Rammelende eierstokken topic

Haha oké oké klinkt legitiem! Hopelijk krijg je in je naaste omgeving een kindje, dan kun je die lekker verwennen :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet of je een Mirena of een koperspiraal had maar condooms gebruiken is misschien wel een mooie tussenoplossing? Dan kan je natuurlijke cyclus zich alvast herstellen indien van toepassing en heb je een mooie uitgangspositie als je uit het hoofd-hart dilemma bent.

Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend en we wonen 2 jaar samen. Ik ben er zo klaar om een kind te krijgen, maar hij nog niet. Hij wil wel kinderen gelukkig, maar ik vind het zo lastig dat we hierin zo verschillen. Ik ben 4 jaar ouder dan hij is. Ik ben 33.

Vandaag kondigde een collega van me aan dat hij vader wordt en ik kon daarna eigenlijk de hele dag niks anders doen dan mijn tranen wegslikken.

Ik merk ook dat ik het onderwerp bijna niet meer aan kan. Elke BN’er die zwanger is, alle mensen om me heen. Heb het er echt even heeeel zwaar mee.

We willen dus nu naar een relatietherapeut gaan om hierover te praten samen, op zijn idee. Omdat hij ervan baalt dat hij het nog zo spannend vind. We hebben er vaak gesprekken over en ook wel eens ruzie over gehad.

Therapie lijkt me op zich een goed plan, maar ik heb door het zooo graag willen ook wel een beetje een tunnelvisie op moeder worden gekregen omdat ik het zo graag wil.

1 like

Oh lijkt me echt niet makkelijk voor je. Wel heel positief dat hij het initiatief neemt om er over te praten. Misschien kan iemand neutraal wel wat beter uitzoeken wat hij er zo spannend aan vindt en wordt hij zo sneller gerust erin. Ik hoop voor je dat je niet meer te lang geduld moet hebben.

Ik kom even uithuilen hier, ben het wachten tot mijn vriend ‘er aan toe is’ zo zat :sleepy: Ben gewoon ook jaloers op alle zwangere en moeders in mijn omgeving en ik háát jaloezie, daardoor word ik weer nog verdrietiger en bozer op mezelf.

5 likes

Ah joh, wat naar :heart:
Kun je er met je vriend over praten?

Wij wonen hier in ons huis nu anderhalf jaar, hij wilde eerst vooral genieten van de vrijheid van uit huis / samenwonen… en toen Corona. Dus ja, het is nu al wel een paar keer verschoven.

Ik heb nog een half/driekwart vol doosje pil strips en ben niet van plan nieuwe te gaan halen. Hoe lullig dat ook klinkt.

@DelilahBard ja, nu wel gelukkig! Steeds beter.

1 like

Dat is niet leuk. Zeker als mensen om je heen wel de stappen zetten die jij ook heel graag wilt zetten. En een hele praktische, maar zou het bespreekbaar zijn dat je na je huidige pilstrips alvast stopt met de pil en dat jullie condooms gaan gebruiken? Dan kun je wel al ‘ontpillen’ en je cyclus leren kennen voor als jullie er wel voor willen gaan.

1 like

Ja dat probeer ik nu voor te stellen ja. Hij denk dat als ik met de pil stop een dag later ineens zwanger kan zijn :joy: dus probeer nu inderdaad uit te leggen dat je eerst die cyclus weer in orde moet krijgen na ± 12 jaar pil en dat ik daarom graag optijd daar wil mee stoppen.

5 likes

Haha ja herkenbaar :joy: en tijd nemen voor het ontpillen is altijd goed!

1 like

Mijn man vond het ook niet leuk toen ik zei dat ik m’n spiraal liet verwijderen in januari, maar we gebruiken gewoon condooms.
Hij is er zelf niet zo goed mee, want hij vergeet het. Maar ik denk er altijd op tijd aan (en benoem het dan uiteraard ook).
Edit : want ik wilde ook m’n cyclus weer terughebben en weten hoe die zat, na 15 jaar anticonceptie.


Wij willen in september starten maar ik heb opeens allemaal vage twijfels, echt in zo’n tweestrijd. Mijn zomerseizoen is net begonnen en dit is de laatste x, maar ik leef daar altijd zo van op. Dat ik daardoor echt dacht ja misschien nog een jaar wachten. Maar tegelijk heb ik ook veel momenten dat ik het gewoon al wil, ik ben echt wel daar.
Maar je kan zo’n keuze maar 1 x maken om ervoor te gaan (nouja in principe kan je tot je zwanger bent altijd kiezen maar jullie snappen me hopelijk) en ik vind dat gewoon best wel eng.

Nouja ik ga deze zomer echt zo keihard genieten van alles wat niet kan als ik zwanger/moeder ben.

1 like

Wij wachten totdat we de vaccinaties hebben gehad… Duurt zo lang en onzeker wanneer het gaat zijn :pleading_face: Hopelijk kunnen we er in oktober/november voor gaan :crossed_fingers:

Jouw bericht had ik twee maanden geleden precies zo kunnen typen. Maar na 12 jaar trouw pil slikken was ik dus serieus na 4 dagen 1x onveilig dus meteen zwanger. Het kán dus in sommige gevallen wel echt heel snel gaan!

3 likes

Ik vind het ook jouw keuze om te stoppen met de pil wanneer je wil. Ik ben begin januari gestopt en gaan er waarschijnlijk binnenkort voor gaan en vind het echt een meerwaarde om al even gestopt te zijn, achteraf bekeken had ik nog vroeger willen gestopt zijn

1 like

Je lichaam hoeft niet lang te ontpillen, hier ook beide keren na stoppen met anticonceptie gelijk zwanger, veel geluk gehad dus.

Ik hoop voor jullie als jullie er eenmaal voor gaan het ook zo snel gaat😘!

2 likes

Dit is per persoon anders, bij een vriendin van mij duurde het zo’n 8 maanden voor ze weer normaal ongesteld werd.

Ja precies, iedereen is anders. Wilde alleen ook belichten dat 't wel heel snel kan gaan en sommige lijven niet hoeven te ontpillen.

Beetje laat maar :raising_hand_woman:.

Het grootste gedeelte van de tijd denk ik: ja, ik weet zeker dat ik een 3de kindje wil. Maar soms denk ik ook ineens: dan staat mijn leven nog zoveel jaar “stil”. Terwijl ik anders over +/- 3,5 jaar misschien wel weer meer kan werken of een opleiding kan doen als de kinderen op school zitten. Dus dat er weer meer ruimte en vrijheid komt voor jezelf.

Mijn kinderen zijn 3 en 8 maanden dus heb nog wel eventjes om er over na te denken. Maar het houd wel heel veel bezig omdat toen ik zwanger was van de jongste ik dacht dat we compleet zouden zijn. Maar sinds hij geboren is denk ik gewoon dit kan niet al afgelopen zijnz

2 likes

Mijn vriend was al eerder toe aan kinderen en ik nog niet. In augustus 2020 ben ik gestopt met de pil. Ik heb de pil zo’n 14 geslikt. Direct een hele regelmatige cyclus, maar nog niet zwanger. Nu is mijn vriend er vrij rustig onder en vind ik het juist moeilijk dat het nog niet is gelukt. Het moet toch gebeuren in mijn lijf, dus ben heel gefocust op wat ik voel. Ik had soms gehoopt dat ik hier wat relaxter in kon staan. Het werkt ook niet mee dat er in onze omgeving veel zwangeren zijn. Ik wil dan ook heel graag. Ik ben niet jaloers op anderen, maar aan het onderwerp kinderen ontkom je dan niet.

3 likes

Herkenbaar! In het kinderwens-topic zitten we met meer in hetzelfde schuitje (helaas). Daar kun je ook altijd je hersenspinsels kwijt :slight_smile:

1 like