Ik vind het niet eens taboe of prive, het boeit me gewoon 0 wat iemand verdient en hoe die het uit geeft. Ik verdien er niet meer of minder door en ik voel me er ook niet slechter of beter door. Ik begrijp gewoon echt die nieuwsgierigheid zelf niet. Maar schijnbaar ben ik daar gewoon heel onverschillig in.
Donāt look up, de film op Netflix over een naderende komeet inslag die de aarde zal verwoesten, met veel verwijzingen naar de coronapandemie. Mensen die ontkennen dat de komeet Ć¼berhaupt bestaat etc.
En hier de afdronk van Tienvanwil
???
Deze meid negeert echt de hele strekking van die film
Waar bij mij enigszins de ergernis zit, is dat veel influencers leven op de pof. Autoās worden veelal geleased, men steekt zich enorm in de schulden om een bepaalde levensstijl te kunnen nastreven. Deze economie is 1 grote bubbel die op knappen staat. In mijn familie zitten een aantal slimme financiĆ«le koppen die met argusogen de toekomst tegemoet zien en een financiĆ«le crisis (anno 2008 maar dan nog erger) voorzien. Ik houd mijn hart vast als het daadwerkelijk gaat gebeuren, zoveel jonge gasten die zich luxe autoās laten aansmeren met een of ander lease contract. En dan de Hypotheken, die lage rente gaat een keer omhoog. Houden ze daar rekening mee of is het korte termijn visie?
Denkt Tien niet gewoon dat het een documentaire is?
Yikes die heeft ergens nog wel een restje eindtijd-ideeƫn in zich
Ik vind het gewoon ZO vervelend dat iemand uitgerekend die film zo selectief kan bekijken, totaal blind is voor de boodschap van de film en er dan zoān domme conclusie uit trekt en dat op insta gooit. Aaarrrgh
Echt? Van iemand van dit kaliber verbaast het me 0 dat ze het punt van de film niet begrijpt
Ik reken het de mensen die het opzoeken niet aan, wel dat ze blijkbaar boze berichten sturen
Blij zijn voor een ander bedoelde ik als voorbeeld Vera en haar Tesla mee.
Ik zeg niet dat zij dat doet hĆØ? Daar zou ik niks zinnigs over kunnen zeggen. Ik zie alleen dat we in een samenleving leven waar genadeloos over bijvoorbeeld āuitkeringstrekkersā wordt geoordeeld. En ik moest hierbij ook denken aan hoe hier laatst beschreven werd hoe bezwaard mensen zich voelen om hulp te vragen of aan te nemen als je bijvoorbeeld chronisch ziek bent (nav validisme). Dus bedoelde het meer in een maatschappelijke context, omdat het hele verschijnsel van influencermarketing misschien nog wel het meest de mythe van maakbaarheid promoot.
Wat dat betreft helemaal eens dat we moeten leren om een ander iets te gunnen, maar dan misschien om te beginnen aan die kant van de medaille. Ik volg zelf geen influencers op Instagram, maar als ik wel eens een rondje maak, voel ik om deze reden ongemak bij al die buitensporige luxe. Zeker als er dan allemaal comments onder staan als āecht verdiendā. Maar goed, aan mij is het sowieso niet echt besteed.
Ik snap niet zo goed waarom dit expliciet iets met influencers te maken heeft? Als je je een beetje verdiept in de macro-economie en de huidige problemen die de (negatieve) rente met zich meebrengt, zullen de influencers net zo veel last krijgen van de volgende economische crisis als Jantje op de hoek.
Ja dat vond ik nog het meest verbazingwekkende die stoelen.
Feit is dat de rijkste mensen nog steeds rijker worden ten koste van de armere mensen. Gisteren nog een mooie talkshow gezien van Jeroen Pauw over scheefgroei op de woningmarkt.
Ik vind alleen dat de influencers het luxe leventje vaak zonder schroom tonen en niet de financiĆ«le kant laten zien. Er zijn er maar weinig die transparant zijn over hun verdienmodel en dat niet alles is wat het lijkt. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen uitgavenpatroon maar ik denk dat het voor sommigen (enigszins beĆÆnvloedbaar en niet zo handig met cijfers) lijkt of alles kan tegenwoordig. Daar stoor ik me aan.
Nou ik vind dat echt heel ordinair om te vragen tbh.
Ik ben geen influencer maar ik heb ook (meer dan eens) de vraag gekregen hoe ik/vriend bepaalde dingen betaal of kan doen. āWat doet je vriend voor werk dan???ā Krijg daar sowieso een beetje racistische vibes van want zou je dat ook vragen als mijn vriend kaal was met een bril of vraag je het omdat ie een tintje heeft en een gucci petje achterstevoren op heeft. Wat verwacht je voor antwoord? Ohja we hebben een coke lab in de kelder ofzo?
Wat is jullie prijs
Voor jou een tientje fieftig
Ik wist niet dat jullie een kelder hadden
Nee stiekem bedoelde ik de zolder maar kelder klonk cooler
Oh okƩ, ja ik kan alleen voor mezelf spreken en ik heb er echt geen moeite mee (als iemand dit aan mij vraagt). Ook niet het idee dat mensen met wie ik gesprekken over geld heb ordinair zijn (of nieuw geld oid) of dat ik dat zelf ben. Maar goed om te weten dat men het zo kan opvatten. Denk ook niet dat ik het zomaar uit het niets aan mensen zou vragen (wat ze verdienen).
Praten over geld vind ik absoluut niet ordinair. Eerder conservatief om te zeggen dat dat zo is. Als geld er niet toe doet, is dat meestal een luxe.
Ben wel zelf redelijk open over verschillende dingen dus nogmaals ben ervan bewust dat grenzen op dit vlak bij iedereen anders liggen en vind het ook geen probleem of raar als iemand daar anders over denkt.
Edit: en vanuit het perspectief wat je omschrijft over die vragen over het werk van je vriend snap ik wel dat dat gewoon rete irritant is en niet okƩ.
Maar ik denk echt niemand het haar heeft gestuurd, ze heeft het hier toch hoogstwaarschijnlijk gelezen?
Hoezo is dat zo moeilijk voor te stellen voor zoveel hier. Als het hier al wordt afgevraagd (en prijzen opgezocht), je verbaast je over de brutaliteit van sommige volgers hoor.
Kijk maar eens naar die soms zo absurde reacties & vragen onder elke random YouTube vlog.