Onverklaarbare gebeurtenissen

Bij de kaars zou ik nog demnken oke die is opgebrand maar de steentjes???

1 like

Ja maar zelfs dan zou je toch kaarsvet ofzo moeten zien? Super raar! @ZusjevanJoost

Klopt maar dat zou ik dan ontkennen hahaha

3 likes

Haha precies! En toen dacht ik nog ok, kaars is helemaal opgebrand (HOE DAN want je houdt toch altijd kaarsvet over net als jullie zeggen) maar je wilt iets verklaren in je hoofd. Maar alsnog waar is dan het lontje met dat ijzeren stukje eronder.

Er schiet me nog 1 te binnen doordat m’n fornuis kapot is.

Dit was een halfjaar geleden. Savonds rook ik wat gas in huis, maar lichtjes, dus even de fornuispitten goed dicht gedraaid en ramen open gezet. Kwartier later rook ik niks meer en we hadden het fornuis schoongemaakt dus ik dacht dat het dat was.

Ik ben een hele vaste slaper, altijd in diepe coma de hele nacht door. Er kan letterlijk een fanfare door de straat gaan en ik word er niet wakker van. Ineens word ik op die bewuste avond/nacht wakker omdat ik heeeel nodig moet plassen. Ik plas echt bijna in bed zo nodig, raar want ik slaap normaal door.
Ik doe de slaapkamerdeur open en het hele huis ruikt naar gas. Gelukkig wist ik hoe te handelen dus meteen de stoppen eruit gehaald en gaskraan dicht en 112 gebeld. Buren het huis uit, brandweer kwam met alle toeters en bellen.
Zo typisch dat ik precies die nacht moest plassen. Het bleek dat onze gaskraan lekte en door een doe-het-zelver was gemaakt.
Heb daarna nog maanden nachtmerries gehad bij het idee dat we de lucht in waren gegaan als het lichtknopje was omgezet.

10 likes

Sorry, ik voel mij echt heel blond nu, maar ik dacht dat er een vonk nodig was wil het “ontploffen”. Kan een lichtknopje dat dan ook teweegbrengen? Het vonkje zit dan toch zo enorm verstopt dat het geen kans heeft?

Als er echt veel gas in een ruimte hangt kan dat al genoeg zijn

3 likes

Oke nooit gewetem, wel goed om te weten!!

Ja soms zie je toch zo’n vonkje bij een lichtknop of als je een stekker erin steekt? Dat!

En het gas was dus al 1,5 verdieping gestegen dus hele huis hing vol.

Wow wat super eng! Gelukkig is het goed afgelopen zeg

Ik heb het niet zelf meegemaakt maar de gebeurtenis is zo bijzonder dat ik het wel even wil delen.
Mijn (ex)schoonvader is controleur voor een arbodienst. Toen hij op controle kwam bij een vrouw zei ze: Pas goed op je dochter, er zier hier iets niet goed (en ze wees naar een plek achter haar oor).
Een paar maanden later kwamen we er achter dat mijn schoonzusje een hersentumor had! En ook precies op dezelfde plek.
Zo bijzonder, deze vrouw had hij nog nooit gezien. Ze kon niet eens weten dat hij een dochter had…

4 likes

Is het goedgekomen met je schoonzusje?

Wat lief dat je dat vraagt
Nee, helaas niet. Ze is geopereerd en alles zag er een tijdje heel mooi uit maar de tumor kwam terug.

Oh jeetje, wat ontzettend heftig :frown:

En heb je al nachtdiensten gehad? Hoe gingen ze?

De kinderen waren uitlogeren dus geen speelgoed op de grond alles netjes etc. Had alles namelijk opgeruimd.

Kom ik naar beneden, ligt de knuffel die in de hoek bij de speelgoedkist lag, midden in de woonkamer. Hoe dan?

Alsof ik dat ding mee nam en dan maar op de grond legde daar. Echt heel raar, zelfs mijn man snapte er niks van. Hij was ook verbaasd.

3 likes

Haha nee! Ik ga op deze afdeling geen nachtdiensten draaien, en als ik weer word overgeplaatst over een halfjaar dan ben ik jouw verhalen hopelijk al vergeten.

Niet per se onverklaarbaar maar wel heel toevallig.
Toen ik 9 was zat ik in een combinatieklas en hadden we geschiedenis en biologie van de toenmalig adjunct directeur die eigenlijk geen les gaf, in ieder geval geen vaste klas had. Hij kon heel mooi vertellen en we hingen echt allemaal aan zijn lippen en regelmatig bleef ik in de pauze met een paar andere kinderen hangen.

Ik had van mijn vader een heel mooi boek gekregen over de aarde en ik kon niet wachten om dat aan die meester te laten zien in de pauze. Had het boek zelfs al op school gelegd terwijl ik wachtte tot we weer les zouden hebben. Alleen de nacht daarvoor had ik een heel nare droom over die leraar, dat hij me ongepast aanraakte. Het was levensecht en kan het me zelfs nu nog goed herinneren. Ik besefte wel dat het maar een droom was, maar het gaf me echt een naar gevoel. Zodanig naar dat ik het boek in mijn kastje had gelaten en niet aan hem heb laten zien in de pauze en ik ben daarna ook nooit meer bleven hangen. Ik vond het eigenlijk heel stom dat ik me zo lang liet beïnvloeden door zo’n droom.

Toen ik net van de basisschool af was, hoorde ik dat dezelfde man op non actief was gesteld vanwege vermeende ontucht met kinderen. Moest gelijk weer denken aan die droom.

Ik ben niet bijgelovig, maar ik vind het wel bijzonder dat ik als 9 jarige zo’n droom kreeg. Was er niet mee bezig (seksuele dingen in het algemeen) en had nooit iets in die richting meegemaakt. Soms vraag ik me af of het feit dat ik die droom heb gehad (en daardoor afstand heb genomen omdat het me zo’n naar gevoel gaf) me heeft behoed van iets vervelends. Maar dat zal ik natuurlijk nooit weten en het zal gewoon toevallig zijn geweest.

29 likes

Wow zo ‘mooi’ eigenlijk… natuurlijk wel heel naar voor die andere kinderen. Maar iets in jou heeft je daarvoor kunnen behoeden.

1 like

Ik heb tot mijn 15de intensief gesport, maar werd daar gepest door een jongen. Eigenlijk dacht ik daar nooit meer aan tot een paar jaar geleden. Ik bleef echt een week aan ‘m denken. Loop ik in de binnenstad en kom een andere jongen uit die tijd tegen, zegt hij; ‘J is begin deze week verongelukt.’ Beiden dus bijna 15 jaar niet gesproken, nooit opgezocht op social media e.d.

1 like