Rammelende eierstokken topic

Herkenbaar deze twijfels, niet zozeer bij mezelf, maar in mijn vorige baan was er een nieuwe collega die hier heel erg mee zat. Zij gaf een week nadat ze in dienst was gekomen aan dat ze zwanger was en eigenlijk was de meerderheid daar (terecht) gewoon chill mee. Wel een collega met gemopper, maar doei hoor, je werkt om te leven en leeft niet om te werken. Zoals @poesch zegt, niemand is de baas over jouw baarmoeder.

1 like

MIjn moeder zei dat ook, van dat ze idd bleven uitstellen met dat type excuses: een nieuwe auto ect.
Maar ja, dan kun je inderdaad je hele leven lang bezig blijven. Kan natuurlijk, maar als je kinderen wil, moet je een keer beginnen en er zal altijd een reden zijn om het uit te stellen.
Maar snap de twijfel hoor, hoop dat je voor jezelf eruit komt :slight_smile:

1 like

@Tubing @Duif @Mimi

Wat super fijn om jullie berichten te lezen. Ik sta er precies zo in en denk er hetzelfde over als jullie. Toch altijd wel fijn om te lezen dat je daarin dus niet de enige bent.

Aan de ene kant twijfel ik vaker over grote beslissingen & zie ik vaak (heel veel) beren op de weg.
Aan de andere kant: als ik iets écht 100% zeker weten wil, dan moet het ook nu gelijk gebeuren.
Dat maakt het zo lastig, vind ik. Omdat ik dat gevoel van 100% zeker weten dus niet heb. Denk ook niet dat ik het ooit ga krijgen.

Nu door Corona vind ik het helemaal lastig en hebben we het weer even on hold gezet. Het lijkt me zo rot als alle maatregelen straks weer aangescherpt worden en je bijna geen afspraken en echo’s mag hebben en je partner niet mee naar binnen mag. Dat wil ik echt niet. En helpt dus ook niet echt mee op dit moment, haha.

Speelt dit bij jullie ook? En hoe gaan jullie daarmee om?

1 like

Wij zouden in maart op vakantie gaan en ik zou daarna mijn spiraal laten verwijderen en dan zien hoe het zou lopen, maar omdat die vakantie niet doorging vanwege corona zit ook die spiraal er nog steeds in. Verwijderen deden ze een hele tijd niet bij de huisarts, ook vanwege corona. Volgens mij kan het nu wel weer, moet ik even voor bellen, maar dat stel ik ook steeds uit.

Daarnaast ben ik drager van een stofwisselingziekte, die heb ik zelf niet maar kan ik wel doorgeven aan een eventueel kindje. Ik wil dus eerst zoveel mogelijk onderzoek en kijken wat er allemaal mogelijk is, dus beperkte echo’s en controles sprak mij totaal niet aan. Corona speelt dus zeker wel mee inderdaad!

Vervelend… kan ik me voorstellen dat Corona dan zeker ook ervoor zorgt dat je misschien liever nog even wacht.
Volgens mij hebben ze nu alle maatregelen wel weer versoepeld en mag (bijna) alles weer. Maar ben nog steeds wel bang voor een tweede golf. En dat dan alles weer terug bij af is.

Op dit moment heb ik gigantische rammelende eierstokken en tegelijkertijd vind ik dat we nog even moeten wachten met proberen tot ná onze bruiloft. Wij zouden in september trouwen maar schuiven het een jaar door vanwege het virus. Het lijkt mij qua regelwerk makkelijker. En tegelijkertijd ben ik nog een beetje bezig met zelfontwikkeling op mentaal en fysiek gebied.

Maar oh man mijn vriend die heeft het volgens mij ook wel een beetje zitten nu. Want er komen zoveel leuke opmerkingen uit zijn mond m.b.t. kindjes, dat helpt niet mee haha.

Overigens hebben wij wel beiden een vast contract, groot huis en financieel gezien het prima voor elkaar.

Ik ben echt helemaal klaar (32) maar mijn vriend is 4 jaar jonger en echt nog niet zover. We zijn al een jaar of 5 samen. Hij weet wel zeker dat hij kinderen wel met mij, maar niet nu. Het is zo lastig… ik merk dat aankondigen van BN’ers die jonger zijn dan ik me zelfs raken. Ik snap hem ook: toen ik zijn leeftijd had was ik ook helemaal niet zover…

Vind dit iig een fijn topic om mee te lezen! Bovenstaande lijkt wel een beetje taboe in mijn omgeving ofzo, en soms schaam ik me ervoor om erover te praten :frowning:

Vanmiddag babyshower. Ik zie er een klein beetje, blijkbaar zijn die rammelende eierstokken echt gigantisch aanwezig.

1 like

Mijn broertje heeft van het weekend verteld dat hij zijn eerste kindje gaat krijgen. Uiteraard super blij voor hem, maar men rammelende eierstokken! Niet te doen!

Heel het weekend al gesproken over onze kinderwens… Waarschijnlijk gaan we deze week een afspraak maken om mijn spiraal te laten verwijderen!

4 likes

Mijn menstruatie is laat, maar vanmorgen een negatieve test. Zijn helemaal niet bezig met kinderen krijgen maar mijn eierstokken denken daar anders over :frowning::frowning:

Is hier iemand die moeilijk zwanger word (bij de gynaecoloog al loopt) die zou willen appen hierover? Ik heb behoefte om met iemand te praten die in het zelfde schuitje zit…
Anders mogelijk een nieuw topic hiervoor als hier interesse voor is?(hoop het voor jullie niet :wink::pensive:)

Ik heb hier al meerdere keren naar gekeken maar nooit gezien?

https://www.forumfeminarum.nl/t/als-zwanger-worden-blijven-niet-vanzelf-gaat/5211/2094

Er zijn helaas meerdere vrouwen, oa ik, die hier tegenaan lopen.

1 like

Hij is privé blijkbaar… iemand enig idee hoe ik in privé topics kan?

Je kunt members only acces aanvragen als je meer dan 50 of 100 dingen hebt gepost.

Aha, maar goed ook geen idee hoe ik dat doe haha. Heb genoeg posts

Het is gelukt! Thanks!

Heeft er iemand met ook een kinderwens of die hier voor wil gaan in de nabije toekomst interesse om the whatsappen oid? Ik wil niet dat mijn familie en vrienden hiervan weten maar wil er wel met iemand over kunnen kletsen. Of misschien met meerderen in een app groepje? (dat is meer anoniem dan hier ivm details en verhalen)

Edit: stuur maar een pb bij interesse :wink:

2 likes

I wish :weary: vriend wilt echt nog niet.

Ik weet niet wat voor jou nabije toekomst is, maar bij ons is het waarschijnlijk begin 2021 dat we er voor willen gaan. Lijkt mij evt wel fijn om er buiten het forum ook met mensen over te kunnen praten tegen die tijd :blush:

1 like