Mommybloggerstopic #8

Lol, ik dacht dat het een woordgrap was en dat het een buurt was waar veel mo’kes rondliepen (zoals ze hier in de brabantse volkswijk kinderen noemen die vernoemd zijn naar mohammed)

3 likes

Ik dacht echt dat er iets Annic-a-like groots was gebeurd in mommyblogger land… Ik heb dus gewacht tot m’n lunchpauze om even rustig deze 100 berichten te lezen en te smullen.
Wat een teleurstelling :frowning:

32 likes

Deze komt ook altijd terug. :joy:

18 likes

Ja ik zit hier echt met m’n broodje kaas en glaasje vifit. Zo jammer dit hahaha. Ik overwoog echt al een half uur dat topic te openen en dacht; nehhh wacht effe en geniet.

5 likes

Hier precies hetzelfde :joy:

4 likes

Mooi weer vandaag hè?

3 likes

Vind het vrij opvallend dat er altijd gesproken wordt over de forummoekes (nee ik voel me niet persoonlijk aangevallen door een random persoon op het internet die dit zegt en ja wow er zijn zeker ergere dingen in de wereld) die zich aangevallen of aangesproken voelen. Zie dat echt maar sporadisch voorbij komen eigenlijk.

Ik zie veel vaker dat bij ieder bericht waar het woord kind in voorkomt iemand weer moet laten blijken hoe stom kinderen en ouders zijn. Bijna niveau basisschool of zo. En dat iedereen dan nog een paar keer dezelfde ‘grap’ maakt. Dus vraag me dan juist af waarom je dat 100x wil laten weten eigenlijk. Want het boeit inderdaad geen fuck.

En zeiken mag je gewoon altijd, of iets nou een KEuZe is of niet. Dus als je zelf over je opleiding of je werk of je vriend of je hond of je kat wil klagen laat een ander met kinderen dan ook lekker klagen, who cares echt? Dat je daar moeite mee kunt hebben.

15 likes

Dit herken ik totaal niet. Ik zie in andere topics juist veel positieve of neutrale berichten over kinderen. En dat vind ik als kinderloze helemaal leuk en prima. Net als dat ik grapjes over het hebben van kinderen ook leuk vind.

Ik zie vooral lichtgeraaktheid over het onderwerp kinderen bij forummers die neem ik aan bewust en met volle overtuiging voor het moederschap gekozen hebben. Waar komt dat vandaan?

1 like

Wow 100+ berichten, ik helemaal excited dat er weer Annic-gate-achtige sensatie plaats vond… koude kermis dit hoor.

14 likes

Deze grap was al gemaakt

13 likes

Ja, @Pudding heb je ze wel alle 100 goed gelezen dan :relieved:

3 likes

Oh. My. God.

Het is gewoon een running forum gag zoals er meer zijn, hebben jullie daar nog nooit van gehoord?

1 like

De enige die running is, is @Lula. Niet meer reageren nadat er tientallen (ook normale) berichten komen.

16 likes

:dizzy: nee :dizzy:

2 likes

Toen ik net moeder werd heb ik heel veel aan dit forum gehad en waren de zw/k topics in zekere zin heel belangrijk voor me. Ik vond het toentertijd best heftig te lezen dat deze topics werden neergezet als een moeke bolwerk, de krochten van het forum, het grote zwarte gat en weet ik veel welke bewoordingen nog meer. Het gaat echt niet om één opmerking. ‘Moekes’ worden in veel topics structureel afgezeken en bewust kinderloos zijn is een coole club waar je niet zomaar bij mag. Dit gevoel als lichtgeraakt neerzetten is onterecht, want het is niet slechts één lid die hier last van heeft zoals de discussie hierboven wel aantoont.

Máár ik heb nu de keuze gemaakt het maar gewoon te ownen. Ja ik ben zo’n moeder geworden. Forummoeke. Een ontzettende basic bitch die zich druk maakt over haar huishouden en hoe haar kinderen eruit zien. Yes, ik ben onderzettend saai en ik moet soms ook even delen hoe ik op straat uit mijn naadje stond te gaan. Ik voer discussies over geboortewegingen en geef likes op geboorte- en zwangeraankondigingen. Ik kanker in verschillende topics over de mental load van het moederschap en ik plaats paniekerige berichten over de huiduitslag van m’n kind. Deze fase gaat vast wel weer voorbij en misschien vinden de bewust kinderlozen mijn berichten uiteindelijk wel weer van toegevoegde waarde. En anders maar niet, dan blijf ik voor eeuwig in het zwarte hoekje van het forum.

114 likes

Ik heb een kind EN een huis vol planten…ik ben af he?

18 likes

Ja, jij doet niet meer mee

3 likes

Ik vind het jammer dat je dit ‘lichtgeraaktheid’ noemt. Meerdere mensen geven aan dat er structureel op een denigrerende manier over moeders wordt gepraat en dat dat kwetsend is. Als er een andere groep op die manier zou worden besproken, en iemand uit die groep zou aangeven dat dit als kwetsend wordt ervaren, dan zou dat toch ook serieus worden genomen? Maar bij deze groep is het dan direct lichtgeraakt, zeuren, etc.

edit: ik snap ook werkelijk niet waarom het nou zo moeilijk is om gewoon te zeggen: joh, ik hoor je, ik ervaar het zelf niet op die manier maar als jij aangeeft dat iets jou kwetst dan zal ik daar in het vervolg rekening mee houden, het is namelijk niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. In plaats daarvan wordt een soort welles-nietes bitchfight en worden er (van beide kanten!) onnodige opmerkingen gemaakt die de sfeer er wat mij betreft niet beter op maken.

50 likes

Blijf ik naast je in dat hoekje, want de moekes van dit forum waren m’n helden toen ik het niet meer trok om een moeke te zijn met m’n zieke kind wat de hele dag krijste van de pijn. Want die moekes hebben mij er doorheen gesleept hoor. En zonder die moekes was ik geen leuke moeke voor m’n kind. En als dat saai is? Prima! I’m proud to be a moeke :clap:t3:

57 likes

Wow ik kom net terug van tentamen en dit is echt geëscaleerd😅

4 likes