Stel je persoonlijke vraag #29

Reizen vind ik zo’n stomme term. Dat is niks anders dan je verplaatsen. Ik hou van ~reizen~ of op reis gaan betekent ook gewoon dat je graag in de bus of trein zit naar je werk toe. Je bent ook aan het reizen als je met de bus naar Renesse gaat.

Maar het wordt altijd alleen maar gebruikt bij vakanties buiten Europa. Maar ze dan door de NS naar hun werk toe worden aangesproken met ‘beste reizigers’ voelen ze zich niet aangesproken.

@Koda in principe is reizen alleen je verplaatsen naar een andere locatie. Je bent op reis als je onderweg bent naar een locatie. Als je op je vakantie veel onderweg bent ben je op die momenten op reis. Op vakantie kan je dus wel reizen (je zal wel moeten om er te komen). Maar je bent op vakantie. Tenzij je je de hele vakantie verplaatst naar een andere locatie wat je misschien wel doet als je de hele vakantie fietst en wandelt ergens naartoe.

18 likes

Nee dat is gewoon een vakantie met een andere invulling.

6 likes

Haha wanneer is iets dan wel een reis volgens jou? Alleen het verplaatsen van A naar B of bestaat er nog iets anders wat ook een reis heet?

@Ovenschaal Ja daar zat ik ook aan te denken, maar dat noemen we dan weer een wandelvakantie en een fietsvakantie…? Of trekking of fietstocht ofzo.

1 like

Ik denk dat ik het een reis zou noemen als je +6 maanden van huis bent en je je elke week of elke 2 weken verplaatst ofzo?

1 like

Of wanneer iemand rondreist door een bepaald land of gebied.

3 likes

Maar is het dan ook een reis als je 3 campings in Zuid-Frankrijk bezoekt waar je met de auto tussen pendelt? :nerd_face:

Ik denk trouwens dat mensen gewoon zelf moeten bepalen of ze iets een reis of vakantie noemen, als zij maar blij zijn met hoe ze hun vrije tijd doorbrengen. :v:t3:

5 likes

Hahha jongens, wat is dit voor gatekeeping zeg. Laat mensen het lekker noemen zoals ze willen.

33 likes

Ja maar dan noem je het een reizende roadtrip

Nou inderdaad, who gives a fuck? Laat het lekker gaan als iemand het reizen oid noemt.

2 likes

De Van Dale keurt reizen ook al snel goed hoor
image

1 like

Deze discussie neem ik ook niet serieus hoor, vind het leuk om af en toe over dit soort nutteloze vraagstukken te theoretiseren. Niet om tot één waarheid te komen, ik vind het juist wel interessant hoe er voor iedereen (subtiele) verschillen in zitten.

Voor mijn gevoel is het juist omgekeerd hautain omdat ik het woord reis juist heel erg link aan studenten die eens een maand in Thailand zijn geweest en nu denken dat ze de wereld begrijpen. Dus als iemand dat woord ook nog gebruikt voor een weekje wandelen in de Ardennen krijg ik jeuk, alsof zij niet normaal op vakantie gaan maar op :sparkles: reis :sparkles:

Maargoed het is maar een nuanceverschil en het ligt enorm aan je eigen referentiekader.

1 like

Ik word 5 x per week als reiziger aangesproken door de NS. Denk dat ik het nu zelf ook maar op reis gaan ga noemen. En dan lekker hiken door de urban jungle vanaf het station naar m’n werk. Geeft toch weer een hele nieuwe dimensie aan dat forenzen.

29 likes

Mensen die een boswandeling van een uurtje hiken noemen, nul problemen mee. Noem het wat je wil.

Maar mensen die denken / zeggen dat hiken ‘gewoon wandelen’ is :expressionless:

1 like

6 likes

Lijkt een toast sandwich jou lekker?
(Dus twee sneetjes brood met daartussen een snee geroosterd brood)

• Ja misschien wel, ik wil dit wel eens proberen
  • Ik heb dit wel eens gegeten/eet dit en vind dit lekker
  • Ik heb dit wel eens gegeten en het was geen succes
  • Nee, wat is dit nou weer voor iets

0 stemmers

1 like

Mijn stiefvader deed wel eens een pannenkoek op brood. Heb ik nooit gesnapt!

7 likes

Nouja toast met boter is lekker en i love brood sowieso dus het lijkt me niet vies

1 like

Verzekeringstechnisch spreken ze altijd van een reis of vakantie als er sprake is van minimaal één overnachting.

Bij “heavily buttered” was ik overtuigd. :heart_eyes:

6 likes