Je lijkt wel een scene uit “Nieuw Zeer”.
Maar ik ben dan wel benieuwd wanneer je iets “overdreven” vindt als het om racisme gaat? Kun je daar voorbeelden van noemen.
Lekker oordeeltje ook dat je er van uit gaat dat ik mij niet in racisme verdiep Heb het zelf jaren lang ervaren maar hey, nogmaals, wie ben ik he
Je trekt wel alle klassieke kaarten
Ik mis de ‘ik heb een zwarte vriend/vriendin/partner’
Oké, dat is super naar voor je. Maar kan dan de reden niet zo goed begrijpen. Ze is opzich wel een ally op dat gebied toch en niet iemand die alleen even een zwart vakje post om mee te doen met de black lives matters hype.
Maargoed je mag haar irritant vinden.
Of ‘m’n buurman is insert afkomst of kleur en daar kan ik goed mee opschieten hoor!!’
Ik haal de bingokaart er eventjes bij.
Goh, nog meer oordeeltjes. Was ook niet te missen natuurlijk, in een roddeltopic. Ik zal wel weer verdwijnen naar de achtergrond en jullie hemelprijzen naar jullie godin Lois in alle stilte meelezen
Ja echt overdreven om veel over racisme te praten inderdaad
Jij hebt toch ook een oordeel over Lois?
Je mag Lois irritant vinden, maar niet om de reden die je noemt. Er wordt nooit te veel gepraat over racisme, White privilege etc
Of naja misschien vind jij van wel, maar : it’s not your conversation
Jij mag dat niet bepalen voor een groep die hier last van heeft
Ik denk dat het feit dat je je ongemakkelijk bij het onderwerp lijkt te voelen, misschien al aangeeft dat je er toch nog even wat in zou moeten duiken? Ergens herken ik wat je zegt hoor, soms bekruipt mij ook wel eens die gedachte, alleen zie ik dat dan als een teken dat ik er niet voldoende kennis over heb. Dan lees ik me in en valt uiteindelijk het kwartje. Als wit persoon heb je de luxe om te kunnen zeggen ‘wat een onzin allemaal’ of ‘nou nou dat is wel heel overdreven’.
Ik vind het oprecht jammer dat je in de verdediging schiet en begint over ‘oordeeltjes’, wat het echt heel denigrerend maakt. We hebben het hier over een belangrijk onderwerp wat bij lange na niet genoeg aandacht krijgt. Als iemand jou als wit persoon (er vanuitgaande dat je dat bent) er op wijst dat je er naast zit m.b.t. racisme dan is het aan jou om dat te slikken en het beter te willen doen. ‘We’ zijn al zo lang met zijn allen het onderdeel van een groot probleem. Probeer er dan van te leren en ga voor jezelf eens onderzoeken wat er precies bij jou knaagt. Er zijn bronnen genoeg te vinden!
De eerste keer dat je geconfronteerd wordt dat de mores hier net wat anders is dan irl is pijnlijk he.
Voor zover ik zie (en das alleen hier want ik volg uit principe en totale desinteresse geen influencers) is lois de enige die zich uitspreekt tegen bepaalde belachelijke dingen zoals die trip naar curaçao en nog wel meer.
Ik vind dat een stuk sympathieker dan iedereen die in elkaars kont probeert te kruipen in de hoop wat clout mee te pakken.
Ik voel me nergens ongemakkelijk bij. Ik vind het van de zotte dat bij elke goede daad, meteen wordt gesproken van white privilege enzo. Meiden die in Curaçao honden helpen, steunen en doneren aan stichtingen. Jullie roeptoeteren hier met z’n allen dat die stichtingen daar geen fuck aan hebben. Maar wedde dat ze ongelooflijk blij zijn met 3 dagen hulp? Maar nee, dat is meteen white privilege of wat dan ook. Meteen ontzettend negatief en labels plakken. En dat zie ik overal! Als er ook maar iets van een goede daad wordt gedeeld op Instagram, is Lois daar om iemand even op z’n ‘witte plek’ te zetten. Irritant, onnodig en ja, in mijn inziens overdreven! Nou, de groeten hier.
Oke, volgens mij heb je nog een lange weg te gaan wat betreft het onderwerp. Want het voorbeeld wat jij noemt is echt op en top witte privilege en white saviorism. Er is bijna geen duidelijker voorbeeld
meine Güte
Als je echt niet weet wat er mis is met deze zogenaamde liefdadigheidstripjes, dan zou ik mij meer gaan inlezen in vrijwilligerswerk en de schadelijke effecten die hieruit kunnen voortkomen. Dit is niets meer dan een publiciteitsstunt van deze vrouwen, wat schijnbaar goed werkt want het maakt ze ‘aaibaar’. Professionals maak je hier alleen echt niet blij mee.
Sanny, is that you?