Onverklaarbare gebeurtenissen

Regelmatig denk ik aan vriendinnen van de basisschool. Soms probeerde ik hen online te vinden (lukt nauwelijks!). Al een tijdje dacht ik aan bepaalde vriendin; hoe zou het met haar gaan? Zouden haar ouders nog leven? En ik had ook heel erg het gevoel dat er iets niet goed met haar was. Blijkt ze begin maart overleden te zijn door zelfdoding. Mijn moeder las haar advertentie in De Volkskrant. Ik voelde dat gewoon.

Oh wat naar. Je hebt dit echt aangevoeld.
Ik hoop dat je broer zich inmiddels beter voelt.

Ik voel vaak dingen aan, ik moet mezelf er vaak voor afsluiten. Bij 1 vriendin in haar huis voel ik mij zo naar dat ik soms echt naar de deur wordt gezogen. Ik moet dan echt gaan, vooral in de avonden bij haar zitten is vreselijk. Ze voelt zich ook absoluut niet oké in haar huis, we hebben echt daar wel eens gezeten dat er spontaan foto lijstjes van de muur afvielen.

1 like

Ik heb 3 familie leden die allemaal op dezelfde datum zijn overleden, ik ben zelf uitgerekend geweest van mijn dochter op die datum. Heb er ook bewust alles aangedaan om haar niet op die datum geboren te laten worden

Oh dit lijkt me ook heel eng

Dat had ik ook naar gevonden. Is je kindje uiteindelijk dichtbij die datum geboren?

Volgens mij is er serieus een soort aanwezigheid/geest hier in huis. Mijn vriend en ik voelen ons hier allebei niet helemaal chill, soort zwaar gevoel lijkt er te hangen. Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik bekeken word. Mijn hond staat heel vaak te staren alsof hij iets ziet bewegen, altijd op 2 vaste plekken. Nu is er echt sinds 2 weken al een paar keer voorgevallen dat de tv ineens aan ging, of het geluid uit stond en ineens vet hard ging en daarna weer zacht. Gister zelfs dat ik muziek zachter zette, van 35 naar 25 en toen liep ik weg en 30 seconden later ging de muziek ineens vet hard. Nu as we speak gaat de tv van stil naar heel hard en weer extreem zacht.

Echt HELP?!?

1 like

Tijd om te verhuizen

Ja we wonen hier nog wel ff want contract voor bepaalde tijd. Maar ik vind dit echt heel creepy worden. Het is trouwens geen oude woning, iets van 20 jaar ofzo. Maar ik ben echt op het punt beland dat ik iemand wil laten komen om m’n huis te reinigen.

1 like

Zou ik gewoon doen hoor

Misschien reinigen met witte salie (die kan je vaak wel kopen bij een natuurwinkel/groene supermarkt.) Geen idee of zoiets daadwerkelijk helpt maar je kan het altijd proberen.

Ja en vragen of de aanwezige weg wilt gaan, aangezien jullie nu in het huis wonen.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik in een van mijn vorige huizen ook het idee dat er iets was. Maar als er iets gebeurde zei ik dan maar gewoon ‘Hallo! Leuk dat je er weer even bent’ oid. Ook gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.

Maar zeker iemand laten komen als dat je helpt.

2 likes

Dat zelf doen kan geloof ik ook verkeerd uitpakken

Trouwens, voelen jullie energie en balans? Ik merk het dus heel erg wanneer er meer of minder mensen thuis of op kantoor zijn, mijn ouders begrepen dat nooit vroeger maar ik kan daar echt niet de enige in zijn

Dat nare gevoel is echt heel rot, maar wat die tv betreft: bij mijn ouders gebeurde dat ook ineens heel veel. Ineens sprong de tv aan of het geluid ging langzaam steeds harder. Bleek dat de overburen een zelfde soort afstandsbediening hadden die op dezelfde frequentie zat (disclaimer: ben geen techneut).

Dan zetten zij dus het volume van hun tv harder, maar ongemerkt stuurden ze de tv van mijn ouders aan. Doodeng, totdat we het konden verklaren. Misschien speelt er bij jou ook zoiets?

Oh ja zoiets hoop ik! Maar door alle andere dingen denk ik dan meteen aan enge dingen haha. Vooral omdat de muziek installatie helemaal niets met de tv te maken heeft. Mijn vriend snapt me wel en vind het ook niet heel fijn voelen hier, maar lacht me ook wel een beetje uit als ik zo schrik van de tv haha. Dus ga kijken of ik hem zo ver krijg om iemand te laten komen hiervoor.

1 like

Hoe bedoel je dit precies? Wat merk je bij meer of minder mensen thuis of op kantoor?

Ja, energie, aanwezigheid
 kan het niet goed uitleggen

2 likes

Ik heb dat altijd met huisdieren als ze niet thuis zijn dan voelt het huis zo leeg ofzo
 denk dat t een beetje vergelijkbaar is. Ik voel ook wel spanning bij mensen en tussen mensen en in ruimtes. Maar balans weet ik niet precies wat je mee bedoelt!

1 like

Dit is alweer bijna een jaar geleden gebeurd en het is medisch te verklaren, maar het blijft echt zo bizar. Vorig jaar overleed mijn schoonvader aan een hersentumor. Het was echt heel moeilijk voor iedereen want het was de liefste man ooit.

Mijn schoonzus was zwanger, maar ze pas pas 6 maanden en drie weken onderweg.Jullie kunnen vast wel raden waar dit naar toe gaat.

Tijdens de begrafenis braken haar vliezen en moest ze direct opgenomen worden. Na de begrafenis moesten we direct door naar het ziekenhuis en toen we binnen liepen kregen we te horen dat hij geboren was. Zijn tweede naam is dus nu dezelfde naam als zijn opa. Het was echt een hele bizarre dag.

20 likes