Hoezo is iemand bereid te sterven op een heuvel voor dit stel
No one can stop us, we gaan over lijken.
Yolo!!!
Ikke ikke ikke, en de rest kan stikke.
Ik mag hopen dat @itakepictures op zn minst de fotoâs verzorgd en vanuit zoân rieten stoel in post!
@Marilynne in dit geval ook vrij letterlijk want hoeveel mensen in ZA zouden toegang tot een ziekenhuis laat staan IC bed hebben
Maakt niet uit, #memoriesforlife!
ONS leven is toch veel belangrijker?
Wij moeten mooie herinneringen maken!
Dat kan Ă©cht alleen op deze manier.
No one can stop us!!!
Edit: Ik vergeet nog dat we zĂČ DANKBAAR zijn! Dat anderen deze mentaliteit ook hebben. We will make it happen! #cantwaitseeingyouall
Ja die hebben natuurlijk niet hard genoeg ge-LOAt.
Brb ik ga even een tarot deck op de grond gooien en een hele betekenis hangen aan die 3 kaarten die ondersteboven neerkomen en even over het feit heen stappen dat wat er op zoân kaart staat ĂŒberhaupt zo is opgeschreven dat die tekst op elk moment waardevol is đ€đ„Č
Ben ook benieuwd hoe de Huismuts dat nu met haar leerplichtige dochter heeft geregeld. Heeft iemand een screen van de story die ze deelde? Ik begreep dat ze na de bruiloft nog gaan reizen door het land.
Eerder vertelde iemand over seizoenswerk en dat je dan op andere data vrij kunt regelen van school. Maar dat gaat niet meerdere keren per jaar op lijkt mij?
Ik zou nooit mijn bruiloft daar nu vieren en mensen over laten vliegen. Wil het zeker niet voor dit stel en al hun gasten opnemen. Snap er niks van dat je daar nu voor een plezierreisje naar toe zou vliegen.
Maar, Zuid-Afrika (en de WHO) roept Westerse landen wel op om aub dat reisverbod in te trekken. Voor Zuid-Afrika is dit normaal gezien het hoogseizoen qua toerisme en dat is enorm belangrijk deel van hun economie. Die inkomsten kunnen eigenlijk niet gemist worden en Ramaphosa heeft om die reden dan ook gevraagd aan landen om de grenzen te openen.
Nogmaals, ik zou er nooit voor gekozen hebben. Maar als je iemand bent die de maatregelen al die tijd al niet zo serieus neemt en dan dit hoort, kan ik me voorstellen dat je je keuze om wel te gaan gerechtvaardigd vindt.
âDat dit ooit zou gebeuren had niemand kunnen bedenkenâ ook echt onder welke steen leef je dan de afgelopen 2 jaar?
Vorig jaar hebben we precies ook in december een tijdje gehad dat er geen vluchten uit Zuid-Afrika toegelaten werden
We hebben het over een bruiloft he. Niets meer, niets minder. Ging dit over een groep influencers die daar een week weeskindjes gaat knuffelen onder het mom van âlicht brengenâ dan kunnen we deze discussie imo niet vaak genoeg voeren.
Sorry ik ben niet in een al te beste bui vanmorgen, maar hoe kun jij het punt blijven missen? De bruiloft is al geweest. Ze zijn al getrouwd. Dit is een 2e feest om de bruiloft nog een keer te vieren.
Over een bruiloft kun je deze discussie prima voeren. Correctie: een feest. Want ze zijn hier al getrouwd.
Ja dat is zeker waar en Zuid Afrika wordt nu (imho onterecht) hard âgestraftâ voor het ontdekken van de omicron variant.
Desondanks die mensen đ€ mag hopen dat ze iig hun locatie en alles van locals geboekt hebben en geen neo koloniale mede âemigrantenâ
whoooo een bruiloft is leuk, dus laten we het vooral niet hebben over de diepgewortelde problemen in ZA en de rol van witte mensen daarbinnen. Die discussie moet in elke situatie gevoerd worden het feit dat het nu om een bruiloft is van witte mensen met een leuke instafeed is NIET een free pass om het er niet over te hebben.
hoe belangrijk kun je een bruiloft maken?!?
Ik snap oprecht niet hoe jullie jullie in een discussie ovet het wel of niet vieren van je bruiloft ineens de hele geschiedenis van ZA er bij halen.
Maargoed, ik heb mn punt uitgelegd en denk dat we hier gewoon niet uit gaan komen.
nou, dit reply je aan de verkeerde persoon want ik heb daar niks over gezegd.
En je hebt je punt niet uitgelegd want ik snap nog steeds geen reet van waarom jij een 2e feest vieren in een ander land middenin een Corona pandemie en nog wel in een land waar een nieuwe zeer besmettelijke (gelukkig niet gevaarlijkere) variant rondzwerft, gerechtvaardigd vindt.
Hoe ingewikkeld kan het zijn? Het is niet dat ze hun âbruiloftâ in Lutjebroek vieren. Ze vieren het in ZA dus de link met ZA is mijnsinziens makkelijk gelegd. Overigens middenin een pandemie, waarin ZA momenteel nogal een belangrijke rol speelt, you know? ĂĂ©n blik op het profiel van de dame in kwestie en je kan niet om de geschiedenis van ZA heen, want de ongelijkheid beperkt zich niet alleen tot geschiedenis maar het speelt nog steeds en dat bewijst deze privileged witte dame maar al te goed.
Ik vind bruiloftsfeesten zo intens nutteloos, privileged en hedonistisch dat ik zelfs âweeskindjes helpenâ 4 clout nuttiger vind.
Als je als wit persoon je bruiloft in ZA gaat vieren lijkt het me juist HEEL relevant de geschiedenis van en huidige ongelijkheid in ZA er bij te halen