Zofran klinkt ook als iemand uit het harry potter universum…
En dan ook nog posten dat je met veel rekening had gehouden, maar niet met dit (nieuwe variant). Dan denk ik: we zitten midden in een pandemie. Ik hou al rekening met dat mijn verjaardag met vier gasten niet door kan gaan.
Edit; ben me echt aan het afvragen hoe je in een pandemie bedenkt om in Nederland te trouwen en vervolgens ook nog een feest met Nederlandse gasten in Z-A te willen. Mensen zijn het echt helemaal kwijt.
Ik zou mij echt doodschamen. En mijn vriendin vriendelijk bedanken, veel plezier. Echt absurd.
Maargoed. Ze was er aan toe. Na haar mental breakdown. Gelukkig had ze twee van die toverkaarten getrokken met précies de juiste teksten erop. Dus alles was een teken.
Er stond nog net niet op zo’n pokemonkaart-voor-powervrouwen:
“ je zit er doorheen, ga met het hele gezin in een vliegtuig naar de harde kern van deze epidemie en geniet met volle teugen van alles om je heen, negeer de feiten”.
Maar… er is toch gewoon een vliegverbod vanuit RSA? Ik weet dat wij familie vanuit daar naar hier willen halen, ivm afscheid nemen van NLse familie, en dat dat simpelweg niet kan?
Hoe zo kan je dan wel naar een F*ckng bruiloft? Ik hoop dat ze daar vast komt te zitten (maar dat is mijn borrelende emotionele boze en gemene kant die nu opkomt)
Volgens mij mogen Nederlanders wel vanuit ZA vliegen dus als zij terug vliegen hebben ze geen probleem. Behalve ff in quarantaine en zo
Als jouw familie misschien geen Nederlands paspoort heeft is dat denk ik het verschil? Anders zou ik het echt niet weten namelijk?
Kunnen ze niet via frankfurt? Dan moet je geloof ik wel in quarantaine maar dan kunnen ze iig deze kant op.
Nee klopt, ze hebben geen NL paspoort en dat zal idd het verschil zijn.
Maar halloooi priorities enzo. Een bruiloft. Echt. Ik kan hier even niet bij met m’n hoofd
Hij is beter dan Dumbledore.
Heb zelfs even getwijfeld m’n kind Zofrans te noemen.
In plaats daarvan heeft hij wel de naam van een Harry Potter personage.
“Zo Frans” klinkt meer als het nieuwe album van frans duits. Net als “Gewoon Frans”
Ron? Sirius? James? Ik weet het niet meer haha
Voldemort.
naam
Haha nee gekkigheid. De vogel van Dumbledore maar dan de Nederlandse vertaling.
Vind de opmerkingen van ‘wie plant er nu een bruiloft’ wel vrij kortzichtig. Ik snap dat het echt heerlijk is om een beetje te haten op de huismuts&co, maar we weten gewoon niet waarom die bruiloft wel gevierd word. De afgelopen 2 jaar heb ik zo veel bruidsparen meegemaakt voor mn werk die hun bruiloft die ze in 2019 planden voor 2020 1/2/3x verzet hebben (want steeds denken we dat het nu toch wel eens klaar zal zijn met cor) en ook nu weer op het laatste moment weer met allerlei maatregelen te maken krijgen. De bereidheid van leveranciers om mee te denken neemt ook af hoe langer de pandenie duurt (want iedereen is al heel veel geld verloren in deze branche) en zo kort vantevoren annuleren kost heel veel geld. En dan krijgen je gasten hun reiskosten ook niet vergoed als er geen negatief reisadvies is. Achteraf lekker makkelijk lullen dat je had kunnen weten dat er een pandemie is maar fact is dat je op het moment zelf keuzes maakt de informatie die je dan hebt en gewoon niet weet hoe het er een jaar later ineens last-minute bij staat.
Dit heeft echt niks met huismuts&co te maken. Als een vriendin van mij recent een bruiloft in nl had gehad en nu zou vragen of we naar - insert land - zouden vliegen voor feest 2 zou ik vragen of ze haar hoofd gestoten heeft.
Haha dit wist ik niet eens! Heb de boeken alleen in het Engels gelezen.
Coole meme hoor maar sorry dit slaat nergens op. Als jij bijv. in 2019 besluit te trouwen dan is het gewoon kut dat je eind 2021 nogsteeds niet zeker weet hoe en wanneer. En ja er zijn zeker ergere dingen maar als mensen hier al balen van hun kerstplannen/vakantieplannen/festivalplannen/verjaardagvanhunkindplannen waarom zou je dan bij je bruiloft ineens alles maar moeten slikken voor ‘the greater good’?
Ojaaaa dat had in m’n hoofd maar dacht dat ik me vergiste. Gerben
Maar ze hebben in augustus al hun trouwerij gehad en gevierd. Wat nu gepland is, is een 2e bruiloft in het epicentrum. Dat is toch op z’n minst wel vreemd waarom dat perse door moet gaan.
Ik heb met niemand medelijden die dingen nu niet kan vieren op de manier hoe ze dat willen.
Maar zeker niet met wappies die in Zuid-Afrika gaan trouwen. Hoe kun jij met droge ogen het hebben over de reiskosten WHEN THERE’S PEOPLE THAT ARE DYING.
Maar jij bent vast bruidsfotograaf dat je hier zo gepassioneerd over bent.
Nou je mag best een beetje balen dat je de afgelopen bijna 2 jaar en de komende wie weet hoe lang? niet aan de andere kant van de wereld kan gaan zitten trouwen maar het is gewoon vrij debiel, naïef, en onverantwoord om dat überhaupt te plannen nu.
Gewoon normaal doen (aka niet naar ZA met heel je vriendenkring) en dan thuis tegen elkaar in privé zeggen: ah jammer was leuk geweest als we naar ZA hadden kunnen gaan.
Meer niet.