Mommybloggerstopic #8

@Nescio dit klinkt wel lekker. Kan dat hier ook :laughing:

5 likes

Er is veel mogelijk met computers tegenwoordiig

Bijvoorbeeld ook de kitten setting.

3 likes

Bibi Breijman heeft een video gedeeld over haar zwangerschap met HG. Echt wel heftig soms, maar ook interessant om te zien wat dat kan inhouden.
Ik lukt even niet om de video hier te linken, maar wel een aanrader vond ik!

Edit: HG = Hyperemesis gravidarum = een potentieel levensbedreigende zwangerschapsaandoening, gekenmerkt door gewichtsverlies, ondervoeding, uitdroging en verlies van functioneren in het dagelijks leven door extreme misselijkheid en/of braken, en kan op langer termijn gevolgen hebben voor de gezondheid van moeder en baby(‘s)

4 likes

Doet wat het beloofd?

55 likes

Wow wat heftig om te zien!

1 like

Hahaha deze had ik nog niet eens gezien :sweat_smile:

2 likes

oh ben echt benieuwd naar haar project over de achtergrond van haar familie! denk dat dat heel mooi en ook wel heftig wordt.

1 like

Heftig he. Ik vind het fijn dat er meer bekendheid komt over hg zwangerschappen. Er heerst nog zoveel onbegrip.

10 likes

Maar eerlijk, wat Ă­s een HG zwangerschap?? Hooggevoelig? Die afkorting wordt hier nu gebruikt alsof iedereen wel weet wat dat is. Ik heb geen idee.

2 likes

Haha google het. Het is een moeilijke term maar je hebt dan last van extreme misselijkheid maar echt echt extreem. Sommige vrouwen moeten de zwangerschap zelfs afbreken door hg.

5 likes

Hyperemesis gravidarum:

een potentieel levensbedreigende zwangerschapsaandoening, gekenmerkt door gewichtsverlies, ondervoeding, uitdroging en verlies van functioneren in het dagelijks leven door extreme misselijkheid en/of braken, en kan op langer termijn gevolgen hebben voor de gezondheid van moeder en baby(‘s).

7 likes

Hahahaa was het maar hoog gevoelig :sob: ik heb het helaas gehad en heb m’n eerste trimester niks gegeten en gedronken (ben 10 keer opgenomen in het ziekenhuis voor infusen enz) en de rest van m’n zwangerschap dankzij Zofran een beetje doorgekomen
 at nog steeds maar 1 maaltijd per dag. Ben echt in totaal 15kg ofzo verloren in m’n zwangerschap (en mensen zeggen dan “oh wat chill dat je niet aankomt”, nou had mezelf liever volgestopt met taartjes hoor). En zelfs wanneer je niet eet, spuug je 30 keer per dag (ja echt geen idee wat er aan het einde allemaal uitkwam).

Edit; het voelde als mijn ergste voedselvergiftiging oooooit en dat 9 maanden lang en ondertussen zeiken mensen of je alweer komt werken.

38 likes

WTF zeggen mensen dat echt?
Maandenlang te ziek om enigszins te functioneren maar he je bent gelukkig niet dik :weary:

3 likes

O wow heftig dit zeg. En dan duren die 9 maanden echt veeeel te lang :hugs::hugs::hugs:

3 likes

Jaaaa echt gestoord hoor, kon er zo boos van worden. Het was denk ik wel echt de ergste periode uit m’n leven, terwijl het zoiets moois hoort te zijn. Maar iig niet dik :roll_eyes:

8 likes

Mensen krijgen het echt hun strot uit. Mijn buurvrouw zei “dat zij ook misselijk was geweest, maarja zij was wel gewoon blijven werken, gewoon op tijd eten”. Ik had inderdaad niet gewerkt, was nogal lastig vanuit het ziekenhuis met infuus en sondevoeding. Het is vooral onwetendheid van mensen. En vaak is het bij vrouwen een misplaatst gevoel van superieur zijn omdat zij het ook heus wel zwaar hadden gehad, maar hadden “door gezet”.

33 likes

Dit is niet het medische vragen topic oid, ik vind het best een goede gewoonte een beetje context te geven voordat je allerlei onbekende afkortingen gebruikt.

14 likes

Never forget dat ik op de middelbare een presentatie over koninklijk huis uk deed en vertelde dat Kate dus hyperemisis gravidarum had tijdens zwangerschap (echt goed op die woorden geoefend) en dat m’n Engels docent zei dat dat woord niet bestond omdat ze het niet kende. Ipv dat ze het ff opzoekt

21 likes

Het klinkt ook een beetje als een Harry Potter spreuk :laughing:

22 likes

Ik zie nu een chronisch spugende Sneep voor me, thanks :joy:

2 likes