Mommybloggerstopic #8

Mijn oma heeft dus ooit griep gehad en heeft daarna NOOIT MEER haar smaak of reuk terug gekregen. Waarschijnlijk een uiterst geval maar echt heel heftig. Mijn vader (ex chef) deed altijd overal extra gember/knoflook/chilli in zodat ze wel een tintelende ervaring kreeg - dan had ze in ieder geval het idee dat ze wat proefde.

Ah mis m’n omaatje :pleading_face:

32 likes

Josh post net op haar insta dat ze 1 december is bevallen van haar dochter. Echt wordt lichtelijk jaloers en onzeker als ik zie hoe ze er perfect bij zit, nu al!

3 likes

Nou. Josh heeft voor de tweede keer een naam uit mijn meisjes-namen-lijst :cry: Haha

8 likes

Ach dat zegt niks joh. De vorige keer (oké die foto’s waren iets minder perfect gestyled, maar toch) vond ik ook dat ze er zo stralend en fris bij zat en dat was ook alleen maar schijn als je toen haar bevallingsverhaal hoorde.

Ik scrollde trouwens terug naar die foto’s, maar die BFF band tussen Zara-Lizzy en Alexis was ook van korte duur of niet :joy:

2 likes

Gewoon make up en kleding aan?

6 likes

Ahh, laat je niet gek maken hoor. Make-up en je haar doen en een filtertje kan zoveel doen bij zo’n foto. Kate Middleton moest vlak na haar bevallingen voor de pers verschijnen en die zag er ook uit alsof ze haar kind uit de supermarkt had ipv haar baarmoeder maar die had een heel team van stylisten die haar hielpen er zo fris mogelijk uit te zien.

4 likes

Laat je niet gek maken inderdaad! Zij kiest er voor om foto’s te delen waarin haar haar en make-up gedaan zijn. Helemaal prima, maar bedenk je dat dit een momentopname is in haar leven en niets zegt over hoe het daar gaat, hoe het ‘moet’ en/of wat jij zou moeten doen.

4 likes

Ik heb er in m’n hele leven nog nooit zo perfect bijgezeten, hahah

22 likes

Waarom word er altijd zo gesproken over vrouwen die iets doen aan hun uiterlijk na hun bevalling? Alsof dat nep is en niet echt? Iedereen heeft andere prioriteiten. Ik zou me echt ellendig voelen als ik me een week niet zou opmaken of mn haar zou fohnen oid

67 likes

Ik had pas na 2 weken weer een beetje make up op. (om me wat beter/frisser of meer mezelf te voelen) Kon niet eens normaal achter mijn kaptafel zitten. (heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als bij Josh haar eerste bevalling, ik had haar daarom toen weer opgezocht (teruggescrollt) en aan haar insta was gewoon niks te zien). Gaf me een heel naar gevoel. Pas als je rondvraagt bij anderen, of indd hier op het forum gaat lezen, besef je wat ‘normaal’ is. Heb daar na mijn bevalling in ieder geval veel steun aan gehad.

Kennis van mij was na 1 dag alweer aan het stofzuigen in huis etc, dat soort verhalen was ik stikjaloers op, maar het is echt niet allemaal wat het lijkt, en daarnaast ook gewoon niet goed voor je herstel.

En achteraf denk ik; had ik maar gewoon lekker chill eraan toegegeven dat ik nou eenmaal nog beroerd in bed lig. En niet meteen mezelf vergelijken met de zogenaamde perfecte online wereld. Maar je wilt wel graag vooruit, uiteindelijk herstel je het snelste van gewoon lekker rust en lief zijn voor jezelf.

6 likes

Ja en misschien gaat het óók nog eens super goed met Josh, lekker voor haar toch? Niks om onzeker of afgunstig van te worden, haar bevalling heeft niet de glam van jouw bevalling gestolen ofzo.

27 likes

Haha dit was ook onze meisjesnaam. Met e erachter dan.

3 likes

Omdat alles wat over kinderen en bevallen gaat meteen een persoonlijke aanval is op hoe jij het niet doet. Of wel maar dan is er wel iemand die dat als persoonlijke aanval ziet hoe zij t doet.

Ik snap echt niet waarom want wat maakt t uit als een ander in de maquillage en krullers zit 8 uur na de bevalling. Ik was t niet van plan, als je t wil youdoyou en zo niet youdoyoutoo. Boeit mij nul en als het iemand anders wel boeit wat jij doet dan is die ander niet goed. Niet jij of ik omdat je iets wel of niet doet

21 likes

Maakt ook niks uit toch, niemand zegt dat het Josh niet gegund is of dat het belachelijk is dat ze er nu zo bij zit. Meer bedoeld dat het ook normaal is als je dat niet zo hebt, en dat via Social media toch de mooiste kant belicht wordt.

2 likes

Ik zie het zelf als hormonen mindfuck. Ik was zo mega onzeker na vooral mijn eerste bevalling. Was gewoon niet leuk meer. Ik betrok alles op mijzelf: “oh, ik liep binnen 2 dagen door het huis in mijn latex stoeipakje na mijn keizersnede” ik: “:sob: ik ben mislukt”.

Maar even hè, Josh staat altijd vol in de steigers, dan gaat ze niet ineens met een bleke afgetrokken smoel en lekkende tieten op de foto op Instagram. Ik ben 10 jaar geleden voor het laatst bevallen en ik zie er tot op de dag vandaag nog niet een kwart zo sjiek uit als Josh net na haar bevalling. Gewoon geen vergelijking mogelijk hier.

16 likes

N= dus niet 1?

5 likes

Ik heb ze niet exact geteld nee. Dus ik geef alleen mijn eigen inzicht en ik ben echt alleen.

“Goedemorgen zonder zorgen. Wij hebben een zorg”, aldus Elise

13 likes

Ja precies net als dat een celebrity die na een week alweer dr six-pack deelt of een Kate middleton die na 2 uur al fris en fruitig moet poseren.
Maar daarom laten we onderkennen dat het de hormonen zijn en dat we het ons niet persoonlijk moeten aantrekken wat een ander wel of niet doet.

En gewoon lekker doen wat we zelf willen (ik ben echt voor doen wat ik zelf wil (tot op zekere hoogte natuurlijk maar niet naar je botte kut schoonouders gaan met kerst die stomme opmerkingen maken over alles hoort er zeker bij bij wijze van spreken))

4 likes

Ooh ik bedoel het helemaal niet negatief ofzo! Good for het als zij zich nu al goed voelt! Zou willen dat ik dat ook had, dat bedoelde ik er meer mee.

Maar jullie hebben ook gelijk dat het inderdaad maar een foto en momentopname is.

4 likes