Mommybloggerstopic #8

Het lijkt mij sowieso verstandig dat mensen eerst even contact opnemen met organisaties voor ze random spullen mee gaan nemen op vakantie om daar bij goede doelen/ stichtingen te dumpen.

Maar dat wordt nergens benoemd, alleen maar boek een ticket naar een tropisch paradijs en neem ff wat mee voor een goed doel dan hoef je je niet schuldig te voelen.

12 likes

Dit was ik ook aan het typen. Vind dat ook White savior, bedenken waar een ander behoefte aan heeft. Een hond heeft aan het einde van de dag niks aan het zoveelste snoepje of speeltje maar wel iets aan voedsel en een schoon hok.

Ik doneer jaarlijks een paar tassen boodschappen aan de voedselbank en bel dan ook altijd even van tevoren waar ze behoefte aan hebben. Rijst en pasta kan ik zelf wel bedenken maar de voedselbank waar ik de laatste twee jaar aan doneerde kwam daar juist in om en had behoefte aan broodbeleg, vruchtensap en pannekoekenmix. Ik zou 't liefst een paar menstruatiecups doneren vanuit mijn eigen referentiekader (duurzaam, vind het zelf erg prettig) maar zij gaven juist aan behoefte te hebben aan maandverband omdat dat beter bij hun doelgroep paste. Laat het goede doel zelf maar bedenken wat ze goed kunnen gebruiken, voor ze zo met van alles zitten dat niet aansluit bij de doelgroep/niet kunnen voorzien in bepaalde basisbehoeften.

47 likes

Ze had op haar stories gedeeld dat het weg was met “fuck instagram” er bij. En normaal kan je toch nog zien dat je hem gerapporteerd hebt ? Of niet ?

3 likes

Wow, wat? Kun je dit nog terugzien?

2 likes

Hier is hij ook weg!

3 likes

Ik zit nu ook haar profiel te bekijken.
Dat mensen dit leuk vinden joh. Alle andere teksten zijn ook zo fout. Bah.
En idd die spaghettifoto :joy:doe er dan nog een sausje door als het er geloofwaardig uit moet zien.

4 likes

Vraag me af hoe het komt dat hij nu ineens wel weg is. Zou instagram handelen als er veel mensen rapporteren?

3 likes

Ik zie de foto met de tekst met de slak ook nog gewoon op insta staan.

1 like

Ze bedoelt een andere foto met tepel van een kind. Bij Sofinessetje.

1 like

Nee, ze heeft toen de tekst aangepast maar natuurlijk niet op terug gekomen dat het niet gepast was. Net doen alsof je neus bloed…

1 like

Jep, ik ga er eigenlijk (en misschien onterecht) vanuit dat ze dat hebben besproken met die stichtingen, want bij de Huismuts zie ik bijv richtlijnen staan van wat de stichtingen nodig hebben (en ik hoop dat ze dat niet zelf verzint), maar ook dat je contact op moet nemen met de stichtingen voor vragen.

3 likes

Ik zag gisteren je comment vandaag is het verwijderd, vast vanwege jouw gebrek aan humor.

Ik snap sowieso die humor niet zo, kleine kinderen hebben gewoon veel vragen rond geslachtsdelen. Niets geks aan en om zo likes te scoren vind ik zielig.

4 likes

Haha, moest hier aan denken.

Edit: maar eigenlijk is dat hele account on point.

39 likes

Ben ik de enige die Lois gewoon irritant vind ? Sorry maar ik vind haar vaak zo overdreven over haar white privilege onzin. Nou ja zal wek aan mij liggen. Ik zie iedereen haar altijd de hemel in prijzen terwijl ik ondertussen effe over me nek ga :upside_down_face:

3 likes

White privilege onzin?

24 likes

Ik volg haar niet, maar white privilege onzin?! Makkelijk gezegd vanuit je eigen witte bubbel of niet haha

19 likes

Lois irritant, hoezo? Wat bedoel je überhaupt met haar white privilege onzin dan? Zij is wat betreft racisme echt a head op anderen juist.
Zij onderkend haar witte privilege juist (maar is ook half indo).

6 likes

Je zal vast niet de enige zijn die haar irritant vindt. Ik hoop wel dat je de enige bent die haae om die reden irritant vindt.

12 likes

Tuurlijk is het goed als mensen over racisme praten. Maar je kan wat mij betreft ook overdrijven. Maargoed, daarom zeg ik. Zal wel aan mij liggen :slight_smile: Ik vind nou niet bepaald dat werkelijk alles wat een wit persoon doet, meteen white privilege. Tegenwoordig kan je niks goeds meer doen om meteen dat label aan je kont te krijgen.

2 likes

Oké :+1: zou me eens wat meer verdiepen en inleven in racisme. Want je kan ook ‘overdrijven’ is echt heel fout om te zeggen. Nee, er kan niet genoeg awareness zijn nee.

19 likes