Mommybloggerstopic #5

Dank je voor het welkom, ik wilde inderdaad gewoon mee kletsen. Ook over Annic trouwens maar die post niets meer :slight_smile:

4 likes

Deel eens.

Maar je moet wel realistisch zijn. Het is voor alleenstaande starters echt niet zo makkelijk. Je krijgt echt niet op je 21ste een huis aangereikt omdat je je zo goed gedragen hebt. Ik vind toch echt dat daar speling in mag zitten.

5 likes

Ze gaf ook aan dat dit ook per kind anders is en ze heus wel een uitzondering kunnen maken en hem niet op straat zetten. Geloof ook dat de 1 meer dat sturende nodig heeft dan de ander. Als ik bedenk dat ik met 17 op kamers ging om te studeren klinkt 21 toch ook wel weer oudā€¦

1 like

Die regel hebben wij ook.
Het is hier geen hotel!

1 like

Auw.

Ik zag bij Jinek(?) dat vader een vluchteling uit Siriƫ(?) is. Dus ik snap wel dat hij trots is op wat hij bereikt heeft.

Je wilt toch dat je kind het huis uit gaat als hij/zij daar klaar voor is? Goed terecht komt, dingen op orde. Sommige studenten hebben nou eenmaal geen behoefte om op kamers te wonen, daarbij komend dat het op dit moment niet te betalen is. Dan zit daar toch geen vaste leeftijd aan vast? Tuurlijk, op een gegeven moment is het tijd om op jezelf te gaan, maar je wilt dat je kind op de beste manier terecht komt.

9 likes

Uit Iran (PerziĆ«)! Ik snap ook dat hij trots op wat hij bereikt heeft, mag ook zeker. Maar trots zijn op wat je bereikt hebt is een ding, in elk tv programma dat je kan vinden laten zien hoe rijk je bent gaat nog wel een stapje verder haha. Vind het gewoon grappig dat hij dat ook heel graag op tv wil laten zien in vier verschillende programmaā€™s, over geld. Ik zou dat zelf minder snel doen, ook met het oog op veiligheid, maar daar moet iedereen natuurlijk zelf zijn keuze over maken.

3 likes

Maar je hoeft toch niet meteen een eigen appartement of huis te hebben? Snap dat dat niet voor iedereen haalbaar is. Je kan ook eerst op kamers/een appartement delen. Heb ik ook van 17 tm 30 gedaan en pas sindsdien een eigen (huur)appartement.

7 likes

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, wel dat het niet zo vanzelfsprekend is.
Toen ik 15 jaar geleden uit huis ging had ik de kamers voor het uitkiezen. Dat is nu echt niet meer zo.

Hebben wij ook gedaan bij onze kinderen :woman_shrugging:t2: Vond dat juist leuk haha

Foefje is thuis

2 likes

Dit klinkt lichtelijk als helikopterouderschap vind ik.

Ik wil helemaal niet dat mijn kind later op de best mogelijke manier terechtkomt, ik wil dat zij zichzelf prima kan redden zonder mijn hulp.

Als mijn kind 21 is en zegt: mam, vind je het goed als ik nog een paar jaar bij jou blijf wonen, dan kan ik sparen en direct een huis met hypotheek kopen met mijn grote liefde Wiebe (die hetzelfde doet) en dan kunnen we over vijf jaar de hele dag meningsverschillen hebben over of we beige of zachtroze sierkussens op onze loungebank leggen

Dan zeg ik: nee schat gtfo :slightly_smiling_face:

35 likes

Ik kwam ook via via op haar insta, ik vind ook dat ze veel deelt. Ook echt veel persoonlijke info over de kindjes. Vind dat best heftig.

De familie van ā‚¬ 130.000ā€¦ even voor de juiste beeldvorming ā€¦ ze wonen al jaren vlakbij mijn dorp en eerlijk? Hij is een vreselijke patser. Loopt overal te koop met zijn ā€˜eerlijkā€™ verdiende vermogen en liegt alles aan elkaar. Hier in de omgeving staat hij hĆ©Ć©l slecht bekend bij veel mensen, ondernemers, banken, overheden. Hij buit zijn personeel uit, gaat met schimmige personen om en sluit vreemde (buitenlandse) deals. Doet zogenaamd aan liefdadigheid maar het enige wat hem interesseert is: roem en geld. Altijd dezelfde verhalen in tv series en interviews: werkt dag en nacht en heeft gĆ©Ć©n tijd voor zijn gezin. Dat valt in real life wel mee, gaat om de haverklap op vakantie (lang leve Facebook en insta). Ken zoveel verhalen van mensen die door hem benadeeld zijn of door hem bedreigd worden.

Moest me even van het hart geloof ik ā€¦ :joy:

17 likes

Precies dit dus.

@Calabasas Het een sluit het ander niet uit. Je kind goed terecht laten komen of een kind dat zelf keuzes maakt/voor zichzelf zorgt, ik zie niet waarom dat niet naast elkaar kan bestaan. Ik wil mijn kind zoveel mogelijk het gevoel geven dat het gewenst is thuis en niet dat hij/zij weg moet ā€œomdat je al ouder dan 21 bent en het maatschappelijk gezien hoortā€

11 likes

Lol suggereer je nou dat @Calabasas een slechte band met haar kind heeft :joy:

5 likes

Wow ik vind dit account echt shocking haha. Waarom deel je dit in godsnaam allemaal.

2 likes

Wat een vreemde insinuatie, dat laatste. Alsof je een slechte band met je kinderen moet hebben om te willen dat ze op zichzelf gaan. Gevoelige snaar geraakt?

Edit - ik lees nu je reactie. Wat voor band bedoel je dan?

2 likes

Maar er kunnen toch ook veel meer redenen zijn dan omdat je een bepaalde leeftijd hebt of omdat het maatschappelijk gezien zo hoort, dan interpreteer je zelf toch ook op een bepaalde manier?

Sommige ouders vinden zelfstandigheid belangrijk, mijn vriendinnen en ik hebben ook altijd gezegd dat we nooit met iemand gaan daten die niet op zichzelf gewoond heeft. Geeft niet als je het best hebt thuis maar ik vind dat je veel leert van op jezelf wonen.

6 likes