Plus wat ik ook zat te denken. Blijkbaar was er 15 jaar geleden al toestemming als we Sanny mogen geloven. Maar: waarmocht die foto destijds gedeeld worden? In een plaatselijke krant? In een folder van een stichting? En geldt dat dan nu nog? Was die toestemming voor altijd? En in alle mogelijke bronnen? Destijds was er geen Instagram, waar miljoenen mensen potentieel je foto kunnen zien.
Verder mist Sanny echt totaal het punt. Ze denkt volgens mij dat het alleen om haar luxe verblijf is waar men over valt (en ja dat is deels ook zo), maar ze snapt gewoon niet het hele punt van witte redders syndroom. Maakt niet uit dat je in een vies hutje zit.
Ik laat deze even hier achter, in de hoop dat één van de vrouwen uit dit clubje meeleest en denkt, aiiii, was misschien toch niet zo handig, dit tripje naar Curaçao.
Goh ja want vrijwilligerswerk doen in een weeshuis is ook iets waar je trots op moet zijn
Haha, wat een gezeik zeg. Mijn baby trekt hoogstens mân mondkapje van mân gezicht maar als dat nou het ergste isâŠ
Nou zeg, jij hebt duidelijk geen moederhart
Oh wat goed dat het echt heel vies in het asiel was voordat zij er waren
En dan al die vorige keren benoemend dat ze een weekje ergens was haha, dat maakt het niet beter
Heh? Mijn kind is eerder getraumatiseerd door het feit dat hij vanochtend geen ijs als ontbijt mocht
Of tandenpoetsen (vindt ze erger dan een c test zelfs). Bleh vind het echt een totaal misplaatste opmerking. Als dat het ergste isâŠ
Oh man dat gemiep over jonge kinderen die zich ontheemd voelen omdat ze onze gezichtsuitdrukking niet kunnen lezen door het mondkapje. Dan neem je je eigen opvoeding die je 95% zonder mondkapje doet ook echt niet serieus
Ehh ja, daar mag een mens trots op zijn. Alleen hoef je daar niet mee te gaan lopen showen m.i.
Tis meer dan de meeste mensen voor een ander doen. Vind dit echt een vreemde opmerking, maar ik neem aan dat je die plaatst in het kader van de influenzaâs in roze pakken en niet in het algemeen? Want als je dit in het algemeen bedoelt zou ik niet weten waarom ik niet trots mag zijn op mijn vrijwilligers werk?
Ik denk dat Evert meer doelt op het systeem van weeshuizen, wat averechts werkt.
Dat hoop ik dan maar.
Vrijwilligers werk doen is altijd nog prijzenswaardiger dan niks doen en toekijken.
Verder eens hoor, met het oog op je artikel ook.
Ik denk ook dat het verschil zit in ben je structureel, in Nederland een vrijwilliger. Of ga je even een week je white saviorism loslaten in het buitenland terwijl je ze niet echt verder helpt en je worst case zelfs het in stand houdt, zoals met weeshuizen.
Ja, mee eens. Daarom vind ik de opmerking nogal algemeen en niet terecht.
haha maar hoe heb je niet door dat dit alleen maar overkomt alsof je geen idee hebt hoe je je kinderen genoeg liefde kunt geven waardoor ze zichzelf waardig voelen, en het enige gevoel van zelfvertrouwen dat je ze kan geven als moeder, ze delen op social media is
dr hoofd zit zover in dr eigen kont dat ie er bij haar nek gewoon weer uitkomt
Ja natuurlijk doel ik daarop. Vrijwilligerswerk in een weeshuis slaat echt nergens op en als je daar nog steeds trots op bent zonder er met een kritische blik naar te kijken vind ik dat er duidelijk heel veel verkeerd gaat.
Ik zeg toch ook specifiek âvrijwilligerswerk in een weeshuisâ en niet vrijwilligerswerk in het algemeen, waarom trek je al deze conclusies
Niet al het vrijwilligerswerk in het buitenland is automatisch slecht. En je bent niet pas goed bezig als je in NL ook al vrijwilligerswerk doet oid. Je mag ook gewoon een passie/hart/drive/whatever hebben om in het buitenland je in te zetten voor een organisatie (zoals bijvoorbeeld op Lesbos gebeurd). Zolang je maar kritisch kijkt naar het project waar je je voor in zet , het soort werkzaamheden wat je gaat doen en met welk doel je er heen gaat.
Van die uitspraken van Anouk Smulders met âkom op je vakantie een middagje helpen, het gaat je zo veel brengenâ krijg ik gewoon jeuk. Het is geen kekke excursie om jou een goed gevoel te geven/zielige puppyâs te kunnen posten op je socials.
Sterker nog ik heb haar weleens laten testen!! Ze gaf geen kick, en kreeg erna haar GGD dapperheidsdiploma
Jezus. Brb even veilig thuis bellen hoor