Eng!
Aah wat akelig
Ik vind dit allemaal tegelijk eng en fascinerend.
Zelf heb ik regelmatig het gevoel van een dĂ©jĂ vu, en dat ik dan ook precies weet wat er gaat gebeuren. Laatst zat ik in een restaurant en toen dacht ik ineens âzometeen komt er een vrouw in een rode jurk binnen en ze gaat naast ons zittenâ en dat gebeurde dus ook terwijl het halve restaurant leeg was en er dus nog genoeg ruimte was.
Heb hierdoor ook wel eens gedacht âohja, nu moet ik wat anders zeggen dan dat ik eigenlijk wildeâ omdat ik al had âgezienâ dat het niet goed uitpakte als ik dat zou doen.
Oh jeetje, dit is echt wel heel engâŠ
Ohhh dit is zo eng, maar tegelijkertijd zooo interessant allemaal!
Ik heb dit ooit gedeeld op het oude forum, maar ik had toen ik 13 was een poster van Michael Jackson in een grote lijst. Deze lijst stond op een plank tussen nagellak, plantjes en boeken. Het was in de periode dat hij was overleden en iedereen weer into him was, dus ik deed mee, en de lijst was echt heel zwaar en groot. Goed, ik doe een beetje mijn dingetjes, ging geloof ik ook de hond uitlaten tussendoor. Kom ik terug in mijn kamer, ligt die lijst ineens voor mijn deur op de grond! Er was niemand thuis, en ik was zo bang! Hoe kon dat uberhaupt daar liggen? Als hij gevallen zou zijn zou de lijst daar op de grond liggen, en niet meters verder, en alle plantjes en nagellakjes stonden nog op hun plek, terwijl die bij het vallen van zoân lijst echt mee zouden vallen. Vind het nog steeds een hele vreemde happening.
Ook heb ik toen ik klein was twee mensen zien staan in de deuropening van mijn oma haar slaapkamer, terwijl oma naast mij lag, en er verder niemand aanwezig was. Overigens ben ik nu op 22 jarige leeftijd nog altijd bang om naar boven te gaan, want er hangt gewoon een hele nare sfeer. Ben ook niet de enige die dit voelt trouwens, en mijn tante heeft ooit een gigantisch âdingâ gezien met een hele enge kop. Maar jeetje, altijd als ik naar boven loop denk ik âkan niks gebeuren, niks aan de handâŠâ
Ja klopt! Dat gevoel heb ik ook altijd. Sommige mensen geloven het niet he. Nou ik heb vaak genoeg wat meegemaakt nu, dat kan geen toeval zijn.
Ik heb vroeger samen met 3 vriendinnen wel eens geesten opgeroepen door te gaan âglaasje draaien.â In het begin werkte het niet, maar later begon het glas te bewegen en konden we allemaal vragen stellen over wie het was etc. Een vriendin vroeg uiteindelijk om bewijs dat het echt was, precies op dat moment ging haar telefoon over die in de keuken lag, prive nummer en een hijgtelefoontje. Dit was lang geleden dus niemand van ons had een telefoon bij de hand waar mee we hadden kunnen pranken. Bij de vraag of de geest dat was cirkelde het glas om Ja heen. Die vriendin vroeg weer om bewijs, precies op dat moment weer een hijgtelefoontje. Ik was al te bang en wilde eigenlijk stoppen, maar die vriendin vroeg nogmaals om bewijs (echt, why???). Precies op dat moment kwam er weer een telefoontje en hoorde we ineens onwijs hard, eng gegil door de telefoon heen komen. Ik ben mee gaan gillen en mijn huis uitgerend. Sinds dien ben ik er wel heilig van overtuigd dat er âmeerâ is.
We hadden niemand verteld dat we dit gingen doen, en in die tijd was ook niemand veel met zijn telefoon bezig. Daarom denk ik niet dat iemand dit expres deed om ons bang te maken.
Oh my god wat eng!!
Gister dacht ik aan een oud-collega van me, hoe het met haar zou zijn. Echt van vier jaar geleden. Ik loop nu op een plein in Amsterdam waar ik een beetje perongeluk terecht ben gekomen en wie kom ik tegenâŠ
Ben je ook bang als je zoiets voelt? Het klinkt heel mooi, een overleden broer die op je let, maar ik kan me voorstellen dat het ook beangstigend is.
In de 2e klas van de middelbare school ging ik als schooluitje naar een museum. Ik liep daar rond samen met een paar andere klasgenoten, de leraren waren geloof ik buiten op een terrasje wat aan het drinken dus die waren niet in de buurt. Op een gegeven moment komen wij aan bij een mummie. Sowieso vind ik mummies al erg eng en ben tegelijkertijd enorm gefascineerd erdoor, heb ik al heel mijn leven. Nu liep er ook een bewaker langs, hij was zo rond de 40 jaar. Ik keek hem toevallig aan en hij keek ook naar mij, maar hij bleef wel heel lang naar mij kijken. Kreeg er een beetje en naar gevoel vanâŠ
Ongeveer 2 uur later liepen wij richting de uitgang en daar stond die bewaker weer. Hij keek mij weer aan en kwam naar mij toe. Hij legde een hand op mijn schouder en zei redelijk hard: âIk zie een schim om jou heen. Iets achtervolgt jou. Er gaan dingen gebeuren in jouw leven die verschikkelijk zijn. Heb de mensen lief die nu nog in je leven zijn. Kijk uit met verslavingen, doe dat alsjeblieft niet.â Ik verstijfde, wist totaal niet wat ik moest doen. Gelukkig grepen de docenten die ons op stonden te wachten in. De bewaker is zelfs ontslagen hoorde ik laterâŠ
Alleen het rare is dus dat 1 jaar later binnen een span van 18 maanden al mijn opa en omaâs inclusief mijn vader (onverwachts) zijn overleden. Sindsdien is mijn leven nooit meer hetzelfde geworden als het moment dat ik in de 2e klas zat. Soms denk ik nog wel eens terug aan het moment, maar ik word er echt naar van. Het leek wel een waarschuwing vanuit de toekomst?! Of hij was gewoon gek, haha. Ik kijk in ieder geval wel uit met dingen die verslaving kunnen triggeren, you never know.
Wel geprobeerd maar niks kunnen vinden. Zag wel dat de reisorganisatie het park niet aan meer aanbiedt tijdens de rondreis dus misschien hadden meer mensen slechte ervaringen mee. Ga eens kijken of ik het parc nog terug kan vinden, eens zien of ik nog wat verder kom met google.
O god. Ik ben normaal niet bang aangelegd, maar ik ben wel altijd meer op mijn hoede tijdens mijn nachtdiensten. Maar na dit gelezen te hebben kijk ik er al helemaal niet meer naar uit dat ik ze op mijn volgende afdeling alleen moet gaan draaien⊠Als er zulke dingen gaan gebeuren dan zou ik echter jankend mijn collegaâs van naastgelegen afdelingen bellen
Wat heftig zeg.
Ik snap niet dat mensen de behoefte voelen om dat soort dingen te verkondigen. Of ze nou een bepaalde voorspellende gave hebben (waar ik trouwens niet echt in geloof), of niet. Wat moet je in hemelsnaam met dat soort mededelingen? Op âkijk uit met verslavingenâ na, misschien, maar dat is op zich op iedereen wel van toepassing.
Ja, inderdaad! Ookal kan je âvoorspellenâ, waarom zou je in godsnaam een meisje van 13/14 jaar zo aanspreken?!
Dit heeft niet niks met geesten of overledenen te maken maar vind het een mooie gebeurtenis in mijn leven.
Mijn vorige relatie liep naar op de klippen. Mijn ex had binnen korte tijd een relatie met een gemeenschappelijke vriendin en ze bleken elkaar al langer leuk te hebben gevonden (en bleek vreemdgegaan). Ik had intense liefdesverdriet en zeker een jaar was ik gewoon kapot ervan, erg boos ook. Na 1,5 jaar kwam hij me opzoeken in een droom. We hadden zoân echt gesprek en hij motiveerde me om de draad weer op te pakken en complimenteerde me over mân nieuwe baan en over de persoon die ik ben. Ook zijn nieuwe vriendin kwam voorbij en ze legde uit hoe ze zich zo geschaamd had enzo. Het was een heel fijn gesprek.
Ik werd wakker en mn liefdesverdriet was gewoon voorbij. Ineens had ik ook helemaal niet meer de behoefte om ze te stalken via social media. Nog steeds vind ik dit zo bijzonder.
Poeh, wat een verhalen komen hier voorbij zeg, sommige verklaarbaar en sommige weer niet.
Ik woonde met mijn ex in een appartement op de 1e verdieping, het vuilnis moest je zelf naar beneden brengen. Ik deed nooit de deur op het nachtslot als ik dat even deed, ben binnen 2 minuten weer terug. Het is zeker 3 keer voorgekomen dat als ik dan terugkwam, de deur helemaal op het nachtslot zat gedraaid.
Ook had ik een schoteltje in het toilet gezet met daarop van die kleine gekleurde steentjes en een brede kaars, zoân soort kaars:
Ik was vergeten deze kaars uit te blazen toen we gingen slapen. De volgende dag werden we wakker, het hele toilet was op het plafond zwart geblakerd van de rook, er zat allemaal roet op. En de kaars en de steentjes waren nergens te bekennen, alleen het scholletje stond er nog. Zo gek!
En een keer lag ik op mijn buik te slapen en toen werd ik voor mijn gevoel keihard bij mijn kuiten gegrepen.
Echt handig om dit voor het slapen gaan te lezen
Sorry!