Wat fijn dit topic!
Heb alles from scratch even bijgelezen: voor een ieder waar het moeilijk gaat of helemaal nog niet gaat (om welke reden dan ook) een dikke knuffel, ik leef met je mee. Voor iedereen die in verwachting is: van harte! En voor een ieder die het probeert of het in de toekomst graag wil: ik sluit me aan!
Wij zijn 11 jaar samen en het kriebelt zo HARD. Enige wat mij tegenhoudt is dat ik geen rijbewijs heb en tevens beide geen spaargeld (wel redelijke goed betaalde banen). Mijn grootste zorg, heb ik al eens gedeeld, is mijn werk. Ik voel me nu al zo schuldig en durf m’n wens niet eens hardop uit t spreken, herkent iemand dit?
Ik hoop dat ik volgend jaar mijn rijbewijs haal en dat we vanaf 2019 iedere maand geld apart gaan zetten (kunnen max €500 wegzetten). En dan misschien eind december stoppen met pil? Hoeveel ‘moet’ je iig gespaard hebben om naar 1 door te komen?
Dan nog een dingetje: de pil slik ik voor m’n huid. Zodra ik stop (al eens gedaan om andere reden) dan flipt m’n huid, dus kan het niet geheim houden qua dat. Bekenden/collega’s zullen dat meteen doorhebben. Hoe hiermee om te gaan?
Wij zijn er gevoelsmatig echt klaar voor maar 1) hebben niet alles perfect op orde en 2)hou teveel rekening met wat de buitenwereld denken zal (terwijl me dat normaal geen flikker boeit?)