Dat mag ook wel eens gezegd worden ja. Het salaris van een docent (ook p.o.) is echt niet zo laag als men denkt. Ik was er blij mee geweest.
Aw dat is ook echt wel lief!
Vanmorgen had mijn dochter een kerstontbijt op school en ouders mochten zelf weten waar ze het broodbakker mee vulden. Mijn dochter gaat pas sinds een maand naar school dus ik ben er sowieso nog niet zo in thuis.
Ik had een wrap met kipfilet en een gekookt eitje voor haar (wilde ze graag). Vanmiddag ontving ik de fotoās van de ochtend en voelde me echt ineens mega naar. Ik zag al die enorm gevulde broodbakjes met allerlei zelfgebakken creaties.
Daar zat mān kind met haar bruine wrap en koude ei
Ik herinner me dat we als kind op een dag een slak moesten meenemen naar de klas (??? Why ??? ) en dit was ook gebrieft aan de ouders. Nu vond (en vind) ik slakken echt vieze slijmerige beestjes, waardoor ik te veel schrik had om ze 1) te vangen, 2) in een doosje thuis te bewaren en 3) mee te nemen naar school.
Had die leerkracht natuurlijk medelijden dat āmijn ouders het vast vergeten warenā en moest ik alsnog een slak van een overijverig klasgenootje (die er meerdere meegenomen had) gebruiken om de les mee te volgen. Nog nooit iemand zo hard vervloekt als die klasgenoot .
Ik ben zo blij dat bij ons op school de ouderraad het ontbijt heeft georganiseerd.
Ik hoefde allen bord en bestek mee te geven.
Mijn dochter had nog wel een kaartje voor juf gekleurd en geschreven maar daar heb ik geen werk van gehad, anders had juf niks gekregen
Haha maar die brooddoos ziet er niet eens lekker uit? Die worstjes ook?
Jouw kind was blij met haar wrap en dat telt!
Ah joh, je kind was blij toch en heeft lekker ontbeten? Uiteindelijk komt allemaal gemalen in een maag terecht, haha
Ze heeft vast heel lekker gegeten! Mijn kind had gewoon een boterham mee gekregen. Dat gefrutsel met eten vind ik heelā¦vies ofzo? Dat is echt totaal niet aan mij besteed. Eten is om te eten en niet om figuurtjes mee te frutselen en er de helft van weg te mikken.
Haha wij hadden ook kerstlunch op school. Dus heb gisteren om 21 uur nog cupcakes staan bakken. Afgetoefd met botercreme en kerstversiering erop. Moest voor maar 3 kids zijn. Uiteindelijk zes gemaakt en mān zoontje mocht niks. Vond dat wel zielig. Gelukkig 1 thuis achtergehouden!
Ik geef wel regelmatig een klein presentje. Echt klein. Dit jaar de twee juffen (1 juf en 1 pm) een chocoladebeertje van 2.99 met fijne feestdagen erop. Vind dat zelf wel attent. Maar hoeft absoluut niet. Snap dat sommige dat too much vinden.
En constructief overwerken is toch in veel beroepen zo? Ik merk het zelf ook. Contract 30,5 uur maar gemiddeld werkweek (obv 4 dagen) is ruim 45 uur. Dat is exclusief thuisadministratie doen. Spreekuren voorbereiden. Bij avond- en nachtdienstenblok is het ruim 60/70 uur per week. En maar 18 vakantiedagen per jaar š„²
Maar jij krijgt wel overuren dan āuitbetaaldā of niet?
Nee artsen krijgen overuren bijna nooit uitbetaald
Aināt nobody got time for that. En waarom zijn altijd moeders de lul.
Ik heb nog wel een leuke verhaal (sorry voor mensen die daar een hekel aan hebben). Ik heb mijn eerste 5 jaar in het buitenland gewoond. Mijn vader is niet Nederlands. Mijn moeder wel, maar opgegroeid in het buitenland. Conclusie: bij ons thuis was Sinterklaas iets nieuws, ik wist er nog het meeste van door school. In de kleuterklas lag op iedereens stoel een pop op een stok. Dit was een piet, Sinterklaas of Amerigo. Allemaal mooie creaties, en wat had ik gekregenā¦ een bruin (!!) paard . Ik was toen wel beetje teleurgesteld. Jaren realiseerde ik me dat mijn moeder dit had gemaakt. Maar ze is en niet creatief en had helemaal niet door dat het paard wit was .
Het kan dan wel hun baan zijn, de mensen die naast mij deel uitmaken van de opvoeding van mijn kind (nu de leidsters op de creche) krijgen van mij een dikke doos bonbons met de feestdagen hoor. Mijn moeder krijgt ook regelmatig een bloemetje na het oppassen. Tuurlijk verwachten ze het niet en de leidsters van mijn kind vieren niet eens kerst maar ik weet precies hoe die luiers die zij verschonen ruiken en dat is engelenwerk
Was het maar zoān feest!
Ach zo zoet ik snap je helemaal!!
Ik had leerlingen een Engelse kerstkaart laten schrijven naar wie ze maar wilden, liep ik aan het eind van de les terug van de deur naar mijn laptop en had een meisje haar kaartje naar mij geschreven en op mijn toetsenbord gelegd
Vind het zo bizar hoe de zorg werktā¦
En op het kinderdagverblijf krijgen ze blijkbaar ook nog regelmatig dingen te horen als: āIk wilde dat ik jouw baan had, de hele dag een beetje met de kindjes aanrommelenā.
Wordt voornamelijk gezegd door dubieus ogende mannen?
Edit: Haha, kwartje viel pas later
In dit geval was het een vrouw die haar kind(eren) bracht.
Nou, ik kan alleen maar diep respect hebben voor het feit dat ze zeven peuters onder controle weten te houden. Ik vind 1 al soms een uitdaging
Het lijkt mij juist leuk om een klein presentje te geven zoals @Broodrooster zegt chocola van 2,99 met een kaartje oid, lijkt me geen moeite.
Ik ga denk ik de leidsters van het kdv ook iets ga geven vrijdag. Lijkt mij dat leraren/pmāers etc echt niks verwachten, dus snap ook niet waarom er zo op ze afgegeven wordt.
Wij gaven vroeger geloof ik ook iets kleins rond kerst en aan het einde van het jaar.