Mommybloggerstopic #8

Ergens vind ik het trouwens echt een giller dat deze discussie nu gevoerd wordt in een van de drie topics waarin structureel denigrerend wordt gesproken over andere mensen. Is dit het moment om het topic op te heffen?

18 likes

Serena staat in een tijdschrift met haar vriend en kinderen. Ze vertelt dat er geen co-ouderschap is met sjors en dat die vriend steeds meer de vaderrol vervult.

(Foto van artikel staat op insta maar staan kinderen ook op)

7 likes

Vind het lief overkomen en heel fijn voor haar en de kinderen.

7 likes

Met welke groep vergelijk je het dan? Want moederschap is nog steeds de standaard voor vrouwen in onze maatschappij en als moeder maak je dus zeker geen deel uit van een gemarginaliseerde groep. Ook op dit forum niet trouwens. Het feit dat de zwanger/kind-topics hier zo populair zijn laten juist zien dat het moederschap volop gesupport wordt. En het lijkt me niet dat iemand daar iets tegen heeft; ik vind het zelf alleen maar mooi.

Ik begrijp gewoon oprecht niet hoe je het je aan kan trekken als iemand negatief (of niet positief genoeg) doet over een keuze waar jij juist heel blij mee bent. Of ben je er dan toch niet zo blij mee?

En wat betreft die ‘coole bewust kinderlozen’ @Adje. Ik denk dat hier ook zat twijfelaars en ongewenst kinderlozen zitten. Om die dan over Ă©Ă©n kam te scheren met bewust kinderlozen, dat vind ik dan weer kwetsend.

(sorry voor het off-topic blijven gaan maar ja als Wil en Tien stoppen kunnen we het hier inderdaad wel zo’n beetje opdoeken)

8 likes

mij persoonlijk ging het helemaal niet om negativiteit over een keuze, maar puur om de opmerking ‘kijk uit daar komen de forummoekes petty duimpjes uitdelen’

3 likes

Ik typ toch bewust “bewust kinderlozen”. Hoe de hek scheer ik dat dan over Ă©Ă©n kam met ongewenst kinderlozen en twijfelaars. Ik zet het woord bewust er niet voor niets.

20 likes

Je kan overigens nog tien essays typen over hoe JIJ niet snapt dat moeders hier zich op het forum niet altijd even relaxed behandeld voelen, maar dat jij het niet snapt betekent niet dat het gevoel niet heerst.

Het moederschap en de topics worden juist niet volledig gesupport, dat is juist het hele punt. @Lula geeft maar vaak genoeg aan dat ze daar niet graag modereert. En er wordt ook door anderen gesproken over dat enge hoekje op het forum. Dat jij dat niet leest of dat dat jou niet opvalt is waarschijnlijk omdat het je niet raakt. Betekent echter niet dat je verbolgen moet doen over anderen die er wel over vallen.

38 likes

Jawel hoor! Iedereen boven de 18 is welkom

4 likes

Ja, maar mijn lidmaatschap kan al niet meer verzegeld worden, ben al twee kinderen verder. Hoe gaan we dat fixen dan?
Mag ik er dan wel bij op de opvangdagen? Doen we even alsof :shushing_face:

3 likes

Ik heb het helemaal nergens over een gemarginaliseerde groep? Ik zeg alleen dat meerdere moeders aangeven zich gekwetst te voelen over bepaalde opmerkingen op het forum en dat ik het raar vind dat dat dan niet serieus genomen wordt puur omdat het moeders zijn dus het zal wel zeuren/lichtgeraaktheid zijn. En voor de rest wat @Adje al zegt eigenlijk: puur dat jij het niet zo ziet/ervaart betekent niet dat het voor anderen niet zo is? Als iemand mij vertelt dat een bepaalde opmerking of houding diegene kwetst dan ga ik daar over nadenken en probeer er in het vervolg bij stil te staan. Ongeacht bij wat voor ‘groep’ diegene dan behoort. Dat probeerde ik te zeggen door ‘andere groepen’ aan te halen, weet niet of ik het zo duidelijker heb gemaakt maargoed :sweat_smile:

Edit: en insinueren dat je er misschien toch niet heel blij mee bent omdat bepaalde opmerkingen je kwetsen vind echt een rare en lage sneer. Er zijn heel veel dingen waar ik bewust voor kies in het leven en waar ik zelf blij mee ben, maar waarvan ik het toch niet leuk zou vinden als iemand mij daarom belachelijk maakt. En dat zou ik ook gewoon moeten kunnen uitspreken zonder dat iemand dan beweert dat ik toch misschien niet zo heel blij ben met mijn keuze.

14 likes

Oh wat ontzettend lief.

2 likes

Moeke is een State of mind

Veel van mn fave forummers zijn moeders, je kan ook gewoon cool zijn met kind, sluit elkaar niet uit. Of oncool zonder kind (ik)

12 likes

Wat super lief, smelt je toch van.

1 like

Ik denk alleen maar: wat pijnlijk voor george

83 likes

Ja, ook dat zeker.

2 likes

Dit idd, maar hij ziet ze wel regelmatig is in haar stories te zien. Misschien zijn ze hier beiden content mee, maar ik vraag het me af. Hij lijkt me gek op z’n kinderen

1 like

Ja dat is natuurlijk wel zo, ik las dat ze elkaar kennen en dat het goed gaat. Lijkt mij ergens wel fijn dat iemand zo gek is op je kinderen

Ik ben het punt helemaal kwijt maar ik heb een baby en een opgeruimd huis! Wat heb ik nu gewonnen?

4 likes

Hahahaha ik heb nog lang niet de hele discussie erna gelezen maar wil alvast even zeggen dat ik het wel grappig vind dat @Karl_Lagerfeld hier met een :sob: op reageert.

3 likes