Mommybloggerstopic #8

Hahahaha als ik in een hotel zou zitten van 2k per nacht zou het me echt niet eens boeien als mensen denken dat ik de hotelmanager gepijpt heb.

Of überhaupt als ik op vakantie ben of überhaupt überhaupt zou ik me bijzonder weinig druk maken hoe anderen dan wel totale vreemden denken dat ik het betaald heb.

25 likes

Vind het echt totaal onnodig om te speculeren wat iemands vakantie, auto of iets gekost heeft en hoe dat betaald is. Maar het valt me op hoeveel influencers duidelijk niet ik het verkeerde nest zijn geboren en tegelijkertijd walgen van het idee dat mensen denken dat ze ooit iets gekregen hebben. De boodschap is altijd: wat je ook doet, als je maar weet dat ik deze positie from the bottom heb opgebouwd. Waarbij ze ook nog een mega grote scheiding maken tussen materiële hulp krijgen en gewoon onwijs veel steun krijgen. Hoe kan het idee dat een ander denkt dat je hulp krijgt nou zo intens storen?

Je komt thuis van een luxe vakantie, je moeder heeft je koelkast geschrobd en vol gezet met lekkere verse dingen voor de eerste dagen en je eerst volgende post gaat over hoe je boos bent omdat mensen denken dat je ouders je helpen.

63 likes

Ik snap screenshots naar haar sturen ook echt niet, maar wel dat mensen - like me - benieuwd zijn wat het hotel kost. Juist doordat ze zelf in een story plaatst; ‘we hebben paar % korting gekregen (iets met member zijn of wat, weet ik niet meer wat er stond) dat scheelt veel op zo’n enorm bedrag’. Dan ben ik benieuwd wat een enorm bedrag is voor een hotel. Die stories heeft ze inmiddels verwijderd zie ik.

1 like

Ze leest vast mee! Ik ben vorig jaar op dit forum terecht gekomen omdat ik me enorm ergerde aan Annic en haar mama-worden-zwendel. Ik ging haar toen googelen omdat ik dacht ‘ik zal toch niet de enige zijn die dit absurd vindt’. Dit forum was een van de eerste hits.
Ik denk dat elke influencer zichzelf regelmatig even zoekt op google, Michelle vast ook.

Nog steeds jammer dat Annic er helemaal mee gestopt is trouwens, was echt geweldig irritainment :grin:

10 likes

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen zo op geld gericht zijn en meteen gaan opzoeken wat iemand anders zijn auto/hotel/vakantie/fles wijn oid gekost heeft. Wat heb je aan die info en wat ga je er mee doen?

7 likes

En @WhereTheLightIs ik snap het “waar doen ze het van” speculeren op zich wel hoor. Maar je hebt er idd niks aan want of ze vinden andere dingen belangrijker dan jij of ze verdienen meer geld (of zoals iemand die ik viavia ken ze verduisteren geld van de kerk).
Dus je hebt er idd niks aan.

Maar helemaal natuurlijk bij influencers omdat dat helemaal een alles of niets beroep is. Je hebt of de volgers/platform en dan zit je goed of niet en dan krijg je wel wat kleren of een keer korting op een hotel maar meer ook niet.
Ik vind het hele influencer zijn en het geld wat ermee gemoeid is echt fascinerend ook omdat het lijkt (nadruk op lijkt) alsof iedereen het zou kunnen en dat wij geen influencers zijn aan ons ligt dat we niet op tijd een beaty blog zijn begonnen of een mommy insta. Terwijl van de 10000 mensen die dit probeert er 1 misschien 2 daadwerkelijk kan rondkomen en een halve ruim.
Voor grote bedrijven is influencer marketing denk ik ook heel aantrekkelijk en relatief goedkoop omdat je heel gericht je doelgroep bereikt.

3 likes

Ja en laten we wel wezen, de afgunstige volgers die niet zo mooi en rijk zijn als jij en zelf met drie jengelende kids thuiszitten terwijl precies niemand ze helpt zijn wel jouw brood en boter. Dus glimlach nog eens vriendelijk met je symmetrische gezicht en hark nog een sponvakantie binnen.

31 likes

Hier is toch ook een keer een artikel over verschenen als het gaat om Engelse bloggers? Kan het nu niet vinden, maar dat YouTube/social media eerst een soort democratisch platform leek waarbij iedereen de kans kreeg om in de media te werken en niet alleen mensen die dure opleidingen en fancy onbetaalde stages konden doen. Maar dat de succesvolle Britse YouTubers uiteindelijk juist uit rijke families blijken te komen, omdat zij daardoor mooie en luxe dingen konden laten zien (of überhaupt kenden).
De gelijke kans om een eigen kanaal te beginnen, heeft juist bestaande sociaal-economische ongelijkheden uitvergroot. Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen en in Nederland zijn de verschillen minder extreem, maar vind dat altijd wel fascinerend. Zelfde dat social media aanvankelijk juist niet gedicteerd zou worden door reclames zoals de traditionele modebladen. Tja, was leuk zo lang het duurde.

22 likes

Nieuwsgierigheid. Ik begrijp dat nog wel, maar wat ik niet begrijp is het daadwerkelijk veroordelen van andermans uitgavenpatroon. Als zij 2000 euro per nacht wil betalen aan een hotel en ze heeft dat geld, dan is dat het haar waard. Mooi voor haar dan!

4 likes

Haha love deze zure reactie, gewoon waar.

2 likes

Volgens mij is ze zich wel heel erg bewust van het feit dat ze een geweldig vangnet heeft in familie en vrienden en dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Althans, zo vind ik dat meestal wel overkomen. En ze weet ook wel dat ze geprivilegieerd is opgegroeid met ouders met een goedlopende zaak, elk jaar op vakantie kunnen gaan. Het is niet alsof ze dat het ze vanaf de straat hetgeen heeft bereikt wat ze nu heeft. Maar dat geeft mensen nog geen vrijbrief om aannames te doen dat haar ouders het wel zullen betalen en screenshots te sturen met wat het hotel wel niet per nacht kost blabla.

Wat iemand hierboven ook zegt, uit een stabiel, welvarend milieu komen lijkt ook wel een soort ‘vereiste’ voor veel influencers/bloggers/vloggers etc.

3 likes

Geen lakmoesproef nodig bij deze post :ok_hand:t3:

2 likes

Kijk je tegen haar op?

Als je als volger jezelf wil vergelijken en naar wordt van het ‘perfecte leventje’ dan moet je dat soort mommyinfluencers niet volgen, denk ik? Het gaat je dan alleen maar frustreren, dus bescherm jezelf. :crossed_fingers:t4:

1 like

…nee? Maar zoals @Shaaar zegt, own gewoon je succes en je mazzel! Boeiend als andere mensen daar vanuit afgunst over gaan zeuren.

6 likes

Kijkt iemand wel tegen haar op? :joy:

1 like

Nou ze vloog niet eens business dus alas nee.

5 likes

Ik weet verder dus niks van Michelle, maar mijn punt blijft: waarom is dit erg?

1 like

Nja ik vind dat je als je dit soort dingen doet wel ff bij jezelf te rade kunt gaan of je misschien niet je instagram app beter even van je telefoon kunt halen en wat leuks kunt gaan doen. Maar als ontvanger denk je toch ‘yikes’ en verwijder je die berichten weer. Je hebt echt gelijk dat het warme nest/sociale of financiële voorsprong van mensen die succesvol zijn een enorm pijnpunt voor ze is.

2 likes

Eens hoor. Ik snap sowieso niet zo dat lifestyle influencers aanslaan en mensen die überhaupt berichten sturen. Alleen precies wat jij zegt: waarom zou je jezelf verdedigen?

2 likes

Ik zie het op insta vaker voorbij komen bij voornamelijk vrouwen. Bij Michelle, bij Vera (werd in ander topic over gepost), bij Julia Mekkes (ex van een Roelvink :upside_down_face:). Iedereen kan zien dat zo’n vakantie duur is, zonder precies te weten wat het heeft gekost. Maar mensen die influencers volgen weten inmiddels toch ook wel dat die soms exorbitante bedragen verdienen voor hun werk? Dus waarom dan denken dat iemands ouders dat hebben betaald? Of bijv. de partner van iemand in sommige andere gevallen? Natuurlijk zet je jezelf in de spotlight door influencer te zijn, maar als je dan honderden berichten ineens krijgt over je extreem dure vakantie dan knapt er misschien wel even iets :woman_shrugging:.

5 likes