Stel je persoonlijke vraag #29

en als je met een caravan/vouwwagen/aanhanger rijdt duurt het ook langer @Dazed

2 likes

Ja dat kan wel een flink drama zijn inderdaad, maar die kun je ook nog ontwijken door via Oostenrijk te rijden. Voor het Gardameer maakt dat qua kilometers niet echt uit.

1 like

Hier ging het laatst ook over en empatisch gaat (voor mij) verder dan een invoelend gesprek voeren met een ander. Ik word heel erg beĂŻnvloed door de stemmingen van anderen, ook onuitgesproken/non-verbaal. Het is een kracht in mijn werk maar ook mijn grootste valkuil, waardoor ik veel moet opladen na sociaal contact. Hierdoor zullen anderen mij denk ik niet snel hetzelfde cijfer geven op het gebied van empathie dan ik mezelf geef. Ik heb hier trouwens werkcoaching voor gevolgd omdat het mij serieus ging belemmeren :woman_shrugging:

2 likes

Dit is zĂł herkenbaar. Hoe merkte je dat het je ging belemmeren?

ik vind dit altijd wel een mooi filmpje hierover

16 likes

Invoelend gesprek ben ik niet goed mee, althans, op mijn eigen manier ben ik best inlevend/meelevend alleen breng ik dingen vaak anders/verkeerd en ben ik oplossingsgericht op momenten dat het niet handig is (denk aan Sheldon Cooper die warm drankje aanbiedt, zo ben ik zeg maar)

Echter ben ik heel gevoelig voor spanningen/emoties in ruimtes/contact, dus wel ‘‘leuk’’ dat aanbrengt als empatisch. Ik kan er alleen niet veel mee want ben gewoon bagger met emoties/spanning en reguleren ervan. Dus wel herkenbaar hoor.

1 like

Als jij nu ontslag neemt van je werk, heeft jouw werk dan een probleem? Je hebt nog wel gewoon een maand opzegtermijn, dus niet per direct

• Ja ik ben onmisbaar
  • Nee totaal niet, ze vinden vast gauw iemand anders voor mijn functie
  • Het wordt waarschijnlijk wel even lastig voor mijn werk, maar het komt uiteindelijk wel goed denk ik
  • Anders

0 stemmers

Ik werd oververmoeid! Daarom moest ik coaching gaan volgen en heeft mijn coach mij na een aantal keer gewezen op wat empathie allemaal inhoud. Uit verschillende tests kwam dat ik daar heel hoog op scoor.

Ik werkte destijds onregelmatig, daar ben ik nu mee gestopt en sins ik regelmatig werk en daardoor beter slaap kan ik meer hebben. Ook werkt het om bewust tijd voor mijzelf te plannen en me niet meer schuldig te voelen als ik een keer een dag thuis blijf terwijl mijn vriend wel weg gaat.

Edit ik werk in de hulpverlening, ik keek net de video van hierboven en die vier krachten maken ook dat ik een goede hulpverlener kan zijn voor de ander! Dus daarom is het ook mijn grootste kracht.

2 likes

We hebben 3,5 maand aan overdracht nodig gehad tot ik vorige week met zwangerschapsverlof en definitief einde van deze functie kon gaan (krijg na m’n verlof een nieuwe functie), dus ze hádden een mega probleem gehad als ik ontslag had ingediend gezien de lange overdracht, maar nu zouden ze me prima kunnen missen. In m’n volgende functie ben ik ook makkelijker te missen verwacht ik.

Ik snap het niet? Haha. Maar ben geloof ik de enige

2 likes

Dat ene poppetje heeft een vork vast en zegt dat ze de personen op de tv in de gevangenis zet.
De vork dient dan als tralies zeg maar.

Zo begrijp ik hem in ieder geval :joy:

1 like

ohhhh ja, ik snap 'm, thanks!

2 likes

Er is een schrijnend gebrek aan capabele mensen en er is momenteel al veel uitval dus they would be fucked :sweat_smile:

2 likes

Naar aanleiding van deze heb je wel eens mensen op tv platgeknepen tussen je vingers?

• Ja
  • Nee
  • Waar heb je t over?

0 stemmers

Als ik nu ontslag neem met inachtneming van een opzegtermijn, dan laat mijn werk me weten dat dat ook zonder opzegtermijn kan. Ik zit nu thuis met een burn-out, dus ik ben per direct misbaar.

Maar zonder gekheid: financieel zou het mijn werkgever natuurlijk goed uitkomen als ik mijn baan opzeg, maar gevoelsmatig hebben ze (gelukkig) liever dat ik dat niet doe.

Ik had er na die laatste polls nog over nagedacht, en ik denk eigenlijk dat ik me best wel goed kan inleven in anderen maar ik doe het heel vaak gewoon niet omdat ik de (voor mij) logische kant van een verhaal belangrijker vind dan andermans gevoel. En soms is het idd kwetsbaar zoals dat filmpje zegt en ik ben liever enigszins verhard dan half labiel. Maarja misschien maakt dat me wel juist onempathisch i dunno. Maar ik merk in mijn omgeving best vaak dat ik meer dan anderen de kant van het verhaal van een derde persoon goed kan begrijpen en uitleggen en relatief oordeelvrij kan zien vanuit hun perspectief.
Ik heb er alleen vaak gewoon geen zin in. En op het forum al helemaal minder.

3 likes

Never forget de vlees-opeten-bij-een-vegetariër-thuis-discussie :joy:

5 likes

Als Biden kan starten als president van de VS zonder fatsoenlijke overdracht van Trump, kan dat in jouw functie ook vast wel :stuck_out_tongue:

37 likes

Ja nou precies ik vind dat gewoon onlogisch dus ik ga dan niet me in zitten leven, ik vind juist dat mensen dat meer rationeel moeten bekijken.

1 like

Haha ja ik vond dat ook heel erg van toepassing op dat je zei dat je de feitelijke kant belangrijker vind dan de gevoelskant.

1 like