Mommybloggerstopic #8

Hoe lang zal het duren voor eentje screenshots van ons zure kantoortruttenforum gaat delen :joy:

15 likes

Oh ja goed idee, meteen even een detox erbij om alle negatieve energie van al die narigheid weer uit te zweten.

2 likes

Ik hoop het want ik zie hier geen leugens.

13 likes

Sorry ik snap hier niks van, waar zijn de leestekens

8 likes

Ze heeft geen enkel punt. Maar dat was al duidelijk.

23 likes

Nou idd. Dat gaan ze denk ik niet doen. Want dan gaan andere mensen misschien wel net zo denken šŸ„²

4 likes

Ughh dit is zo onuitstaanbaar. Het is ook al keer op keer aangetoond dat het allerbeste wat goede doelen kunnen doen om mensen te steunen en onafhankelijk te maken juist geld geven is. Zonder voorwaarden aan wat het besteed moet worden en juist ook geen spullen etc. Omdat dat het enige is wat mensen echt financiƫle onafhankelijkheid geeft op de lange termijn. Juist omdat mensen keiiiiiigoed zelf kunnen bepalen wat ze nodig hebben en hoe ze met dat geld een bestaan kunnen opbouwen. Echt om te janken hoe bekrompen ze zijn.

15 likes

Manifesteren tast je hersenen aanā€¦

3 likes

Nou ja, terecht natuurlijk ook wel. ā€˜Die mensenā€™ kunnen niet met geld omgaan. Geven het allemaal uit aan eten, huur, kleding, menstruatieproducten, medicijnen, gas, elektriciteit, water en meer van die onzin. Terwijl je het met de juiste money mindset zo kunt vertienvoudigen. Maar dan moet je investeren! Dat snappen ā€˜die mensenā€™ niet. Dus ja, dat is een bodemloze put, niet aan beginnen.

Maar nu, nu kan zoā€™n vrouw als ze 's avonds met honger op bed ligt omdat ze die dag alleen geld had om haar kinderen eten te geven terugdenken aan de dag dat een witte vrouw haar een knuffel gaf. Onbetaalbaar.

28 likes

Ik ook niet, maar het past wel in de huidige tijd denk ik. Laatst ging er een instapost viral van een dochter die voor de kist van haar vader op zijn begrafenis even aan het poseren was alsof ze op een shoot was (minstens 5 fotoā€™s in steeds een andere pose) :cry:

1 like

Lekker off-topic van mij om hierop in te gaan maar ik wilde dit afgelopen dagen al zeggen vanwege ander topic, het was allang bekend dat ze daar was, ik snap niet waarom wordt gedaan alsof ze is gevonden haha. Ik ging aan mezelf twijfelen maar las daarna dat er inderdaad al eens eerder een soort reportage was gemaakt waarin men haar daar ging opzoeken

2 likes

Ik weet dat ik niks toevoeg maar moet het ook even kwijt hoor: :laughing: :laughing: :laughing: dat je jezelf zo hoog hebt zitten dat je denkt dat jij zo hard nodig bent voor een knuffel en luisterend oor voor een onbekende dat je naar CuraƧao moet reizen. Ze zijn niet Amma

Edit: ik zou het wel interessant vinden om te weten hoeveel donaties naar aanleiding van dit tripje binnenkomen en of dat aanzienlijk meer is dan de gemaakte kosten.

5 likes

Het meest boze word ik nog wel dat ze even doen alsof zij dƩ verlossing van CuraƧao zijn. Want hey wat weten die mensen daar, de witte verlichtende vrouwen moeten even komen helpen, zelf kunnen antilianen dat niet.

Een van mijn nichten (die daar is geboren, opgegroeid etc) werkt voor zo een soort organisatie en die doen al prima werk van zichzelf. Natuurlijk is er geld te kort, maar dat is er vaak bij stichting. Bel een random blijf van mijn huis op in Nederland en die zullen ook behoefte hebben aan geld, spullen, ruimte etc. Maar lekker in Nederland in de regen mensen helpen is natuurlijk minder verlichtend.

Mijn nicht is ook woest nadat ik al die instagram berichten had doorgestuurd. Ze zei ook alle hulp is altijd welkom, maar het is absurd dat er zo een trip van wordt gemaakt.

35 likes

Ja er wordt gewoon een attractie gemaakt van vrouwen/kinderen in nood

Hoe gestoord ben je dan

Hoe kunnen zij dit niet zien

25 likes

Dit lijkt mij typisch zoiets dat ze over 5 jaar terugkijken en het dan wel zienā€¦ hoe achterlijk dit overkomt. Niks tegen lekker op vakantie gaan en mooi resort en genieten. Maar ik combinatie met wat zij claimen nog meer te doen op deze trip is het zooo privileged. Hoop echt dat ze dat over een tijdje wel kunnen inzien.

3 likes

Ik vind hun blikken ook zo enorm zelf verheerlijkend
Sanny lijkt bijna de tranen in de ogen hebben omdat ze het zo geweldig van zichzelf vindt

38 likes


I just canā€™tā€¦

24 likes

In hoop het ook, en vertrouw daar ook wel op. Ik manifesteert het.:pray::pray::heart::heart:

Nee maar denk en hoop echt dat ze later inderdaad inzien wat een genĆ¢nte vertoning dit was. Zoals meerderen van ons niet op alles in het verleden trots zijn, mezelf incluis

5 likes

Oh dat kan ik me helemaal voorstellen dat de mensen op curaƧao hier zelf echt woedend over zijn. Ik vind het al echt schandalig en dehumaniserend, comfortabel vanaf de bank. Laat staan als je daadwerkelijk zelf met die doelgroep werkt.
Ze hadden het beter bij het dierenasiel kunnen laten.

Dat stukje wat @Zemraluani deelde over de kindjes met hiv vind ik ook echt tenenkrommend en ook echt echt niet ok.

6 likes

Het enige van waarde dat westerse mensen hebben en waar in grote delen van de wereld gebrek aan is, Ƭs geld :tipping_hand_woman: Hersen en handen zijn verder gelijk verdeeld.

En tijd wellicht, dat zou je bij het plaatselijke goede doel kunnen inzetten.

9 likes