Ik heb altijd al een sterke kinderwens gehad, maar wist nooit wanneer ik zou willen beginnen. Nu knap ik sinds een paar maanden bijna uit elkaar van de rammelende eierstokken. Wanneer ik aan kinderen denk - en dat is bijna 24/7 - voel ik een warm gevoel door m’n lijf gaan. Echt van mijn tenen tot aan mijn kruin. Ik heb dit nog nooit zó sterk gevoeld en maak mezelf dan ook helemaal gek door er constant mee bezig te zijn. Ik ben namen aan het uitzoeken, ik gooi online winkelmandjes vol met kleertjes en meubeltjes om vervolgens niks te kopen, etc. Helaas wil mijn vriend het komende jaar sowieso nog niet beginnen. Hij wil eerst een andere baan met een beter salaris. Ik begrijp dit heel goed, maar ben ergens ook bang dat we blijven uitstellen. Want als hij die baan heeft, wachten we dan af tot hij een vast contract heeft? En is er daarna weer iets anders, zoals sparen, reizen, verbouwen…? De omstandigheden die we nu hebben zijn meer dan prima. We hebben allebei een baan met vast contract, een leuk huis met meerdere slaapkamers, onze ouders hebben een mooie leeftijd om opa en oma te worden, mijn eigen opa en oma leven nog en zouden het fantastisch vinden als ze overgrootouders zouden worden, we zijn allebei niet meer zo van het stappen en naar festivals gaan, etc.
Het liefst zou ik morgen beginnen, maar ik wil nog liever dat mijn vriend en ik er allebei vol voor willen gaan. Hebben jullie tips om rammelende eierstokken te temmen zodat het wachten wat draaglijker wordt?