Mommybloggerstopic #8

Oh nee snap ik hoor!! Ik zat zelf eigenlijk ook een beetje met mijn handen in het haar, wat is nou leuk om te geven? Denk wel dat je gelijk hebt over de lieve woorden want ze vonden de zelfgemaakte kaart geloof ik het leukst.

3 likes

Ik vind een boswandeling ergens in habbekutteveen ook anders dan een hele georganiseerde tocht met allerlei vaste ‘checkpoints’ en tot slot een plek waar je glĂŒhwein en warme choco kan halen (waarna de story abrupt stopt) en dan van tevoren trots een volle parkeerplaats filmen. Dan zoek je ĂŒberhaupt heel erg de grenzen op met schijt.

3 likes

Ik zie het. En dan schrijft ze erbij ja we waren getest
meid je houdt je nog steeds niet aan de regels hoor

3 likes

Oh man ik ben het hier zo mee eens. Met alle respect, de gastouder en leiding van het kdc van mijn kinderen spelen idd een grote rol in hun leven, maar er zijn wel meer mensen bij wie dat zo is? (Kinderarts, fysio, logopedie, huisarts, vroeger de kraamzorg en verloskundige etc etc). Natuurlijk is het leuk om waardering te krijgen maar vind het echt een beetje jammer dat het blijkbaar een soort ongeschreven regel is geworden. Ik werk zelf ook intensief met mensen en heb in zekere zin ook een grote impact op hun leven, maar daar word ik voor betaald en ik verwacht echt geen chocola of een kaartje of wat dan ook.

11 likes

Door de vlogs van Wil is er echt een wereld aan mij geopenbaard waarvan ik nooit wist dat hij bestond. Ze heeft het zo vaak over volledige projecten en knutselwerken voor alle juffen, ingewikkelde traktaties en duizend dingen die mee moeten. Ik krijg er telkens al preventieve stress van, het lijkt wel een tweede baan om je kinderen naar school te laten gaan. :joy:

Als ik dan nu over pietenpakjes hoor denk ik echt oh god, ik zou echt bekend staan als de loedermoeder op het schoolplein.

10 likes

Zo herkenbaar dit! Deze week al moeten denken aan potjes en kaarsen die mee naar school moesten voor het knutselen, bordje en eten voor het kerstontbijt, kids in kerstpak naar school, spullen voor goededoelenactie meegeven, extra tas voor alle knutsels mee geven oh en nog even bedenken wat we volgende week met de schoolsluiting gaan doen
dat kerstcadeautje voor de juf dacht ik gisteravond om 23u eens aan en dat is dus niet meer gelukt :upside_down_face:

Ik snap soms ook echt niet dat het anderen wel lukt daar aan te denken want ik ben al blij als ik alles waar expliciet om gevraagd word onthou :grimacing:

5 likes

Haha die motivational speech voor jongeren van Martine :woozy_face: daar komen we echt de crisis mee door inderdaad

1 like

Heb je een samenvatting van de speech?

3 likes

Ik wil nu echt geen advocaat van de duivel spelen, maar als iedereen op zo’n privĂ© bijeenkomst thuis gevaccineerd Ă©n getest is (sneltest), hoeft het toch geen drama te zijn dat meer dan 4 mensen samen komen?

Ik ben mega PRO verantwoordelijkheid nemen, maar als je je Ă©n hebt laten vaccineren, Ă©n extra laten testen, dan heb je toch echt je bijdrage geleverd en je gezond verstand gebruikt?

Wij weten toch niet hoe het bij hen was qua testen/vaccineren?
Ik ben overigens Belg dus niet volledig op de hoogte van de maatregelen in NL, dus misschien zeg ik nu iets heel doms. Sorry in dat geval :sweat_smile:

11 likes

Zelftesten zijn niet feilloos en vaccins ook niet. Zeker met omikron is het echt geen goed idee om in groepen binnenshuis samen te komen en lekker in elkaar’s aura te hangen. Ik las dat omikron twee keer sneller verspreid dan delta en ze zijn bang voor een code zwart scenario. De ziekenhuizen liggen in NL nog steeds erg vol.

In Nederland is het dringend advies om niet meer dan 4 gasten per dag te ontvangen en ook zelftesten te doen voor je op bezoek gaat. 1,5 meter afstand is verplicht.

8 likes

Dat begrijp ik, maar indien je gevaccineerd bent, is de kans dat je door Corona in het ziekenhuis belandt (en dus de zorg (over)belast) heel erg klein.

Ik kan dus wel - vanuit menselijk oogpunt - begrijpen dat mensen in dat geval toch enigszins afwijken van de regels.

Ik probeer hier niet Elise en co te verdedigen, maar deze situatie duurt al 2 jaar en ik kan er gewoon echt inkomen dat mensen die alles al 2 jaar ‘volgens het boekje doen’ nu op hun manier toch proberen nog iets ervan te maken qua sociaal contact. Dat je elkaar moet gaan knuffelen, is dan weer het andere uiterste natuurlijk.

7 likes

Misschien ben ik nu heel hard en ondankbaar (ik heb ook geen kinderen), maar zoals iemand al eerder aanhaalde; juffen en meesters krijgen toch gewoon betaald voor hun werk*? Ik geloof echt absoluut dat het een zwaar beroep is en een blijk van waardering via een kaartje/mail/app/mondeling zou ik zelf ook zeker doen, maar al die cadeautjes vind ik zelf super overdreven + in een schoolomgeving ook veel te gevoelig ivm verschil in inkomen van ouders. Snap niet dat scholen daar geen afspraken over maken met ouders

*misschien wel te weinig, maar aan alle prullaria hebben ze ook niks

46 likes

Maar je kunt wel weer iemand anders besmetten die wél in het ziekenhuis terecht komt. Of zelf langdurige klachten eraan over houden. En het is niet zo alsof ze een kleine sociale bubbel houden en ze alleen maar elkaar kunnen besmetten, Elise en co zitten lekker te hijgen en zweten tussen allemaal andere mensen in een rocycle class en zijn regelmatig in de horeca te vinden voor een lunch buiten de deur.

En ik snap ook dat de pandemie al twee jaar duurt en mensen het zat zijn. Ben het zelf ook zat. Maar door dit soort gedrag duurt het alleen maar langer.

6 likes

Ja Elise en co nemen wel heeeeel veel rek op de regels. Ik geef je helemaal gelijk hoor.

5 likes

Cadeaus zijn misschien overdreven, maar net zoals je vb. de kapster bedankt voor het mooie kapsel (ondanks je ervoor betaalde), is een bedanking aan een leerkracht (ook al wordt die voor zijn werk betaald) alleen maar fijn toch.

3 likes

Ik vind het erg overdreven allemaal, op school hebben we super onderwijzers maar ze kunnen van mij eind van het schooljaar iets krijgen maar ik blijf niet bezig

8 likes

Dit begrijp ik hoor! Maar toch vind ik de juf van mijn kind van onschatbare waarde. Ze maakt een groot deel uit van de opvoeding. Ze is opmerkzaam en mijn kind is Ă©cht dol op haar. En daarbij, vind ik haar een goede docente.

Ik heb nu voor de kerst een geschreven kaartje voor zijn juf gemaakt. En voor de zomer koop ik meestal iets + een kaartje, wel in overleg met mijn kind. En dat er door inkomensverschillen verschil in kan zitten is logisch natuurlijk, maar het gaat om het gebaar (ik zag vandaag kinderen met enorme cadeaus aan komen lopen, en mijn kind had een kaartje, ach)

4 likes

Maar deze situatie duurt niet al 2 jaar. Vorige en deze lente/zomer/halveherfst kon veel. Uit eten, meer bezoekers thuis, t kon allemaal. Dus we moeten ook niet doen alsof we al 2 jaar niks kunnen want dat is gewoon niet waar. T enige wat helpt is geen contact.

6 likes

De beperkingen zijn er niet al 2 jaar aan een stuk, maar de algemene voorzichtigheid en de bezorgdheid (want je zou maar eens iemand besmetten die kwetsbaar is - dat wil je echt niet op je geweten) is wel altijd gebleven.

Zorgeloos iemand een knuffel geven (anders dan je partner) of zonder zorgen naar vb een concert of voorstelling gaan, is imo al 2 jaar niet meer mogelijk.

Dat zijn geen rampen en er zijn 100 ergere dingen, maar het vergt wel veel aanpassingsvermogen. En dan voelt 2 jaar lang.

Maar voor alle duidelijkheid: ik ben PRO vaccineren voor volwassenen en begrijp echt de noodzaak van de maatregelen. Dit is geen anti-pleidooi.

2 likes

Ja maar dat zie ik in mn omgeving en online echt niet terug hoor. Misschien dat jij (en ik) zo bent. Maar denk dat er maar weinig mensen zijn die niemand buiten hun huishouden een knuffel hebben gegeven.

Maar nu met die massale besmettingen en de nieuwe variant is t gewoon noodzaak om het zoveel mogelijk tegen te gaan, en dus contacten drastisch te minderen. Want zelftesten halen zonder klachten maar 39% van de besmettingen eruit las ik laatst. Dat is niet eens de helft.

1 like