Ik heb op een begeven moment aangegeven dat het het een of het ander was. Of ik ging voor de zekerheid van zelf huren of we gingen het goed regelen. Dat laatste hebben we gedaan. Samenlevingscontract + testamenten + kruislinks verzekeren. Het huis + onderhoud is nog altijd hem (ik betaal wel mee aan kleine dingen). Als we samen gaan kopen delen we de overwaarde en leg ik extra in om zijn aflossing en onderhoud te compenseren. Ik zal nooit ook maar een euro teveel aan het huis meebetalen zolang het niet van mij is, (steek wel meer tijd in het huis, ik ben vrij handig, hij niet) mede daarom zoeken we nu samen iets nieuws. De hoofdreden voor mij om het zo te doen is de ruimte om bij een eventuele break up door te kunnen (ik spaar het geld dat ik anders in het huis zou steken). Als ik dan eerst moet wachten op terugbetaling van een ex vind ik dat een vrij lastig scenario
@Mazikeen laat je goed voorlichten. Met een samenlevingscontract kan je alleen regelen wat gezamenlijk is. Afhankelijk van je wensen zijn bijvoorbeeld testamenten noodzakelijk.