Mommybloggerstopic #8

Die doorgroeimogelijkheden zijn heel moeilijk gemaakt omdat je vaak ook jarenlang ervaring buiten de Rechtspraak moet hebben. Ik wilde me verder niet mengen in deze discussie, maar kon dit niet langs me heen laten gaan, want dit is inderdaad mijn sector!

4 likes

Och ik las het inderdaad helemaal verkeerd :sweat_smile: alsin dat de rechtbankjurist totaal andere functie is dan degene die de vonnissen typt.

2 likes

Ah ja rechtbankjuristen, waar je instroomt met een salaris van rond de 3200, ieder jaar er een mooie trede op vooruit gaat, er goede doorgroeimogelijkheden en arbeidsvoorwaarden zijn, je niet een klas van 23 leerlingen in bedwang hoeft te houden en daarbij ook nog iedereen persoonlijke aandacht moet geven (kinderen met serieuze problematiek incluis)

Snap niet echt dat dit specifiek de heuvel is waar je op wil sterven maargoed

28 likes

Ik weet niet precies hoe maar 1 meisje van mijn universiteit is en alsnog toegelaten maar zal eerst nog paar jaar extern moeten werken.
Zal zeker niet voor iedereen gelden

2 likes

Dat kennelijk niet want dat zou meer zijn als een leerkracht en dat klopt niet heb ik net gelezen :nerd_face:

4 likes

Ik vind het vooral zo storend dat de overheid het onderwijs als een soort speelbal lijkt te zien waar je alles mee kan doen. Toen afgelopen maandag al dat gerucht ging dat basisscholen eerder kerstvakantie zouden krijgen en een verslaggever met ongeloof in haar stem aan Hugo de Jonge vroeg “maar kunt u dat zo laat nog maken?” zegt Hugo ook “ja kan wel” alsof het basisonderwijs een soort infantiele knutselclub is waar je ieder moment mee kan stoppen. En nu waarschijnlijk VO ook dicht, nog korter van tevoren besloten… ik houd echt mijn hart vast voor sommige van mijn leerlingen :sob:

12 likes

Wil iemand anders misschien nog een heel specifieke klacht over hun eigen baan framen als maatschappelijk onrecht om de aantoonbare tekorten in het onderwijs te bagetalliseren?

Ik krijg bijv regelmatig vervelende e-mails als onderdeel van mijn baan zou wel graag een doezoe per maand erbij willen

36 likes

Ja wil graag klacht indienen, ik word soms gebeten in mijn vinger door een muis en dat doet echt veel pijn. Onacceptabele werkomstandigheden.

13 likes

Nee, maar ik nodig wel alle leerkrachten uit een dagje te komen meelopen met mij, want dán zul je pas voelen hoe zwaar het is…!11!1!!! Verantwoordelijk voor schrammen en builen in je pauze? What about verantwoordelijk voor leven en dood in je pauze!

(Een klas leiden lijkt me echt de hel, serieus nog liever elke week een euthanasie denk ik.)

10 likes

Een groep 7-jarigen zou mij denk ik echt kunnen wegpesten

10 likes

Kan er al niet tegen als er twee mensen door elkaar praten, laat staan 25-30 stuks.

8 likes

Haha echt hè. Hoe zwaar ons werk ook is. Maar ik hou echt geen dag vol voor de klas. Vind dat de leraren best nog 1000 euro per mnd bij mogen krijgen.

13 likes

Jemig wat een gezeik. Gun de ander iets, bemoei je met je eigen baan en ga lekker van je weekend genieten en vlogs kijken zodat we het weer ergens over kunnen hebben.

Ik heb die speech van Martine niet geluisterd maar die meid zit zo in m’n irritatiezone. Zich zelf niet willen laten vaccineren en nu wel de jongeren een hart onder de riem steken omdat dingen weer dicht moeten (door mensen zoals zij) :roll_eyes:

28 likes

23 :sob: more like, 30

Maar miss is dit niet het juiste topic haha

7 likes

Geruststellend dat leerkrachten onder dezelfde ‘noemer’ vallen als influencers. Ik zal is vragen of de leerlingen mij een aantal likes kunnen uitdelen misschien helpt de waardering.

—

@Beutyschooldropout Fijn om te horen dat ik jouw bec ben alleen al door mijn baan.
Ik staak niet voor meer geld. Ik heb gestaakt omdat er geen leerkrachten zijn om kinderen waardevolle lessen te leren die ze hun gehele leven nog nodig zullen hebben. Het beroep moet aantrekkelijker worden gemaakt en dat kan onder andere door meer salaris.
Het zou ook kunnen helpen als mensen zoals jij niet alleen het negatieve benoemen en alleen maar zeiken over leerkrachten en hun vakanties.
Als je onze arbeidsvoorwaarden zo goed vindt, laat je dan omscholen zou ik zeggen. We kunnen veel leerkrachten goed gebruiken.
Dan hoeven wij niet meer zoals de afgelopen weken klassen naar huis te sturen of onbevoegden voor de klas te zetten.

En ik ga na volgende week gewoon heerlijk genieten van mijn twee weken vakantie!

22 likes

En ze knutselen nooit een bedankje voor je, laat staan een mail met complimenten.

9 likes

We gaan weer ontopic mensen. Posts die verder in gaan op de onderwijsdiscussie worden vanaf hier verwijderd. Je kunt terecht in dit topic als je verdere vragen/opmerkingen hebt:

https://www.forumfeminarum.nl/t/werken-in-het-onderwijs/1718

31 likes

Mijn rondje Instragram na de persconferentie….
Er is verder echt helemaal geen reden tot enige vorm van behoudendheid wat betreft een virus (variant) getuige de stories van de Huismuts en de familie Bollen. Lekker reizen, lekker feesten, gewoon doen… alsof er niks aan de hand is. Hoiee.

4 likes

Haha Michelle bollen is ff naar Dubai gegaan, echt vorige week of zo geboekt. ‘We zagen de lockdown niet aankomen’, ja dat snap ik als je je ogen sluit voor wat je niet wil zien.

#saltymodusuit

21 likes

“Ik ben heel naïef”

Yeah right :joy::joy::joy::joy:

4 likes