Stel je persoonlijke vraag #24

M’n partner en ik gaan meestal toch wel even uit eten, of koken wat lekkers. Vind ik leuk, ik vind Valentijnsdag een perfect excuus om te gebruiken om me vol te vreten namelijk en de liefde te vieren.

Boeit me ook echt niet dat het zogenaamd commercieel is en ~ de grote commerciële partijen ~ daar van profiteren.

9 likes

Ik zou graag een grote bos rozen krijgen of zo’n typische doos bonbons in hartvorm, maar m’n man is echt totaal niet romantisch en geeft nooit spontaan cadeaus. :broken_heart:

Ik moet al 5 jaar zoutarm eten vanwege mijn bloeddruk en het is altijd zo frustrerend hoe slecht mensen begrijpen hoeveel zout er in werkelijk alles zit. Dan kookt iemand heel lief voor je en zegt: “ik heb er zelfs geen zout in gedaan!” Vraag je wat er verder in het eten zit: “oh kaas, vega gehakt, ketjap…” (het jammere in dit soort situaties is dat ik eerder dan al vaker heb uitgelegd dat er in die producten ook teveel zout zit voor mij).
Anyway, ik kan zout inmiddels wel missen maar het maakt het leven wel echt een stuk minder lekker!

3 likes

Oh dit lijkt me superlastig! En hoe breng je dan nu gerechten op smaak? Kan je wel msg hebben bijvoorbeeld?

Het is uiteindelijk vooral een kwestie van gewenning van je smaakpapillen, maar sommige dingen zonder zout smaken na vijf jaar nog steeds niet lekker. In het begin heb ik letterlijk sommige dagen huilend gegeten omdat het gewoon echt niet lekker meer was. Maar dat is nu wel echt allang voorbij. Ik gebruik veel kruiden en specerijen, en mag een hele kleine hoeveelheid zout per dag binnen krijgen. Inmiddels weet ik zo goed hoeveel zout er in ieder product zit, dat ik ook weer wat creatiever daarmee om kan gaan. Zo eet ik nu weleens brood, als ik weet dat de rest van mijn te nuttigen producten een verwaarloosbare hoeveelheid zout bevatten, en doe ik andersom weleens kaas in mijn salade als ik weet dat de dag het toelaat.

7 likes

Ik zou alles hiervan kunnen missen behalve brood, als ik nog maar 1 ding zou mogen eten zou het brood zijn.

2 likes
Ruinerwold
  • Dat is toch dat dorp waar die man al zn kinderen in de kelder opsloot?
  • Ken ik niet

0 stemmers

Ik kwam de naam Ruinerwold ergens tegen en besefte me hoe (negatieve) associatie je met een heel dorp/stad hebt door 1 gebeurtenis die het nieuws haalde…

Gewoon het dorp dichtbij waar ik ben opgegroeid. Heb hele andere associaties dus. Dacht pas weer aan dat drama toen ik jouw woorden erover las.

5 likes

Ik heb dat met Badhoevedorp.

Daar vermoordde een man zijn vrouw en zoon met een bijl in 2011.
En na googlen, in 2009 vermoordde een vrouw haar man en dochter. Ook met een bijl. :neutral_face:

1 like

Bizar hoe sommige plaatsnamen door 1 gebeurtenis voor eeuwig gelinkt zijn aan een vreselijke gebeurtenis! Ik besefte het me opeens, en zo zijn er inderdaad nog veel meer. Strand Nulde kan ik ook niet langsrijden zonder aan dat arme meisje te denken :broken_heart:

9 likes

Ja ik heb dat ook zo bij Putten

2 likes

Ik heb dat met Haren (project X). En inderdaad met Nulde zoals @MJDLH .

5 likes

En Posbank, zoveel plaatsen met nare associaties…

1 like

Ik met Deventer

1 like

Heb jij meer leuke herinneringen aan sneeuw of meer minder leuke herinneringen?

• Meer leuke
  • Meer minder leuke
  • Ongeveer gelijk

0 stemmers

Ik ben niet eens sneeuwliefhebber maar heb eigenlijk meer leuke herinneringen aan sneeuw. Vooral op het gross?clockner? Hoe heet dat, ergens in Oostenrijk dacht ik.

großglockner!

6 likes

Jaa dat! Awh zoooo leuk, ook in de zomer geweest en dan gooiden we nog sneeuwballen naar elkaar. Oostenrijk is echt prachtig.

1 like

Ben net uit het dorp verhuisd :sweat_smile: Maar het is naast dat lugubere verhaal best een mooi dorp!

Ik ruik nu alweer de doorgefikte remmen van de auto’s :joy:

Haha daar heb ik ook nare associaties aan, maar door een baan waar ik niet op mijn plek zat, hahaha

Nee grapje, best prima dorpje!