Mommybloggerstopic #8

Vermoedelijk zullen Willemijn en Martine (ik weiger ze ‘wil en tien’ te noemen :nauseated_face:) meer dan genoeg verdienen met o.a. hun instagram inkomsten. Ik begrijp ergens wel dat ze dan niet de extra ‘moeite’ te doen om nog te vloggen.

Het blijft wel echt een gekke job: mensen het gevoel geven dat ze een ‘vriendin van je zijn’ om ze zo allerlei producten aan te smeren die ze niet nodig hebben en daar zelf finaal rijk(er) van worden.

17 likes

Ik was sowieso al nagenoeg afgehaakt na hun mening over Corona en vaccinaties, maar nu al helemaal met hun hele way of life welke zo holistisch/spiriwiri ingezet is. Wat een luxe ook, dat je twee maanden “vrij” kunt nemen. Prima voor hen hoor, maar het is zó ver van mijn bed show. Ik denk met mij vele anderen.

5 likes

Ik heb bij Willemijn altijd het idee dat ik naar een jaren 50 huisvrouw zit te kijken. De helft van haar stories lijkt te bestaan uit dat ze de was aan het doen is, of het eten aan het voorbereiden.

(ja ik vraag me ook af waarom ik er naar kijk)

35 likes

Ja helemaal mee eens. En ik weet dat over Mascha vaak gezegd wordt dat ze ‘net niet’ is maar dat vind ik juist van Willemijn. Voor mijn gevoel probeert ze heel hard de hippe moeder uit te hangen maar voor mij blijft ze die jaren 50 vibe houden, hoe mooi haar make-up ook zit of wat voor outfit ze ook aan heeft.

(Disclaimer: ik zeg hiermee niet dat ik iets van haar uiterlijk vind, ik heb het puur over de vibe die ze naar mij toe overbrengt.)

7 likes

Komt omdat ze ook een jaren '50 man heeft, de man die eens in de 2 weken 's avonds het vlees (of kale plaatpizza) snijdt.

26 likes

Niet iedereen kan een kantoorbaan hebben waardoor ze iedere avond thuis kunnen zijn.

3 likes

Nee dat snap ik maar zij moet letterlijk altijd alle boontjes doppen en dan snap ik dat dat heel zwaar is

1 like

Ja, dat is ook zwaar maar hoezo is het dan gelijk zo jaren '50? Ik vind haar ook echt mega degelijk hoor, maar vind haar niet ouderwets.

3 likes

Voor mij precies dat degelijke plus het geklaag. Ze kiest er namelijk zelf voor om het zo te doen en ik vind het ouderwets dat zij alleen de opvoeding mag gaan fixen, want in die tijd dat Djurre er is gaan ze echt niks van hem aannemen en is het alleen maar leuk dat hij er is. Tuurlijk, komt door zijn baan maar ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta.

3 likes

Hoezo kiest ze er dan zelf voor? In veel werkvelden is het ook niet mogelijk om gewoon van 9-17 te werken. Dus het is niet alsof ze denkt laat ik het lekker allemaal maar alleen fixen.

1 like

Nee maar je hoeft geen 3 kinderen op de wereld te zetten, de was meteen op te vouwen of op te ruimen in je pinterest-huis en altijd maar alles perfect te willen. Die keuzes maakt ze zelf en om er dan de helft van de tijd over te zeuren vind ik dan moeilijk.
Tuurlijk, 9-17 is niet altijd mogelijk en dat hoeft ook niet maar dan kun je je daar op aanpassen. Als je week dat je man vaak 2 weken van huis is, moet je je verwachtingen daar op aan passen. Hoe vaak heeft zij wel niet huilend in bed gefilmd dat ze het moeilijk heeft met alles als hij weg is? Waarom kies je er dan voor om toch nog een extra kind te willen krijgen en om alle balletjes hoog te willen houden? Dat is in mijn ogen dan toch echt eigen ‘schuld’

22 likes

maar ook dat is wel degelijk een keuze.

2 likes

Het is toch logisch dat ze probeert alle balletjes hoog houden? Je kan toch moeilijk in een vieze rotzooi gaan zitten met je kinderen. Maar ik sta er denk ik gewoon echt heel anders is. Ondanks dat ze een beetje een muts is vind ik haar juist wel relatable en niet eens zo heel veel klagen in vergelijking tot bijvoorbeeld een Elise die enorm privileged.

3 likes

Sorry maar er is het een en ander mogelijk tussen de was niet direct opruimen en ‘vieze rotzooi’

18 likes

Ik zou mijn huis niet beter kunnen omschrijven eigenlijk

35 likes

“Een mix van pinterest achtige hoekjes en kinderonderbroeken met remsporen”

20 likes

Terracotta op de muur en babykwijlsporen op de vloer

12 likes

Toen ik geen kinderen had ging het ook geleidelijk. Maar nu ik twee kinderen en een hond heb gaat het letterlijk van 's ochtends spik en span naar overdag een rotzooi en als ik dus de hele dag niets doe is het 's avonds gewoon echt een vieze rotzooi. Met overal vuile kledingstukken, stukjes brood gemixt met hondenhaar over de vloer en waarschijnlijk wat restjes avondeten en fruit. En op elke m3 ligt dan sowieso 3 puzzelstukjes en een pop of een legoblokje. De vuilnisbak vol met vieze luiers en het aanrecht helemaal bezaaid met van alles en nog wat.

8 likes

waarom zo grafisch :nauseated_face:

haha iedereen die nu liket, het is nu aangepast maar het was net echt nog 10 keer erger zelfs 🥲😭

9 likes

Zodat wij, bewuste kinderlozen, weer even bevestigd worden waarom we de juiste keuze gemaakt hebben :grinning_face_with_smiling_eyes:

71 likes