Mommybloggerstopic #8

Het was één (1) opmerking Sarie

2 likes

Niet waar, dit gebeurt vaker. Maar dat is hierboven ook al gezegd.

4 likes

Het kinderloze leven wordt toch niet structureel de hemel in geprezen? Volgens mij is het leven gewoon altijd heel erg matig

12 likes

:notes: Viiiva op aarde, vihiva op aaarde :musical_note:

2 likes

Helaas wel één opmerking die 100 keer per week weer aan bod komt.

Verder praat ik tegen een muur volgens mij. Ik ga wel weer tegen mijn kind praten.

4 likes

Haha nou dat laatste vind ik gelukkig niet, en ik heb zelfs een kind :crazy_face:

1 like

Om hier inhoudelijk nog even op in te haken: ik heb twee kinderen, een vriend, een baan en een sociaal leven. En ook nog een huis met bijbehorend huishouden. Wat ik heel vaak niet echt bijhoud, want kost tijd waarin ik liever andere leuke dingen doe (of op de bank lig om bij te komen).

En eigenlijk vind ik (mede hierdoor?) het moederschap inderdaad meestal niet superzwaar, ondanks de drukte. Maar heb dan ook zeker geen spic en span huis.

Maar om op dat schone huis in te haken: ik vind het dus wel opmerkelijk dat iedereen daar nu heel chill op reageert hier, en bv Wil hierin overdreven vindt, want ik heb dus zelf wel het idee dat een heel schoon en opgeruimd echt nog wel heel erg de norm is en dat de stress bij moeders om het huishouden heel goed te doen meer vanuit die sociale norm ontstaat dan vanuit de intrinsieke behoefte een superschoon huis te hebben?

Als er eens 3 losse dingen liggen op een tafel bij een influencer is het meteen ‘sorry voor de troep’, terwijl het echt niks voorstelt. En elke avond idd die opruimroutines of ‘tap to clean’-filmpjes maken en dan pas op de bank mogen van jezelf… terwijl de ellende de dag daarna weer begint. Ik doe dat dus niet, maar schaam me wel voor hoe mijn huis er in de ogen van anderen uitziet…

Lang verhaal, maar volgens mij speelt dit wel mee in waarom veel mensen het allemaal zo zwaar vinden. En van die beeldvorming heb ik persoonlijk zelf dus ook meer last dan van mijn rommelige huis :grimacing:

30 likes

Het leven is misschien matig maar als je (bijna) dagelijks moet stofzuigen van jezelf is het leven gewoon kut

15 likes

Hahahaha nou jij bent vast dan de cool mom :wink: ik probeer als ik nuchter ben altijd wel op iedereen te letten maar na 2 biertjes ga ik juist iedereen opjutten om domme dingen te doen onder het mom van “ik heb een pleister, aspirine en betadine bij me wat kan er misgaan”.

@Zemraluani klinkt wel als het begin van een thriller met Barry atsma in de hoofdrol.

2 likes

Ik snap op zich wel dat het niet leuk is als er regelmatig grapjes gemaakt worden over kinderen/moeders, maar er worden toch over wel meer dingen grapjes gemaakt? Mannen, bijvoorbeeld. En ik vermoed dat het overgrote deel hier een mannelijke partner heeft, of anders wel een broer of vader. En we hebben toch ook niet dagelijks discussies over dat echt niet alle mannen trash zijn en dat het nu echt niet grappig meer is om in zoveel topics te lezen dat alle mannen kut zijn :’) En nu worden er weer veel grapjes gemaakt over die klote spotifylijst, en straks over die teringtop 2000 (of 1000 of hoeveel dan ook) en de coronapandemie is ook wel aanleiding tot het ridiculiseren van bepaalde groepen mensen, en ten tijde van de verkiezingen worden op dit forum de rechtse stemmers weer weggehoond. Circle of life. Toch lijkt geen enkele groep zo erg op haar teentjes getrapt als een deel van de forummoeders

16 likes

Ik wil mijn huis ook altijd schoon en ik denk dat mijn drijfveer daarvoor ook veel meer het indruk maken op anderen (en dan met name mijn moeder en schoonmoeder) is, dan dat ik zelf nou niet kan leven met een onopgemaakt bed.

Maar dat is denk hoe het begon. Inmiddels erger ik mezelf ook als mijn bed niet opgemaakt is. Ik vergeet gewoon bijna het waarom.

4 likes

Ik zie dat als een uitwas van het patriarchaat en uit principe doe ik daar niet aan mee. Ok ik hou echt van tap to clean stories maar betrek dat heel duidelijk niet op mezelf :grimacing::sweat_smile:

Even zonder dollen, vrouwen worden daar en op hoe hun kinderen er bij lopen nog steeds op afgerekend. Loes reijmer had daar een paar weken geleden een goeie column over. Net als dat het in Nederland eigenlijk not done is om je kind meer dan 3 dagen naar de opvang te brengen (naast dat t niet te betalen is).

7 likes

Dat is het hele punt, het is niet één opmerking, het is structureel en ik snap best dat er dan een keer een druppel is en dat mensen daar pissig over worden. Maar nare verwensingen zijn ook niet OK hoor, dus wat dat betreft ben ik het met je eens.

Het is alleen lastig om je hier over uit te spreken zonder gelijk het stempel van ‘zeurende moeke’ op je gedrukt te krijgen.

13 likes
Samenvatting

Haha nee ik ben suf en trots. Ben op alles voorbereid, heb pleisters, water, aspirientjes voor iedereen. Weet hoe je epipen werkt en kan reanimeren. En ik denk altijd: je ken me moeke noemen, maar wie brengt jou straks thuis als je dronken huilend om je ex op de grond zit. IK JA. Dus begin dankbaarheid te tonen :wink:

20 likes

Ik vind dat niet echt vergelijkbare situaties. Het moederschap ligt over het algemeen toch een stuk gevoeliger dan de top 2000

6 likes

Jij bent een beter mens dan ik want ik zou een bicpen door je strottehoofd rammen (heb ik wel eens in een aflevering van house gezien, @Oprah let je op geen pandas eten bij mij) en je daarna niet stimuleren om je ex te bellen maar wel die leuke flirterige collega :innocent:

5 likes

Mensen die Coldplay de top 10 instemmen hebben wel echt Major Moeke Energy

18 likes

Maar het is toch aan jezelf hoe je omgaat met een norm? Bij mij thuis is het een pleuriszooi en dat weet ook iedereen. Ik lig er nog geen minuut wakker van als anderen daar een mening over hebben. Maar omgekeerd heb ik dus wel een mening over types als Willemijn, omdat ik persoonlijk niet snap waarom zij haar tijd niet beter besteed (met wat mij betreft bankhangen :sweat_smile:).

Maar zo is t toch met alles. Je hebt vaak een mening over iets wat anderen doen, wat jij nooit zou doen en vice versa. De vraag is inderdaad waarom je je aangevallen zou moeten voelen als iemand die mening uit

8 likes

Haha volgens mij mag je die nergens eten :panda_face:

6 likes

Ik denk dat Wil en Tien gaan stoppen met vlogen omdat het weinig €€€ oplevert. Jill (Jill Ruby) noemde eerder ook dat ze met YouTube weinig verdient, dat haar inkomstenbron Instagram is. Daarnaast is vlogen natuurlijk best veel werk qua monteren en natuurlijk een inbreuk op je privacy.

Ben wel benieuwd hoe het met hun exclusieve Wil en Tien unlimited gaat. Ik keek even op die petje.af en zag dat de laatste updates 6 maanden geleden was. Ben echter niet lid, dus weet het niet zeker…

Sanny deelde laatst die story met Zarayda over dat ze in het ziekenhuis lag. Was benieuwd hoe het met Zarayda gaat. Ze deelde wel een reel op haar Insta, maar ze deelt niet hoe het met haarzelf gaat (waar ze uiteraard niet toe verplicht is!)

3 likes