Mommybloggerstopic #8

Hoe krijgt iemand met 29 miljoen vermogen 18k steun en ik… niks? Bijzondere wereld. :joy:

29 likes

Er zijn toch gewoon voorwaarden gesteld voor de NOW? Als blijkt dat doutzen er geen recht op heeft zal ze moeten terugbetalen. Maar als ze er wel recht op heeft, mag ze daar gewoon gebruik van maken. Waarom zou ze voor zichzelf strengere morele voorwaarden gaan hanteren? Een miljonair krijgt ook gewoon kinderbijslag.
Bovendien heeft ze NOW met haar bv. Je kan moeilijk zeggen dat het vermogen van een (groot)aandeelhouder een factor moet zijn bij het bepalen of een bv recht heeft op NOW.

4 likes

Nee er zijn vanwege de crisissituatie en snelheid heel weinig voorwaarden gesteld aan NOW. Dat is ook de reden dat er geen vermogenstoets is. Dus nee, het is niet illegaal en ja je mag wel verwachten dat mensen die het niet nodig hebben het niet aanvragen.

11 likes

Ja dat zal in het begin de reden zijn geweest, maar inmiddels is er NOW 6 en zijn de voorwaarden aangescherpt. Bij TOZO telde bijv eerst inkomen partner niet mee en later wel.
Daarbij gaat het dus niet om mensen, maar om bedrijven die al dan niet loonondersteuning nodig hebben.

Haha ja alleen zou die miljonair dan zeggen “ik heb lang mijn mond gehouden maar ik ga het toch maar gewoon zeggen: kinderen bestaan niet, watch me grow from a rups to a vlinder”, wel beetje gek om dan wel kinderbijslag te ontvangen toch?

19 likes

Als quote haar vermogen schat op 29 miljoen betekent dat niet dat ze 29 miljoen op een pennierekening heeft staan. Ze tellen het vermogen van haar BV daarin mee.

4 likes

Ik vind het systeem toch wel krom hoor, weet biet waar die fout ligt maar mijn man heeft in 2020 in totaal 4000 euro verdiend met zijn bedrijf… moest het kleine beetje wat hij met die regeling ontvangen had terugbetalen… zal vast allemaal volgens de regels zijn, maar die verschillen zijn echt mega groot. Gelukkig hadden we spaargeld denk ik dan maar… (ps ik verdien ook niet veel, werk 3 dagen in het onderwijs)

2 likes

Ik vind gezeik over Doutzen echt onzin. Al is het maar omdat de NOW niet dient om haar bedrijf overeind te houden, maar om een medewerker in dienst te houden én door te betalen. Had je gezegd dat vermogende bedrijven het niet mogen ontvangen waren er zonder werk komen te zitten. Had je gezegd dat bedrijven met wappie in de top niet mochten, idem.

10 likes

Ik begreep (volgens mij van Boulevard??) dat de enige werknemer die in dienst is D. Kroes is, maar geen idee of dat klopt.

5 likes

Ja ik heb dat gister ook op rtl boulevard gezien. Dat ze dat zeiden

2 likes

Oke ik neem alles hierboven terug😂

20 likes

Maar booking heeft eerst toch ook allemaal geld gekregen waar ze opzich wel “recht” op hadden maar wat evengoed niet echt sjiek was (klok klepel ik weet de details niet).

Ik vind het wel fraai dat je aan de ene kant antisemitische anti overheid wappie filmpjes post voor je 7miljoen volgers en dat je aan de andere kant het geen probleem vindt om corona-steun te ontvangen van dezelfde overheid.

En ik vraag me echt af of ze dat nou inderdaad allemaal vind en helemaal into complotten is. BOB die dacht dat de aarde plat was hebben we ook na 1 hitje weinig meer van gehoord :thinking:

3 likes

Was het niet Doutzen die corona in maart 2020 bedankte dat ze weer tot zichzelf kon komen door de pandemie terwijl er beelden waren dat er ziekenhuisbedden op de gang stonden in Italië die mensen niet konden helpen met corona

6 likes

Dat was Sanny geloof ik

2 likes

ook Doutzen.

5 likes

Ja we moesten Corona dankbaar zijn :pray: :pray: :pray:

2 likes

#vriendenpeople #ikbennietanticorona #ikhebrespectvoorcorona

4 likes

Maar dit slaat toch óók gewoon helemaal nergens op? Mijn ouders zijn geen miljonairs, maar hadden het wel heel goed en zeiden altijd dat ze het zo’n onzin vonden dat zij kinderbijslag voor ons kregen. Maar je kunt het ook niet niet krijgen.

16 likes

Als ze geen personeel heeft, heeft ze toch ook geen recht op NOW?
Die regeling is er alleen voor werkgevers.
Ik vind het maar raar als ze iets krijgt, vraag me af welke regeling dat dan is.

1 like

Ja. Die post heeft ze vrij snel weer verwijderd. Op linda.nl kun je er over lezen :wink:

3 likes