EEN LAVALAMP!!!
Okā¦ er is inderdaad geen goed apart Nederlands woord voor hiken (behalve hiken zelf dan). In het Engels bedoel ik dus het verschil tussen walking en hiking. Dat gewoon niet hetzelfde
En als je in Nederland vraagt ga je nog op reis deze zomer? Vind ik dat wel wat opvallend want ik denk dan niet gelijk dat diegene bedoelt ga je nog op vakantie deze zomer?
Heb je wel eens gebackpackt?
- Ja en ik kijk er positief op terug
- Ja en ik kijk er negatief op terug
- Nee maar wil ik wel
- Nee en dat wil ik ook niet
0 stemmers
Ik heb nog nooit gebackpackt dus ik weetniet waarom het me zo kut lijkt. Ik denk dat ik alles kwijtraak, nergens fatsoenlijk naar de wc kan, en allemaal smerige kleding in mn tas heb. Ja waarschijnlijk daarom.
Ja het was leuk toen ik 16 was en toch geen geld had voor luxe. Maar nu wil ik gewoon een degelijk bed en een privƩ toilet en douche. Backpack vind ik nog steeds wel een handig vervoermiddel voor tijdens vakantie (of REIS haha) overigens.
Ja, 2 jaar geleden ook met onze kinderen (toen peuters) Was fantastisch. Maar wat versta je onder backpacken? Wij hadden geen vast plan en regelden alles on the go, sliepen elke 3-4 dagen ergens anders en leefden idd uit een rugzak. Maar we hebben nooit in hostels met slaapzalen geslapen oid (wel eens in mn eentje gedaan maar dat is niks voor mij) en altijd privƩ sanitair
Dit is gewoon een stok verwijderd van Nordic Walking.
Ja vakantie, of reis, staat voor mij gelijk aan luxe en comfort. Waarom vind je dat een handig vervoersmiddel? Ik heb nog nooit een passende backpack gedragen dus wie weet zit het wel chill. Een vriendin van mij ging voor een aantal maanden backpacken, zij is heel lang, 1.90! Ik werd zo keihard uitgelachen toen ik die backpack op deed. Er zijn nog ergens fotoās van. En ook denk ik altijd, ik slaap zo licht en slecht. Als je in een hostel ligt dan is er denk ik vaak wel een snurker bij? Oh god.
Mij lijkt alles aan backpacken oncomfortabel en ongemakkelijk en vermoeiend.
Eigenlijk is op vakantie gaan dat sowieso al, want je slaapt nergens zo goed als thuis bijvoorbeeld. En dat gesjouw met spullen en tijden en vouchers en het reizen etc. Maar toch wel lekker ooit er ff tussenuit. Des te fijn om weer thuis te komen.
Mijn vriend zegt altijd voor de grap: āhet is vandaag mooi weer voor een stevige hikeā. (staat wel eens op weeronline oid). Ik vind hiken wat meer in de bergen of half offroad in de natuur. Wandelen vind ik wat meer recreatief slenteren door dorpjes of verharde weg.
Haha staat dat echt op weeronline? Dan snap ik wel dat mensen dat woord steeds vaker gaan gebruiken. Als mn vriend waar ik alleen engels mee spreek zou vragen om te hiken zou ik me verstoppen of wegrennen.
Ik slaap heerlijk op vakantie. Juist omdat ik even uit mijn eigen omgeving ben en niet de dagelijkse dingetjes heb om me druk om te maken.
Backpacken is in principe niets meer dan met een rugzak op vakantie gaan dus je kan het zo luxe of budget maken als je zelf wilt. Ik heb het meerdere keren gedaan maar slaap altijd het grootste deel van de reis in hotels of hostels met privƩkamer want ik heb het ook niet zo op slaapzalen en gedeeld sanitair. Ik snap overigens ook goed dat het je niet trekt hoor, ik vind het zelf vooral wel handig eigenlijk als je meerdere plekken wilt bezoeken en met OV reist omdat ik niet continu met een koffer hoef te sjouwen.
Ja ik slaap op vakantie ook vaak goed, want je hoeft zelf je bed niet op te maken (doorgaans dan)en alles is lekker clean en je bent relaxed.
Slaap je beter als je op vakantie bent?
- Nee beter thuis in mn eigen bed
- Ja
- Geen verschil
0 stemmers
Ik ben niet @MadameMignon maar ik vind een backpack ook veel handiger dan een koffer. Sowieso als je veel moet lopen of van locatie wisselt, vind ik het echt veel fijner om mān handen vrij te hebben voor Google Maps etc. Daarnaast kun je een backpack vaak veel makkelijker kwijt in een bus of trein als je rondreist. En in hostels kun je een backpack vaak wel onder je bed schuiven of makkelijk opzij zetten terwijl een koffer altijd in de weg staat (dat is iig Ć©Ć©n van mijn grootste irritaties in hostels; mensen die hun koffer uitgebreid open laten liggen op de vloer enzo).
Ander ergerlijks gewoon niet boeiend of iemand anders vind dat een week met een caravan geen reis is en 2 weken op je reet liggen op Bali wel.
Of dat je een āhikeā gaat doen of een rondje gaat wandelen. Daarbij gaat het toch Ć¼berhaupt om kilometers en duur of ik je een serieuze wandelaar vind of iemand die wel eens de benen gebruikt om van a naar b te komen.
@Jumpsuit ik neem wel eens mān rugtas mee als ik op vakantie ga ipv een duffel op wieltjes maar zou het daarom niet perse kwalificeren als ābackpackenā. Meer āop Bali is weinig stoep en dan worden de wieltjes viesā.
Ik zou wel nog graag eens de fjallraven challenge lopen! Met tent en alles op je rug. Lijkt me echt vet.
Zou je jezelf als een outdoor persoon beschrijven? Wat daar precies onder verstaat geen idee. Maar iig geen halfuurtje per dag wandelen.
- Nee
- Ja
0 stemmers
En is je partner een outdoor persoon?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Ik denk dat het bijna niet kan maar ik denk dat mn vriend nog minder een outdoor persoon is dan ik. Ik ga al kapot bij de gedachte dat hij moet kamperen. Hij begrijpt daar ook niks van en vraagt wel eens waarom mensen dat doen. Ja eh omdat ze dat leuk vinden lijkt me.
Hahaha een meisje waarmee ik op school zat staat ook op zoān foto. Nou, nee ben toch echt geen buitenmens. Binnen, binnen, hoevaak moet ik het nog aanpassen.
Ik vind het trouwens wel iets sexies hebben, zoān āoutdoorā man.
Op een schaal van 1 (binnen) tot 10 (buiten): wat voor mens ben jij?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
0 stemmers
Even iets meer nuance in de vraag of je een outdoormens bent (ik namelijk wel een beetje, maar ik zou mezelf niet per se zo omschrijven haha)