Stel hier je persoonlijke vraag #2

PvdD

21 likes

Iedereen mag zijn eigen visie hebben over alles, maar ik ben onverdraagzaam wat onverdraagzaamheid betreft :smiley:

11 likes

Ik stem komende verkiezingen denk ik wel op dezelfde partij (GL), maar ik vind het echt 0 probleem om van partij te wisselen als ik een andere partij mij beter vind vertegenwoordigen.

5 likes

Ik had altijd alles op stil staan, tot ik op een ochtend wakker werd en 14 gemiste oproepen van mn zusje had omdat mn oma met spoed naar het ziekenhuis was gebracht. Dat wil ik echt nooit meer dus nu heb ik hem zo ingesteld dat er alleen geluid klinkt als ik gebeld wordt. Whatsapp/sms enzo staat wel op stil.

2 likes

Ik heb hier ook wel eens een discussie over gehad, omdat ik tegen iemand zei dat ik niet met mensen om wilde gaan die bepaalde meningen hadden. Hij vond dat ook narrow minded van me. Maar ik wil persoonlijk gewoon niet omgaan met mensen die minder denken over andere vrienden van me, of ze raar aankijken, of zelfs van mening zijn dat ze nooit in Nederland hadden mogen komen. En ook zeker niet met mensen die denken dat mijn positie als vrouw minderwaardig is.

Ik vind het niet narrow minded om geen respect of toenadering te tonen aan mensen die dat ook niet zouden doen naar anderen omwille van hun afkomst (zowel buitenland als ā€˜lagere klasseā€™ binnen onze eigen maatschappij), geaardheid of whatever. Verschillen van mening op bepaalde punten, zolang deze mening fatsoenlijk onderbouwd is, vind ik geen probleem, maar dingen zoals racisme en misogynie behoeven geen tolerantie van mij.

10 likes

Andere

Amalia verdient vanaf haar 18e ā‚¬1,5 miljoen per jaar. Ik ben het hier mee:

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Voor alle nee-stemmers. Dit mag ze verdienen:

• < ā‚¬100.000
  • ā‚¬100.000 - ā‚¬200.000
  • ā‚¬200.000 - ā‚¬300.000
  • ā‚¬300.000 - ā‚¬400.000
  • ā‚¬400.000 - ā‚¬500.000
  • meer dan ā‚¬500.000
  • Niks, afschaffen dat koningshuis.

0 stemmers

Ik zou wel wat meer context willen. Wat moeten ze daar precies van betalen? Wat gebeurt er met dat geld etc.

1 like

Gewoon lekker bij Bakker Bart werken joh

10 likes

In 2021 wordt de prinses 18 jaar en dan zal ze 1.495.000 euro gaan verdienen per jaar, zo staat vermeld in de begroting van de koning. Niet alles mag ze zomaar uitgeven aan dingen die ze leuk vindt: 263.000 euro daarvan is haar eigen inkomen. De overige 1.232.000 euro is voor de ā€˜personele en materiĆ«le uitgavenā€™ van ā€˜de vermoedelijke opvolger van de koningā€™.

Nee.
Als ik macht had gehad was ik misschien wel kim jong-un, als ik psychische problemen had mishandelde ik misschien wel dieren en als ik meer onwetend was, was ik misschien openlijk racistisch. (Ik zeg openlijk, omdat hoewel ik probeer niet-racistisch te zijn, iedereen denk ik wel een onbewuste bias heeft soms).

Ik geloof niet in pure slechtheid of goedheid, niemand is intrinsiek goed of slecht, je bent gevormd door je opvoeding en je genen, je maakt keuzes gebaseerd op kansen en verwachtingen. Ik kan mezelf niet in een ander scenario plaatsen, dus ik kan niet zeggen dat ik nooit erge dingen zou doen of gedaan heb. Net als dat ik het bullshit vind als mensen zeggen dat ze in het verzet hadden gezeten en nooit een NSBer konden zijn, dat kĆ”n je niet weten. Uiteindelijk zijn we allemaal in staat tot grootsheid, wreedheid en egoĆÆsme, het ligt maar aan het pad van je leven. Iedereen is vatbaar voor macht, geld, kennis etc.

14 likes

Ja dus het grootste deel van het geld gaat dus, als ik het goed begrijp, naar dingen die actief gebruikt worden in haar rol als opvolger van de koning. Ik denk dat aan kleding e.d. om er representatief uit te zien op evenementen. Vind dat wel wat anders dan dat ze 1.5 miljoen in der zak steekt.

3 likes

Ik stemde eens want Tsja das hoe het gaat? Kroonprinsessen krijgen dat kennelijk en ja wat moet ik daarvan vinden? Ik heb geen mening, ik vind het wel best. Als ze besluiten ze krijgt 20ā‚¬ vind ik het ook best, Maargoed ik heb nooit een soort ā€œHALLO MIJN BELASTINGGELD MOET NUTTIG BESTEED WORDENā€-rechtvaardigheidsgevoel want ik heb geen idee welk percentage waar heen gaat en wat het inhoud en het boeit me eigenlijk ook heeeeeel weinig.

9 likes

Eens.

Plus dat je als (kroon)prinses ook bepaalde dingen misschien minder of niet kan doen, omdat je toch een bepaalde rol hebt. Ik vind dat dat wel gecompenseerd mag worden. Ik weet nog niet helemaal of ik dit de juiste manier vind, maar ik weet ook niet een andere manier.

1 like

Hebben jullie behoefte aan een rustdag? De zondag is voor mij bijvoorbeeld heilig. Ik heb dan over het algemeen geen afspraken of verplichtingen.

• Ja, minstens een dag per week
  • Ja, minstens een avond per week
  • Nee
  • Dit verschilt

0 stemmers

Boeiend

1 like

Gewoon zeggen sorry ik kom niet meer

5 likes

En als je geen reden geeft, maar gewoon iets stuurt van: Hoi, sorry, maar ik kom niet meer! Veel plezier vanavond.

En als ze dan vragen waarom, niet meer reageren :sweat_smile:

3 likes

Ik noem het down under altijd Chuckalina :joy:

Mā€™n moeder en ik keken een keer The real Housewives of New Jersey en toen had Teresa een bikinibroekje met heel veel glitters erop en toen zei die dochter:

We moesten daar toen zo hard om lachen dat we het vanaf toen altijd chuckalina noemen.

14 likes