Stel je persoonlijke vraag #24

Ja precies dat zei ik dus ook. En ik zei tegen hem van, okee dan is de manier waarop jij het ziet in mijn ogen een kortzichtige heteronormatieve kijk op de zaak, en toen wierp hij tegen dat ‘zijn’ definitie overeenkomt met de definitie in het woordenboek. Wat in mijn ogen dus een achterhaalde definitie is :stuck_out_tongue:

Nouja ik kan me uiteindelijk wel vinden in wat @Dombo zei, iedereen heeft hier toch zijn eigen kijk op.

4 likes

Oorlogsfilms zijn:

• Leuk
  • Spannend
  • Interessant
  • Eng
  • Stom
  • Ik kijk ze wel eens
  • Kijk het nooit
  • Belachelijk, waarom zou je oorlogfilms kijken voor je entertainment terwijl dat zoveel pijn brengt in de wereld

0 stemmers

Hee als je toevallig in Gent woont ben je welkom voor een knuffel in mijn bubbel :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nee ook niet

Heey inspi voor een poll

Zeggen ze in Gent ,Gent of Hent
  • Gent
  • Hent

0 stemmers

Gentenaars zeggen Gent, maar er wonen ook veel West-Vlamingen die Hent zeggen

@Penny_Lane verstandig, als je toch es een wandeling of drankje buiten op afstand wil doen, hmu ! Voel me stiekem ook soms wel een loser dat ik met niemand buiten mijn gezin afspreek (beste vrienden en vriendinnen wonen in het buitenland dus zie ik al een jaar niet).

2 likes

Nog eentje voor @tuula dan.

Samson en…
  • Hert
  • Gert

0 stemmers

4 likes

Hahabzb ik moest ook aan dit plaatje denken :joy:

1 like

Iemand!!! Kud is wereldklasse comedy!!

19 likes

Hahaha ik heb die ooit voor bij zien komen en ik denk er veel te vaak aan :joy:

Dat plaatje herkende ik ook meteen maar nooit maar gezocht :sweat_smile:

1 like

Blijkbaar is 10% van de Gentenaars eigenlijk West-Vlaming, dat verklaart waarom het zo vertrouwd voelt haha #nehenduust

1 like

Met deze logica ben ik forever maagd :thumbsup:

6 likes

Nee want het punt is dus dat je dat voor jezelf kan bepalen! Als jij voor je gevoel ontmaagd bent, dan is dat zo. Maar iemand anders kan dat bij zichzelf weer heel anders ervaren en dat is dan ook valid.

Vind het wel een beetje kortzichtig (en heteronormatief) om te stellen dat ‘echte’ seks alleen penetratie met een piemel bevat eigenlijk

34 likes

Ja ik vind ook dat we af moeten van het idee dat alleen penetratie echt is.

11 likes

Hahaha busted!

Mijn eerste kennismaking was in Gent, mijn vriend zat daar op kot. En we lachten daar vaak met het accent dat de g een h werd, maar door jouw opmerking realiseerde ik me eigenlijk dat dat idd de west-Vlamingen waren en niet de Gentenaren :grimacing:

Ik vind het Gents namelijk wel heel mooi (naast hè Brussels denk ik m’n favoriete accent), west-Vlaams iets minder sorry.

@Soy.peor :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Nja niet eens. De discussie tussen @Edin en haar vriend is omdat hij alleen penetratie “echte” seks vindt. Dat komt doordat seksualiteit in onze maatschappij altijd alleen uit mannelijke ooghoek werd bekeken.

Vrouwelijke seksualiteit was of irrelevant of werd gezien als een afgeleide van mannelijke seksualiteit, terwijl vrouwen seksualiteit over het algemeen als groep heel anders beleven dan wat gezien wordt als “mannelijke seksualiteit”. Dat kun je trouwens het beste definiëren als: spontane zin in seks en gericht op penetratie.

De vriend van @Edin hangt dus de mannelijke/patriarchische definitie van seksualiteit aan en dat is gewoon niet terecht. In het algemeen niet, maar ook specifiek gericht op zijn vriendin niet, want daarmee geeft hij minder ruimte aan een deel van haar seksualiteit.

Dus nee ik ben het niet eens dat je volledig zelf bepaalt wat jij wel en geen seks vindt, want dat onderscheid maak je door wat je hebt geleerd over seksualiteit en wij hebben alemaal geleerd dat seksualiteit een mannelijk ding is dus pas als er penetratie is, is het seks.

Dus prima als je veel geleerd hebt over seksualiteit en in de meest brede zin van het woord voor jezelf hebt weten te bepalen wat wel en geen seks is, maar een willekeurige man die alleen penetratie seks vindt en alle non-penetrationele vormen van seks niet (of “als het lesbische seks is is het natuurlijk anders”) die kan ik niet serieus nemen en dan denk ik alleen maar: educate yourself.

Daarnaast als iedereen voor zichzelf mag bepalen wat seks is krijg je ook nogal wat misbruik en uitwassen, mbt grensoverschrijdend gedrag en vreemdgaan bijvoorbeeld.

50 likes

Maar niemand zegt toch dat dat zo is en dat het een vaststaand feit is? Ik ben het helemaal met je eens dat seks meer is dan alleen piv penetratie, maar ik vind ook dat iedereen het voor zichzelf mag bepalen. Als ik met iemand wat handwerk heb gedaan en verder niks dan voelt dat voor mij niet als seks. Dat is mijn ervaring en ik mag dat zo voelen, je kan niet tegen mij zeggen “nee je ervaring klopt niet, je moet het anders ervaren.” Wil niet zeggen dat dat de algemene norm is of moet zijn, maar ik mag dat wel zo voor mezelf ervaren.

@Calabasas ik vind die laatste vergelijking niet helemaal op gaan want dan gaat het geven van consent en dat is, hoewel ook heel belangrijk, een ander onderwerp.

3 likes

Voor vreemdgaan gaat het natuurlijk wel op. “Nee ben niet vreemdgegaan, want ik vind anaal geen échte seks”

10 likes