Sterker nog, hij spaarde helemaal niet tot we samen gingen wonen (ja, superhandig haha). Dus in die zin is hij erop vooruit gegaan (niet door mij, maar omdat hij zelf is gaan sparen op aandringen van mij).
@Victoria: ja een aanbouw etc. zou ik zelf betalen. Vorig jaar heb ik ook een extra betaling gedaan van een paar duizend euro. Hij heeft toen aangeboden om mee te betalen, maar dat heb ik toen afgewezen. Dus in die zin betaalt hij ook niet alles mee. Maar qua verf en interieur doen we het wel samen. Mocht het ooit komen tot een break-up, dan verdelen we dat ook.
@Flamoes: gezien het kind, staat er al het e.e.a. vastgelegd bij de notaris. Hij hoeft uberhaupt niet bang te zijn dat ik ooit zou genieten van zijn aflossing mocht het fout gaan. Maar ook rechtswege is het dus geregeld.
@Stars: we betalen inderdaad niet evenredig 50/50. Ik betaal zeker meer. Maar we hebben het niet helemaal uitgerekend op basis van inkomen etc. Hij kan iedere maand meer sparen dan ik, met een lager inkomen. Meer dan hij hiervoor dus deed of kon i.v.m. een hoge huur. Dus in die zin zijn we er allebei op vooruitgegaan.
Nogmaals, interessante discussie!