Mommybloggerstopic #8

Ja hahaha.
Ze konden er zelf wel om lachen achteraf. En maar hopen op een positieve test (of Naja, je hoopt het niet, maar als het dan toch gebeurd dan liever alle 4 tegelijk haha).

1 like

Huhh. De nieuwe baby van Marilyn (die van het niet overgemaakte goededoelengeld) heet Mia. En ze heeft al een dochter Mila. :exploding_head:

6 likes

Als je echt de combi M I A heel mooi vindt. De derde wordt vast Mai

2 likes

Dit is al de 4e haha. Ik zal hier niet alle namen noemen maar ze houdt van de M. (vindt daar overigens niks mis mee maar zoveel gelijkenis als dit heb ik nog nooit gezien)

4 likes

Wel hele leuke naam en jeetje wat een bos haar heeft dat kind :astonished:

Zo’n zaken vind ik altijd pijnlijk om te lezen: die mensen zijn er meer dan je denkt. Ook actieve, jongere mensen zoals ik.

Ik zou het echt niet makkelijk hebben om iemand te vinden die zo’n zaken voor mij kan regelen. Op sociaal gebied leef ik best geïsoleerd.
Ik zou een vreemde buurvrouw/man moeten staan opwachten en dan aanspreken: omdat die persoon mij herkent van goedendag zeggen, zal die dat wel doen, hoop ik. Maar blijft een lastige. Ik zou dus in zo’n gevallen ook gewoon voor mezelf blijven zorgen en zaken tegen de regels doen. Wel proberen om het op een verstandige manier te doen, maar juist is het zeker niet.

15 likes

Ja hier hetzelfde. Ik denk echt dat dit onderschat wordt. Ik ben geboren in een land hier ver vandaan en daar woont mijn hele familie. Mijn ouders en zus zijn overleden en ik ben recentelijk verhuisd en weet niet eens hoe mijn buren heten dus geen flauw idee of ik ze zou kunnen vragen om medicijnen voor me op te halen, laat staan mijn hond uit laten. Niet om zielig te doen ofzo en hoef geen medelijden maar denk wel goed om te beseffen dat niet iedereen een groot netwerk aan familie, vrienden en kennissen heeft om op terug te vallen in dat soort gevallen.

26 likes

Haar eerste dochter heeft die naam bedacht, vandaar. En allemaal letter M inderdaad. Inclusief zijzelf en partner.

2 likes

Dat gaat leuk worden met de post😌

2 likes

Ja wie weet hebben ze allemaal een tweede naam haha.

1 like

Huh maar ik onderschat helemaal niet hoeveel mensen tot die categorie behoren? Het gaat mij erom dat het altijd rondom corona gaat om disclaimers met waarom iemand echt de uitzondering is waarom diegene zich niet aan de regels zou moeten houden. Als jij voor jezelf weet dat je die persoon bent (en qua isolement vind ik dat voor jou heel vervelend, begrijp me niet verkeerd), dan hoef je toch geen goedkeuring op een forum of social media te krijgen?

Maar nu gaat het heel erg off topic, het is meer iets wat me in het coronatopic ook elke keer opvalt, ook afgelopen weekend weer dat mensen moeten laten weten waarom ze écht nog even naar de hema moesten etc.

9 likes

Maar andersom zou ik bijv dat altijd doen voor een buur, zeker als ik weet dat je net nieuw bent. Als een nieuwe buurvrouw vraagt of ik dat zou willen doen, kleine moeite toch.

5 likes

Ik heb drie kinderen en allemaal corona gehad na elkaar, en toen kon was ‘t nog niet na 5 dagen testen en was de quarantaine 14! Dagen! Na 6 weken waren we het goed zat maar we zijn echt nergens geweest! (Kids wel in de tuin, maar grote tuin en vrijstaand huis) Het kan echt wel als je maar wil. Iedereen haalde voor ons boodschappen en de hele buurt wilde helpen.

2 likes

Vind ‘het kan echt wel als je maar wil’ ontzettend gepriviligeerd als je daarvoor zegt: vrijstaand huis, grote tuin. Er zijn genoeg mensen met een groter gezin in een appartement zonder tuin en zonder balkon. Ik zeg niet dat het niet kan maar zo makkelijk is het niet.

44 likes

Ja dat is exact waarom ik het mij af vroeg. Ik heb ook geen netwerk en zou denk ik ook helaas de regels een beetje moeten buigen
Maargoed, een buitje buigen of compleet negeren is natuurlijk een verschil

1 like

Wat versta jij precies onder “netwerk”?

1 like

In een klein huis zonder tuin had ik het ook gekund hoor het ligt allemaal aan je instelling. Was het makkelijk met drie kleine kinderen? Nee, maar wat moet dat moet.
Vind dat geprivilegieerd altijd zo’n dooddoener, dus als je hard gewerkt hebt ben je meteen een geprivilegieerd persoon? Hou toch op.

Iemand :joy:
Ik heb letterlijk alleen mijn vriend, en m’n beste vriend die 65 km verderop woont

Het ging toch niet over hard werken? Het ging over quarantaine in een vrijstaand huis met grote tuin. Ik werk ook hard maar heb geen huis met tuin, laat staan een vrijstaand huis met grote tuin.

41 likes

En alsof alle geprivilegieerde personen hard werken :joy:

40 likes