Ik vind het vooral zo jammer dat bij dit soort verzoeken (neem even dit mee, koop nog even dat) er zoveel ongelijkheid tussen de kinderen blootgelegd wordt. Niet elk kind heeft ouders die tijd/geld/aandacht/vaardigheden hebben om pietenpakken te regelen of het juiste speelgoed mee te geven. Dan denk ik, doe het gewoon niet. Knutsel samen op school een pietenhoed van crepepapier en dan gaan ze daarmee op gymmen ofzo. Dan staat er in elk geval niet een kind in z’n gewone gymkloffie omdat het thuis vergeten is of er geen geld voor was.
Ik wist dus ook niet dat die verwachting er was mijn kind heeft dus niets mee naar school vandaag. En ik baal ook van die late berichtjes een avond tevoren. Vind het dan sneu dat er kindjes zijn die niet mee kunnen doen, kinderen merken dat onderscheid ook echt wel al op onderling.
Ik snap jouw gevoel wel hoor! Mijn moeder (kende het nederlandse schoolsysteem toen helemaal niet) was ook verontwaardigd door het beroep dat de leraren op ouders deden toen ter tijd. Dat zal nu alleen maar meer zijn geworden.
Een blijk van waardering vind ik met kerst heel mooi en passend want vaak raken kinderen persoonlijk gehecht aan juffen en meesters, maar waardering kan toch ook op een kaartje geuit worden en hoeft niet perse samen te gaan met allerlei (dure) cadeaus, toch?
Knutselwerken belanden sowieso bij het oud papier denk ik?
Een vriendin van mij kocht laatst voor de juf van haar dochter een grote knuffelbeer. In dacht alleen maar ‘wat zonde!’
(Biecht; ik heb aan mijn meester in groep 6 twee biertjes en een Tatjana-kalender gegeven. Dat kon toen nog Er werd hartelijk om gelachen in de klas)
En ohja; wij moesten vroegah op mijn basischool speelgoed mee naar huis brengen om schoon te maken. Dat vind ik echt een raar verzoek. Pro-tip; het meeste kan in de vaatwasser
Ik zie op de insta van Vita dat Wout en Elise gisteren een ‘friendsmas’ diner hebben georganiseerd. Met zeker wel 10 gasten. Zo fijn dat die corona maatregelen voor de influencers niet gelden🥲
Ik wil er nog ff ingooien dat vroeger je deur werd dichtgetimmerd en je huis in de fik werd gestoken, nu was de builenpest wel nog minder fijn dan niks kunnen ruiken door corona maar echt what the fuck. Blijf gewoon binnen, dat is echt de duidelijkste regel die er is.
Maar het is al lang duidelijk dat we met de gemiddelde influencer de oorlog niet gaan winnen.
Haha die kalender + biertjes
Dat speelgoed mee naar huis nemen om schoon te maken is nog steeds zo trouwens, ik weet dat een vriendin altijd expres de lego kiest omdat ze dat in de vaatwasser kan mikken.
Nee totaal niet. Ook niet per se bij het einde. Lieve en oprechte woorden doen meer dan de zoveelste Tony. En tekeningen en knutsels, lief maar belanden ook weer in de prullenbak.
Ik had dit jaar 1 dagje afwezigheid ivm de griep. Kreeg van een vader berichtje met beterschap! Dat deed mij zoveel. Heel fijn.
Herkenbaar. Goede tip!
En het scheelt weer voor het milieu dat iedere ouder een pietenpak bij de action gaat halen wat volgend jaar niet meer past of al stuk is
Ze posten er zelf wijselijk niets over. Iets zegt me dat we het ook niet terug gaan zien in de vlog. Helaas voor hun vallen ze toch nog door de mand omdat anderen het niet kunnen laten en wel móéten delen hoe gewèldig het was.
Volgens mij is het echt geen verwachting hoor, zou er geen moeite voor doen als het niet lukt.
Mijn kind is ook net op school begonnen en vind wel dat zijn juf echt lief is en hem geholpen heeft in zich thuisvoelen dus heb wel iets kleins gekocht om straks te geven, maar ga er geen vast ding van maken ofzo. Ben ook niet van de kerstkaarten e.d…
Klinkt wel alsof de communicatie vanuit jullie school beter kan! Wij krijgen ook wel verzoekjes, maar wat eerder tevoren en ook niet zo ingewikkeld. En als het niet lukt heeft de juf volgens mij altijd wat reserve…
Ik kan mij ook niet voorstellen dat leraren op al die prullaria zit te wachten. En eigenlijk wil ik hier ook niet aan mee doen.
Ik was wel laatst bij iemand thuis waarvan haar man leraar is en daar stond een gieter met de tekst ‘bedankt dat je mij hebt helpen groeien’ en zij gebruikte dat ding serieus al jaren. Dus er zijn blijkbaar we leraren die er op zitten te wachten.
Prullaria zitten we zeker niet op te wachten, maar wordt zeker wel gewaardeerd. lieve woorden mogen altijd, al is dat via een berichtje in een app, een kaartje, een mailtje etc. Het gaat vooral om het gebaar en dat we gezien worden voor de rol die wel spelen in het leven van je kind.
En niet om ondankbaar over te komen, maar als je wel een kleinigheidje doet, probeer een keer wat anders dan chocola, want dan krijgen we al zoveel en krijgen we allemaal een dikkere reet van, haha. (en niet alle juffen/pm’ers/meesters houden van chocola, haha)
Haha ik snap je wel maar dit schept toch júist weer verwachtingen
<< Nee het móet allemaal niet maar het is wel leuk om iets te krijgen maar liever geen teddybeer of mok waar je niks aan hebt maar doe dan iets wat op kan zodat je er niet oneindig tegenaan hoeft te kijken of weg moet gooien maar ook geen alcohol want niet iedereen houdt van wijn maar chocola is ook zo afgezaagd en we krijgen te veel chocola dus wees liever een beetje creatief! maar het is echt geen verplichting maar het zou wel leuk zijn als je wat moeite deed. Maar het móet niet. >>
Sowieso dat er weer een mega populariteitscontest ontstaat tussen de ouders van alle kinderen die vlinder en storm heten van wie de meest Pinterestwaardige juffen- en meestercadeautjes heeft geknutseld. En dan met juffen- en meesterdag weer (dat was toch ook een ding?) en op de verjaardag van de juf of meester ook weer.
Ik verwacht helemaal niks en als je toch chocola geeft, lekker doen of niet. Ik geef alleen een tip mee, doe er vooral mee wat je er mee wil doen.
Tijdens mijn stages vond ik het wel leuk om cadeautjes te krijgen, maar een onverwachte mail van een ouder waarin stond hoe blij ze was met mijn begeleiding vond ik nog veel waardevoller om te krijgen!
Inmiddels post Elise er zelf ook over. Want spon voor de tafelschikking, dan moet je wel. Als ik zo’n schijt zou hebben aan de regels, zou ik die tafelschikking lekker zelf betalen en over dat hele “friendsmas” niets posten.
Waarom ik haar nog volg als ik me zo aan haar erger snap ik inmiddels zelf ook niet meer, dus ik ga haar nú ontvolgen.
Aiiiii ik heb vanochtend net alle drie de leidsters een tasje met kerstthee en een fancy chocoladereep gegeven
Bewust juist dat gekozen met het idee dat ze het (als ze er niet van houden/teveel van krijgen) weg kunnen geven. Een fles wijn is in het land waar ik woon niet gepast om te geven. En zo creatief ben ik verder niet, mokken ed zou ik zelf als leraar ook niet op zitten te wachten. Peuter had er een kaart bij geknutseld en ik had ook een blik kerstkoekjes met een kaartje eraan voor het personeel in keuken etc, die krijgen anders niks en zij werken ook hard.
Aaah haha, geloof me, het wordt gewaardeerd! Ik wilde met mijn bericht niemand een rotgevoel geven trouwens! Het blijft het gebaar dat telt en het is altijd al super lief als iemand er aan denkt!
Onlangs poste ik zo iets in het Corona topic. Ik had een mama aangesproken in een speeltuin, ik wist dat ze Corona had, en vroeg haar om naar huis te gaan. Was trouwens een drukbezochte speeltuin en ze was daar zonder mondkapje met haar zoontje. Zat hem dolleuk te duwen op de schommel. Kindje heeft uiteindelijk geen Corona gehad maar dat kan evengoed van wel. Een wappie moeder heeft me toen aangevallen en me verweten dat ik mensen buitensluit.
Maar de regels zijn duidelijk. Als je Corona hebt moet je in isolatie. Dat wilt zeggen dat je niemand mag zien, aparte wc gebruiken etc… als je in quarantaine moet dan blijft je thuis, alleen in je eigen tuin. Je mag wel naar de apotheek. In Belgie is het zelfs strafbaar om deze regels te overtreden.