Mommybloggerstopic #8

Wat een geanalyseer van elke activiteit van iemand die je helemaal in real life niet kent… pffffff word je hier niet zelf heel moe van? Wie wanneer precies nog in quarantaine zat en hoe vaak moest hoesten?

3 likes

Als iemand zijn best doet om álle details van haar leven in beeld te brengen dan kun je ook verwachten dat erover gesproken wordt toch, zeker bij dit soort kwesties en in dit soort topics. Ik bedoel, wat doe je anders hier?:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Je mag hier ook gerust zijn zonder elk detail van iemands gehoest te analyseren en tot op de dag nauwkeurig de quarantaine van een onbekende in kaart te brengen. Get a life.

1 like

Die demammavan gaat wel constant naar buiten fietsen lopen en in het bos blabla terwijl ze covid heeft en een deel van dat gezin. Snap dat niet, maar volgens mij heeft zij sowieso lak aan alles dus ergens is het wel te verwachten.

3 likes

Ja wel beetje dubbel hè. Ik snap opzich best dat je een bos wandeling maakt als je als volwassen persoon positief bent. Maar dan zou ik wel naar een rustig stuk gaan zodat ik niemand tegen kan komen. Zij gaat met alle kinderen naar buiten. Dan kom je wel iemand tegen lijkt mij ?

Ik snap dat dus echt niet. :sweat_smile:
Positief getest is in isolatie. Kan je dat bos dan echt niet even 7 dagen missen? Ik snap echt dat de muren op je af komen, zeker met zoveel kinderen, maar de regels zijn vrij simpel. Blijf thuis, ga niet buiten je tuin.

57 likes

Ligt misschien aan je situatie. Mijn vriend moest echt opzien kamer blijven. De muren kwamen echt op hem af. Als je dan laat in de avond een rondje wandelt besmet je echt niemand.
Hij had ook geen tuin of balkon. De hele dag op bed liggen maakt je nou niet echt fitter. Hij had trouwens geen klachten en het was wel de laatste dag voor hij weer naar buiten mocht.

4 likes

Maar stel je voor dat je een ongeluk krijgt onderweg naar dat bos en geholpen moet worden, dan breng je toch wel gewoon anderen in gevaar. Je weet gewoon niet wat er kan gebeuren. Als het de laatste dag was, dan kun je ook nog wel die paar uur wachten en de volgende dag gaan toch?

Kijk, ik begrijp dat quarantaine niet leuk is en zwaar is. Maar ik snap gewoon niet dat zoveel mensen de regels net een beetje anders buigen. Voor niemand is deze situatie leuk, maar soms is het nou eenmaal niet anders, hoe graag je het ook anders had willen zien.

40 likes

Je ziet ook gewoon in 1 van de stories dat er twee mensen op haar aflopen maar ze rustig blijft staan filmen. Minste wat je kan doen als je toch buiten bent is heel gauw weggaan. Echt heel onverantwoord (het überhaupt buiten zijn ook👀)

3 likes

Laat in de avond snap ik dan nog wel, wij moesten ook de hond gewoon uitlaten, dus deden dat 's ochtends vroeg en 's avonds laat (voordeel van op een klein dorp wonen, niemand op straat) maar overdag een boswandeling maken vind ik totaal wat anders.

5 likes

Ik woon ook in een dorp. Dus niemand op straat en ook in het bos loopt er door de week echt niemand.

Maar over dat als je een ongeluk krijgt verhaal had ik niet over nagedacht. Dat is zeker wel waar.

2 likes

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe doen jullie dat dan als je in quarantaine moet en medicatie van de apotheek nodig hebt (mijne bezorgd bijv niet maar heeft wel een automat) ? Of een hond die je uit moet laten?
Zelf geen ervaring mee hoor, maar dit zijn wel dingen die ik me afvraag als ik dit soort dingen lees
En dan er vanuit gaande dat je niemand hebt om dit voor je te doen natuurlijk. Niet iedereen heeft een ouder of vriend die dit kan

1 like

Apotheek bezorgd in zulke gevallen gewoon (en alsof je daar mensen wil besmetten). Mijn moeder heeft 2 weken lang de hond uitgelaten van iemand die ze dus alleen kent via rondjes lopen met de hond, die vrouw had ook niemand verder die het kon doen voor haar.

8 likes

Maar in hoe veel gevallen is dit nou echt zo? Natuurlijk zijn er mensen die eenzaam zijn of geen netwerk hebben om ze te helpen, maar ik betwijfel of de mensen (influencer of niet) die op dit forum worden besproken in die categorie vallen. En het zou me niks verbazen als nou net die mensen die het lastiger hebben wél hun best doen om zich aan regels en quarantaine te houden.

@Gerard wat lief van je moeder!

7 likes

Je mag gewoon je hond uitlaten als je hem maar strak aan de lijn houdt

2 likes

Nee de mensen die hier besproken worden, daar lijkt me dit zeker niet het geval!
@Gerard nee niet naar de apotheek gaan maar de afhaalautomaat buiten

1 like

Mijn buurvrouw heeft toen wij in isolatie zaten medicijnen voor mij opgehaald.
Had het zelf ook niet gekund als het moest want ik was daarvoor echt te ziek en kortademig.
Anders had de apotheek het gebracht gaven ze aan maar liever iemand anders vragen het op te halen.

1 like

Mag het zeker niet denken maar wat vinden mensen zichzelf snel zielig, dit is 7 dagen, als je een ongeluk/operatie hebt en maanden niks kunt dan verveel je je pas

13 likes

Maar als je 8 kinderen hebt is het misschien geen 7 dagen maar paar weken.
Want 1 test positef; allemaal in quarantaine. Dan na 5 dagen testen. Testen we 2 positief de rest (nog) niet. Dus die overige 6 zijn dan wel opnieuw nauw contact van positief persoon: weer een week. Na die 5 dagen weer met die 6 testen; weer maar 2 positief. Etc :stuck_out_tongue_winking_eye:

Praat het niet goed haha, maar ik heb dit gezien bij een gezin met 4 kinderen. Die letterlijk achter elkaar gingen ipv tegelijkertijd. En die zaten (toen was het nog 8 dagen geloof ik? Tweede golf) gewoon 5wkn met kinderen thuis :see_no_evil:

2 likes

Dit is wel echt de hel :weary::rofl: