Dat boeit me ook niks, maar dat je als Admin weer een sneer moet uitdelen richting ‘moekes’. Kom op zeg. Het is onderhand wel duidelijk, wat je van het hele moeder/kindgebeuren vindt. Ik vind dat onnodig en zeker als Admin zijnde verwacht ik een andere manier van communiceren.
Wil & Tien: wij zijn liefde!
Het forum:
Het gaat niet om dit ene grapje. Het is gewoon constant dat er op dit forum door een bepaald groepje heel lacherig word gedaan over moeders. En na een tijdje begint het gewoon een irritant te worden. Leuk dat jij kinderen helemaal niets vind, maar je hoeft niet constant je mening door een ander zijn strot te duwen bij elke kans die zicht voordoet.
Stuur even een DM dan, of een normaal bericht Ipv iemand een bitch noemen, zeggen blij te zijn dat iemand geen kinderen heeft en een poging doen om iemand te raken met hun werk.
Maargoed iedereen moet het zelf weten, maar denk dat je je wel laat kennen zo
Volgens mij zit het probleem vooral in de post over ‘moekes’. Nogal denigrerende term en niet bepaald de eerste keer dat op dit forum neerbuigend wordt gedaan over moeders
Dat ik me laat kennen? Ik heb niemand een bitch genoemd en bedoel precies wat @jojo zegt. Ik vind de manier van praten en de opmerkingen van @Lula enorm naar.
Los van deze discussie vind ik trouwens dat je als admin niet perse altijd een voorbeeld functie hoeft te hebben, je bent ook gewoon iemand die mee post als gebruiker. Als het een admin post is, is het wel duidelijk.
Wel jammer dat je het hebt over stuur dan een normaal berichtje terwijl ik in mijn berichtje heel normaal aangeef de post onder de gordel te vinden voor een admin, maar daar lees je dan weer overheen.
Maar als je het gebruik van een woord als ‘moeke’ al denigrerend vindt moet je je afvragen of hier nu echt denigrerend gepraat wordt óf je ook wat licht ontvlambaar bent.
Maar niet elke moeder is een moeke toch? Althans ik gebruik moeke alleen voor bepaalde types. Is wel denigrerend woord soms ja.
Denk trouwens dat het wel meer dan een groepje is dat zulke grapjes maakt, meestal zijn er wel 100 likes ofzo, denk gewoon dat de meeste mensen hier (nog) geen kinderen hebben of er anders instaan/meer van ‘laat ze maar lullen’ zijn. En soms is het ook wel irritant als het over kinderen gaat, er is juist een heel subforum voor zodat het hier lekker ego over onszelf kan gaan Ipv kinderen maar soms is die lijn wel heel resoluut.
Vind het overigens ook irritant als mensen heel veel over hun huisdier posten buiten de bedoelde topics
Dan heb ik het toch duidelijk niet tegen jou en hoef je je niet aangesproken te voelen? @Superkonijn bedoelde ook jou niet, een normaal bericht is geen probleem lijkt me
Is toch niet aan jou om te bepalen of iemand iets denigrerend vindt? Als het zo voor iemand voelt… Het is niet de eerste keer dat er lacherig wordt gedaan over moeders of als er een keer poep voor komt dat men dat meteen ‘grafisch’ vindt. Snap wel dat mensen zich erover uitspreken.
En wat Willemijn betreft. Moet zij toch weten. Ja als ze erover zeurt kan ze het ook veranderen, maar dat doet ze niet, dus blijkbaar vindt ze de verdeling prima zo. We willen niet dat er over werkende moeders geoordeeld wordt, waarom dan wel over moeders die alles in het huishouden oid doen. Ze zijn er zelf bij lijkt mij.
Kan me niet voorstellen dat het als niet denigrerend wordt gebruikt in deze setting. Ik vind het onnodig en gemeen.
Daarom dat de meeste moeders ook niet praten over hun kinderen in andere topics. Want er komt meestal toch een ‘‘grappige’’ reactie. Maar dit is het mommybloggerstopic en het lijkt me logisch dat hier veel moeders zitten maar schijnbaar kan je ook hier beter niets zeggen.
Maar mensen hoeven zich toch niet opgelaten te voelen om te posten over dingen, wat maakt het jou uit of andere mensen dat irritant vinden, dat is hun probleem
Zou inderdaad goed kunnen dat we een ander idee hebben bij de term moeke. Ik vind die op zichzelf al denigrerend en zeker gezien eerdere posts over ‘de moeders’ op dit forum. Volgens mij wordt hier relatief weinig gepost over kinderen buiten de zw/k topics, maar iedere opmerking over je eigen kind lijkt teveel te zijn. Terwijl we hier nota bene in het mommybloggerstopic zitten
Daar zijn toch sowieso al eigen topics voor? En als je dat écht niet bevalt dan zijn er genoeg fora waar je in elk topic over je kinderen/ moeder zijn kunt praten.
Joe dit is het mommybloggers topic
Wat boeit het in sommige context. Snap dat niet. Boeit me overigens ook niet als iemand blij is om geen kinderen te hebben, good for you.
Maar wat vinden jullie eigenlijk van Tien’s tuin?
Ik vind het gewoon raar dat hier neer word gekeken op vrouwen die alleen moeder zijn en verder niets meer. Maar tegelijkertijd wordt alles wat kindgerelateerd is wel verbannen naar die hoek. Je kan toch iets in een ander topic posten over een ander onderwerp waar toevallig je kind ook in voor komt? Dan hoeft er toch niet gelijk lullig gedaan te worden. Soms heb je toch dingen die niet per sé over je kind gaan maar waar je kind wel in voorkomt?