Edit: Ik had misschien eerst het hele topic rustig door moeten lezen, maar ik voelde je bericht zo binnenkomen. Heel fijn voor je dat je inmiddels bent gestopt met de pil, stap dichterbij je grote wens!
originele bericht
Geen idee of je zo lang na je berichtje nog behoefte hebt aan een reactie, maar ik ben pas net begonnen met het lezen in dit topic ivm mijn eigen rammelende eierstokken.
Ik ben al sinds mijn 15e samen met mijn man en wilde altijd al jong kinderen, maar bij hem kwam dat gevoel van “nu is het moment” ook maar niet. Hij wist wel dat hij ooit kinderen met mij wilde, maar wanneer was de grote vraag.
Toen ik bij de huisarts was voor iets totaal anders kwam dit ter sprake en gaf de huisarts aan dat heel veel mannen dit hebben, dat ze niet die klik hebben van: nu is het moment. Hij gaf toen aan wel eens met mijn man te willen praten en ik ben met dat verhaal naar huis gegaan. Nu heb ik een beetje ouderwetse man met een sterke mening en weinig zin in praten over zijn gevoelens met een “vreemde”, maar tot mijn verbazing stond hij ervoor open. Hij heeft toen telefonisch contact met de huisarts gehad en gaf daarna aan het wel te willen gaan proberen.
Uiteindelijk lukte het niet en heeft het een tijdje geduurd tot ik middels IVF zwanger mocht raken, maar ik ben nu wel moeder van twee heerlijke kinderen!
Nouja… lang verhaal, geen idee of jij hier iets aan hebt en of je huisarts misschien ook zoiets voor je kan betekenen, maar ik wilde dit graag even met je delen.
Op dit moment staat mijn vriend niet eens open voor een gesprek over een derde terwijl mijn wens ontzettend groot is dus ik voel met je mee (ook al heb ik er al twee en voelt dat voor jou natuurlijk heel anders).