Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, en dat hoeft ook niet. Maar ik denk dat er best veel mensen bereid zijn om iemand anders te helpen, zonder vrienden of wat dan ook te zijn. Zelf denk ik ook vaak “dat kan ik niet vragen joh. Dat is vervelend voor hen. Dat is zoveel moeite”. Terwijl ik dat andersom niet heb. Als bijvoorbeeld iemand uit de straat hier alleen zou wonen/niemand zou hebben, en die zou een berichtje in de buurtapp zetten of wat dan ook, dan zou ik die persoon willen helpen. En ik zou echt niet de enige zijn.
Het ging over quarantaine in huis, dat je het doet en niet op pad gaat als je corona hebt. Hoe en waar iemand het doet boeit me echt helemaal niks, als je je maar aan die regels houdt.
Ehm nee. Jouw reactie gaat over jouw huis en tuin en dat je hard werkt. Good for you
Maar je snapt toch zelf ook wel dat quarantaine veel makkelijker is in een huis met grote tuin dan als je met diezelfde drie kinderen in een flat met alleen een balkon zit? Natuurlijk moet je dan ook thuis blijven maar ik kan het best begrijpen als je in die situatie om 6.00 ‘s ochtends de kinderen even gaat ‘uitlaten’ in een speeltuintje.
Los van dat het ook in een huis met grote tuin kut is als je een paar weken thuis moet blijven
Hmm nou wij hebben het ook gedaan met 2 kleine kinderen. 3 weken in quarantaine zonder buiten te komen. Maar ik.heb wel soms gedacht woow voor mensen met een kleiner huis of geen tuin lijkt het me echt nog meer de hel. Dusja lijkt me in een vrijstaand huis met ruime tuin wel een stuk makkelijker dan op een appartement zonder balkon.
En walg wel een beetje van je uitspraak ivm hard werken en geprivilegieerd.
Could not care less wat jij vind.
Tell me you’re pivileged without telling me you’re privileged.
O my god 6 weken in quarantaine met 3 kinderen is toch gewoon kut, of je een tuin hebt of niet. En er zijn vast mensen die het erger hebben.
Natuurlijk zijn er mensen die het erger hebben, en dat geldt ook voor de mensen die geen tuin hebben. Je kunt alles blijven wegcijferen tot de allerzieligste persoon op aarde. Wat een raar gedoe om te strijden om wie het hypotetisch het zwaarste heeft.
Samenvatting: met een positieve corona test blijf je binnen.
Waar lees je dat dan? Dat gebeurt hier volgens mij niet
Ik lees dit echt over het hele forum. Iedereen heeft toch wel commentaar op iedereen over de mate waarin ze te veel of te weinig klagen over de impact van Corona, op allerlei vlakken.
En dat is ook niet gek, heel menselijk juist.
Ja en niet alleen hier; ik had letterlijk vandaag tijdens een werkoverleg nog eenzelfde gesprek. Het is overal, en gewoon heel menselijk.
Ja dat klopt, ik dacht dat het alleen over net ging. Maar goed quarantaine is gewoon heel vervelend, zeker als je kinderen 6 weken binnen moet vermaken.
Totaal offtopic: lees hier dat meerdere mensen niet weten wie hun buren zijn. Doe (als je het durft en ze niet doodeng zijn) een keertje een kaartje door de bus en drink eens samen koffie. Beetje contact met de buren kan juist wanneer je het met spoed nodig hebt heel fijn zijn. Heb recent zelf nog met een buur op de spoedeisende hulp gezeten omdat er niemand anders was die direct kon.
Ja dat is echt een goeie tip! En ik zou dat als buur heel erg waarderen (zeker nu ik de hele tijd thuiswerk).
Ik ga deze week de achterbuurjongen vragen voor een bakkie (inclusief dag+ tijd)
Vooral dit. Mijn buuf en ik zeggen al jaren dat we “echt een keer een bakkie moeten doen!”
Volgens mij gebeuren de meeste ongelukken thuis dus of thuisblijven veiliger is slaat nergens op. Vind best dat je in je eentje als er niemand op straat is een wandeling kan maken.
Nee maar dan kan je zelf 112 bellen en het doorgeven. Maar als jij op straat valt en een voorbijganger schiet te hulp…
Mijn buurman en ik kochten in de 1e lockdown elkaars boodschappen, hoefden zo maar 1 x per 2 weken naar de supermarkt. Ik ben toen met een koffer wijn en andere drank gaan halen zodat ik alles in 1 keer mee kon nemen te voet
Oja die buurman leerde ik 1 week voor de lockdown kennen
Maar dit is toch echt zoooo vergezocht haha, hoe groot is de kans dat je zo hard valt tijdens een ommetje van 10 minuten in je eigen wijk dat een voorbijganger te hulp moet schieten?
Ja ik begrijp wat er gezegd wordt ivm een ongeluk krijgen tijdens een ommetje, maarrrrrr persoonlijk zie ik - buiten dat argument waar ik nooit had bij stil gestaan - geen graten in om in je eentje, wanneer er geen ander volk in de buurt is, even een frisse neus te halen? Mentaal doet dat zoveel: gewoon even je huis uit kunnen en wat frisse lucht binnen krijgen. Zeker voor de mensen die geen tuin of terras hebben.