Mommybloggerstopic #8

Het is makkelijker om te zeggen: iemand heeft me dit en dit gestuurd! Dan om te zeggen ik google mezelf.

2 likes

Maar waarom kun je je niet voorstellen dat iemand haar dit stuurt?

In een wereld waarin mensen filmpjes van YouTube kinderen opslaan “om later nog even terug te kijken want zo schattig”, vragen in DM of je je kinderen niet op Social Media laat zien “omdat ze zo lelijk zijn”, bij elke opgezwollen darm vragen of influencer X zwanger is en andere wat mij betreft totaal impertinente vragen die influencers weleens laten zien die Ă©cht gesteld worden. En dan ben ik het nog niet eens over haatreacties die bij grote accounts van alle dag zijn.

Laten we eerlijk zijn: er zijn echt hele rare mensen op de wereld. En online, vanuit een anoniem gevoel hebben mensen geen filter.

7 likes

Gevalletje Dm overstroomt met vragen over wat ik draag dus bij deze het is product X van winkel X en je krijgt met kortingcode X 10 procent korting. #Nospon #gekregen #toevalbestaatniet #oftochwel

Als je zo enorm te koop loopt met alles wat je consumeert moet je niet lopen mauwen als mensen zich oprecht gaan afvragen hoe het allemaal gefinancierd wordt.

Er is een reden waarom columns als ‘waar doet ze het van’ zo goed gelezen worden. Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig naar de financiĂ«n van een ander.

4 likes

Jemig dit is ondertussen toch ook het -tigste merk pillenpoederspon bij Elise; lekker geloofwaardig.

19 likes

ik heb het idee dat zij alles qua spon gewoon aanneemt. Lekker makkelijk verdiend wel, en die villa in amsterdam betaalt zichzelf niet uiteraard.

1 like

Aah
 jullie zijn altijd dat ene huis in de straat waar de sneeuw niet op het dak blijft liggen :thinking:

1 like

Nou inderdaad. Wat mij betreft ben je echt alle realiteit uit het oog verloren als je een peperduur hotel op insta deelt en je het afdoet als ‘negativiteit’ als mensen zich vervolgens afvragen ‘hoe dan!?’ Dan kan ze nog duizend keer benoemen hoe dankbaar ze wel niet is, maar door deze houding komt ze op mij juist over alsof ze het doodnormaal vind.

Ik vind het dan weer niet meer dan normaal als je op haar leeftijd zoiets kan betalen en daarnaast je designertassen/schoenen/jassen/jurken deelt plus in een vlog vertelt dat je voornemens bent een auto van bijna een ton te kopen dat mensen vragen staan stellen. Maar goed ik snap de geheimzinnigheid rondom financiën ook nooit zo goed.

7 likes

In de categorie ‘hoe dan’, kwam ik via doelloos scrollen weer eens op de insta van Lot Keckeis ( die met die samengeknepen lach look) en die heeft nu blijkbaar een collectie jurken uitgebracht. De jurken met originele namen zoals bijv ‘Ruby’ hebben prijzen waar je stijl van achterover keickelt ( bijv 195 euro).

Je zou zeggen die komen zo van My Jewellery weg, maar nee hij is wel heul speciaal want handgeweven in Italië blabla.

Ik vraag mij echt oprecht af wie van haar volgers dit koopt?! Wtf.

3 likes

Het is een heel nietszeggend artikeltje. Maar dan echt. Misschien een stagiair ofzo.

Er wordt wat gebabbeld over dat veel influencers tegenwoordig ook de minder leuke kanten van ‘het moederschap’ delen en hun motivatie daarvoor.

Een klein beetje tegengas komt in de vorm van dat ze zelf mogen delen wat ze als negatieve reacties krijgen van volgers. Waarop de meest ongenuanceerde berichten het podium krijgen (“je bent lelijk” of “het is kinderarbeid wat jij doet”), en dan mogen ze vertellen wat ze van die reacties vinden.

1 like

Zo waar en goed en verfrissend dat ze dit ook echt uitspreekt

65 likes

Ja love Lois!! Enige ‘influencer’ die ik nog volg. Wat kan zij goed schrijven.

5 likes

Heel nobel maar ik zou dit wel eens willen uittesten met een chanel tas

48 likes

Heb sowieso de laatste tijd moeite met de spullen die die mommybloggers opgestuurd krijgen. Mensen die over het algemeen al MEER dan genoeg hebben qua geld om die spullen gewoon zelf aan te schaffen, en dan nog even een gratis kinderwagen, complete autostoelenset, triptrap, artipoppe drager in de nieuwste print, nieuwste collectie van dit of dat etc. Nee is niets nieuws en die vrouwen zijn gewoon een etalage voor merk X, weet ik ook, maar voelt soms gewoon stom dat mensen die al.zo veel hebben nog meer gratis spullen krijgen.

17 likes

Omdat het wel heel toevallig is: op de dag dat het hier wordt gezegd een uurtje later plaatst ze dat, terwijl ze hoe lang in Dubai zit? Maar eens dat er gekke mensen zijn en dat het ook wel waar kan zijn maar ik betwijfel het.

1 like

Omdat Michelle postte dat ze dms had gehad over de prijs van dat hotel en dat belachelijk vond dus haar stories ging verwijderen, heb ik natuurlijk meteen even de prijs opgezocht
 had er anders geen aandacht aan besteed maar werd nu wel nieuwsgierig.
Dus random een weekje in januari aangeklikt en zag €2000 ofzo en dacht jemig wat is het probleem, das veel geld maarja dan zit je wel in een mooi hotel!

Maar het is per nacht begrijp ik nu!! Kanonne hee :money_with_wings: gelukkig was het personeel bizar vriendelijk :clown_face:

Is allemaal al besproken ahha, misschien was het in een ander topic :relaxed:

1 like

Weet ik maar ik mag er toch ook wat over zeggen

1 like

Haha ik ben juist gestopt met haar volgen omdat ze overal iets van vindt en dan krijg ik het gevoel dat ik van alles verkeerd doe oid. Krijg negatieve vibes. Maar dat ligt compleet aan mij :pleading_face:.

3 likes

Is dit nieuw? Of loop ik voor niks al jaren iedereen lastig te vallen?

2 likes

Er zijn accounts die beweren dat het oproepen om te taggen of delen voor een winactie niet mag. Maar de regels van instagram zijn daar niet heel expliciet over. Je mag mensen niet oproepen zich incorrect te taggen, ofzoiets. Met mijn webshop organiseer ik ook af en toe zo’n winactie, nooit problemen mee. Alle andere webshops in mijn niche doen dit ook gewoon.

1 like