Mommybloggerstopic #8

Sorry voor de dubbelpost, maar je mag toch wel gewoon buiten zijn als je corona hebt? Ik zie haar vooral met de kinderen naar speeltuintjes en bossen gaan waar verder niemand anders dan is. Ik snap dat wel, zou ook gillend gek worden met zoveel kinderen continu vast in huis

6 likes

Een mail alleen al zou heel fijn zijn. Maar zelfs die krijgen we niet vaak.

5 likes

Snap dat elke vorm van waardering, zeker in deze tijd, altijd welkom is. Het gaat me er meer om dat Wil net doet alsof dit het enige alternatief is, het is Ć³f een hele middag knutselen met je kinderen op een cadeau voor de juf of anders maar een e-mail met aardige woorden. Zelf had ik me wel een beetje lullig gevoeld, want hoeveel moeite is het om gewoon even wat lekkers voor de juf te halen

2 likes

Quarantaine betekent volgens mij dat je thuis moet blijven en alleen in je eigen tuin mag.
Regels zijn heel duidelijk en ja je wordt daar helemaal gek van na een paar dagen maar quarantaine is ook niet bedoeld als leuke activiteit maar als gezondheidsmaatregel.

69 likes

Ik snap dat dat inderdaad het advies is, maar als je naar een plek buiten gaat waar verder niemand anders is behalve jij met je kinderen is er toch niet zoveel aan de hand?

3 likes

Tot we iets gebeurt, je hulp nodig hebt en de mensen die je helpen niet weten dat jij/jullie corona hebben.

19 likes

Maar je weet van te voren nooit in welke situatie je komt.
Je kan niet weten of je niemand tegen gaat komen en ook niet hoe de mensen die je tegenkomt zich gedragen.
Het is een advies omdat niet verplicht kan worden gesteld en dat advies is niet zomaar gegeven.
Ik snap dat het niet leuk is om zo lang in je eigen huis/tuin te moeten zijn maar het is even niet anders en echt niet onmogelijk.

Maar dit is wel weer een goed voorbeeld van dat je nog zoveel maatregelen kan afkondigen, het gedrag van mensen bepaald of ze werken.

12 likes

Pfff Tien van wil zet in haar stories de app Amigos ff in de schijnwerpers. Precies de app waarmee je naar allemaal feestjes kan die van die superspread events zijn.

2 likes

Oke, het ligt dan misschien aan mij maar ik snap mammavan wel en had zelf ook de buitenlucht 1 keer per dag opgezocht met die kinderen die anders wrs elkaars koppen inslaan binnen

7 likes

Ja maar, niemand mag met Kerst alleen zijn.

12 likes

Ze hebben denk ik ook een tuin?
Het is idd erg vervelend maar niet voor niets. En als ze in een speeltuin spelen kunnen ze ip ook corona achterlaten op die speeltoestellen, waar het volgende kindje het miss weer oppikt.

Ik snap eerlijk gezegd wel waarom er zoveel besmettingen blijven als mensen zo met de regels omgaan.

31 likes

pff ik erger me echt dood aan die vrouw, zij is echt de eerste die voor haar eigen belang kiest, en dat onder het mom van liefde :heart:

6 likes

Ik weet ook niet beter dan dat je niet naar buiten mag? Ik heb mezelf al bijna 2 weken opgesloten in mijn kleine appartementje šŸ„². Mensen zeggen wel van ga toch een rondje lopen, maar ik vind het ook best tricky want je weet niet wat er gebeurd. Ik snap dat je je kinderen af en toe even moet uitlaten maar een speeltuin vind ik dan helemaal niet handig want je zit dan overal aan?

2 likes

Even oprechte vraag hoor, maar is het echt de verwachting dat er ook nog kerstknutsels worden gemaakt (of kerstkadootjes) voor meesters en juffen?

Ik ben inmiddels wel op de hoogte dat ik of mijn partner geacht worden iets te regelen aan het einde van schooljaar, en op de dag van leerkracht.

Maar dus ook voorafgaand aan de Kerstvakantie?

2 likes

Geen idee wat moet of hoort, maar ik geef ze vaak wel een kleinigheid (bloemen dit keer), omdat ik weet van mijn moeder (ook leerkracht) dat zij dat enorm waardeerde.

2 likes

Uh nee haha. Je moet toch binnen blijven? Ja is kut, maar als iedereen en zā€™n gezin maar naar buiten gaat. Volgens mij heeft ook meer dan de helft daar thuis Corona. Ja dan kijken ze maar even wat langer tv oid.

Edit: en daarbij wonen ze niet drie hoog achter, maar hebben ze een riante tuin met hottub, overdekt gedeelte, bbq, hangmat en noem het maar op.

27 likes

En ze gingen ook nog eens picknicken :face_with_raised_eyebrow:ā€¦ snap t niet hoorā€¦

3 likes

Ja wtf haha. Ik vind het echt heel vreemd. Het hebben van 8 kinderen (waarvan 7 thuis) is geen excuus.

4 likes

Ja ok, maar iets waarderen is nog wel anders dan iets verwachten.

Mogelijk ben ik na 2 maanden schoolervaring nog aan het wennen (ik vind het veel werk en scholen denken voornamelijk vanuit zichzelf) en zeg ik nu iets heel onaardigs, maar leerkracht zijn is toch ook gewoon een baan met een salaris? Ik voel heel veel onuitgesproken verwachtingen rondom presentjes bij allerlei gelegenheden, maar waarom is die verwachting er?

Mijn oudste zit net op school en de hoeveelheid klusjes die ik over me uitgestrooid krijg vind ik echt overweldigend. Vaak wordt het 1 dag van tevoren in de app gezet ook nog!

Een greep uit de afgelopen 2 weken:

• neem morgen een pietenpak mee voor je kind want we hebben pietengym! (Me, dit lezend om 1600: fuckkkkk ik heb geen pietenpak waar haal ik in Godsnaam nu nog een pietenpak om te voorkomen dat mijn kind morgen als enige in de eigen gymkleding moet gymen?)

• neem morgen een schoenendoos mee. Het moet een grote zijn en een stevige.

• morgen mag je kind zijn eigen speelgoed meenemen! Het moet iets zijn waar ze samen mee kunnen spelen, het mag geen kleine onderdeeltjes hebben en het moet nat kunnen worden (i mean, what the fuck??! En uiteraard was het speelgoed einde van de dag kapot).

• etc.

Bovenstaande, i kid you not, in 1.5 weken tijd en dan dus daarboven op kerstontbijt etc.

Ik vind het dan kut om te lezen dat ik dus een presentje voor de leerkrachten ben vergeten en tegelijkertijd voel ik me er geĆÆrriteerd door. Want why?

Ik vind het veel!.. ik zou zelf wel een kerstpresentje van school willen dat ik zo braaf alle orders opvolg!! (GRAPJE HE, no need to rile up).

77 likes

OkĆ© mijn klomp breekt. Ze gaan nu een kerstballen speurtocht doenā€¦ Ze wijst nog even aan waar je kan parkeren, en het staat helemaal vol met autoā€™s daar šŸ„²

4 likes