Stel je persoonlijke vraag #29

meid, ik kijk er naar uit dat we hier allemaal de vruchten van gaan plukken

1 like

Mijn moeder als ik op een foto de baby van een ander vasthoud: “Staat je goed” :wink:

:face_vomiting:

1 like

Huh maar Italië is iets van 10/11 uur rijden? Zelfs als je de dag na je test zou gaan red je dat nog makkelijk en Duitsland en Zwitserland mag je gewoon doorheen reizen. Als er iemand een hekel heeft aan dingen moeten plannen voor een vakantie ben ik het maar dit lijkt me nou juist best prima te doen?

3 likes

Ik woon in een dorp dus wij deden het wel en dat werd heel erg gewaardeerd. In een stad zou ik het denk ik niet zo snel doen. Weet niet zo goed waarom.

Maar eigenlijk mag je het pas vanaf 6 uur in de ochtend op de dag zelf buiten zetten. Dus heeft die persoon wel een afspraak of zijn er gewoon spullen gedumpt langs de weg.

Het was volgens mij de combinatie van niet weten wanneer de uitslag binnenkomt, met kleine kinderen moeten reizen en tijdens de drukste periode van het jaar naar Italië rijden. Die vrouw zat in ieder geval met een heel schema voor haar neus en de man zat zich druk te maken dat hij echt wel moest doorrijden. Ik ben nooit naar Italië gereden dus kan niet zeggen hoe stressvol dit plan wel of niet is, maar die mensen zaten zich er duidelijk druk om te maken.

Ben jij bang om te vliegen?

• Nee
  • Ja vanwege de hoogte
  • Ja bang om neer te storten/dood te gaan
  • Ja bang omdat je niet snel weg kan en niet kan ontsnappen
  • Ja bang vanwege bepaalde pijn

0 stemmers

(Ja ik weet dat de kans op een dodelijk ongeluk met een auto groter is)

Jaa helaas, angst is niet rationeel. Vind dat altijd zo stom als dat gezegd wordt wanneer iemand bang is, alsof diegene dat niet weet en het de angst verhelpt.

Eén van mijn trommelvliezen is eens geknapt in het vliegtuig en dat deed echt vet veel pijn (en had wel vaker last van oorpijn) dus sindsdien bang voor oorpijn als ik vlieg.

1 like

Oke ja fair, als het zo stressvol moet zou het van mij ook niet meer hoeven inderdaad haha

1 like

Ja, maar dat is het nou net: die mensen gaan wel en ondertussen maar klagen, klagen, zuchten, steunen. Die mensen lijken niet door te hebben dat een zomervakantie níet weggaan ook tot de mogelijkheden behoort. Sterker nog, dat op vakantie gaan een van de luxes is die we hier al snel over het hoofd zien. Ik weet niet hoezo ik hier ineens zo kwaad om word, maar jeetje. Tussen hier en Italië is er zoveel toegankelijker vakantieplezier te vinden.

8 likes

Ja je kan bijv ook naar Schiermonnikoog of Duitsland ofzo. Call me crazy maar een vakantie waar excelsheets voor nodig zijn om er te komen en vervolgens elke dag bang zijn dat je niet thuis kan komen ivm nieuwe regels klinkt gewoon niet zo ontspannend. Parkeer je sleurheut één keertje aan een ander stuk water.

17 likes

Ik heb alle vertrouwen in alle dubbel uitgevoerde systemen, de piloten en alle monteurs.

Maar opgesloten zitten in een buis met heel veel mensen, brrr.

Ik heb afgelopen dinsdag wel gevlogen en dat was wel weer een overwinning voor me!

2 likes

Klopt. Ik denk dat het in mijn geval ook met controle te maken heeft.
Ik rij bijna 20 jaar zelf auto, en ben voorzichtig. Ik heb een keer een aanrijding gehad maar toen bleef het bij lichte blikschade. Ik hou me aan regels, en laat mijn auto grondig controleren door mijn man en de garage, om zeker te zijn van een veilig voertuig.

Als het mis gaat bij vliegen is de kans groter dat het dodelijk is omdat je zo hoog in de lucht zit. Er zijn allemaal onderdelen en systemen die stuk kunnen gaan of slecht onderhouden. En je kunt ook nog een piloot treffen met psychische problemen of een kaper. Allemaal dingen die ik niet onder controle heb en die er voor zorgen dat ik niet snel in een vliegtuig stap. Ik hoef niet per sé te vliegen, de laatste keer is alweer 11 jaar geleden. Ik pak liever de trein of auto.
Maar mijn man moest voor Corona maandelijks vliegen voor werk en ik voelde me daar nooit prettig bij. Dat komt binnenkort weer terug en ik kan daar nu al bezorgd over zijn.

2 likes

Ik vind dit heel interessant om te lezen, omdat ik zelf rijangst heb (en juist helemaal niet bang voor vliegen). Ik kan juist denk ik makkelijk iemand anders vertrouwen die goed kan rijden/vliegen/whatever, maar ik vertrouw juist mezelf niet in het besturen van zo’n machine. Gek hoe dat zo precies andersom werkt

8 likes

Oh wat heftig. Ik had vroeger nergens last van. Maar de laatste jaren deed mn oog ineens vet vwel pijn bij de landing. Vond ik zo eng. Maar als ik een koptelefoon draag heb ik nergens last van haha.

1 like

Ooh je oog? Waardoor komt dat dan? Druk ook?

Ja het stomme is ook dat ik zelf ook van plan ben naar Italië te gaan, maar juist omdat dat (in mijn situatie) vrij stressloos te regelen is haha. Maar dat perse naar een bepaalde plek heen willen en vervolgens overal over klagen terwijl je ook heel prima iets anders had kunnen doen kan ik ook slecht tegen inderdaad

1 like

Jaa de druk idd.

1 like

Ik heb brownies gebakken en bij de galerij(4 appartementen) bij iedereen voor de deur gelegd. Inclusief foto van ons+data wanneer we aan het klussen zouden zijn en een telefoonnummer mocht er wat zijn. Werd enorm gewaardeerd en scheelde ons ongemakkelijke momenten

22 likes