hahahahahahha meine gute wat een nachtmerrie. Ik zou dr dan hoogstpersoonlijk zelf naar Australië brengen om een beetje vunzige surfers te regelen.
Hm ja ik vind je nu ook interpreteren. Prima als je lekker thuis woont, gewoon blijven doen. Ieder zn meug en ik denk niet dat je moet willen oordelen over de band die iemand heeft met zn ouders op basis hiervan.
Absoluut! Mijn mening hoor, maar vanuit de “ouder” kant vind ik dat je je kind niet uit huis moet duwen omdat er blijkbaar een bepaalde grens aan zou zitten, dat is ook waar dit gesprek over begon toch? Mijn punt is dat je je kind daarin begeleid, afhankelijk van de situatie op dat moment. Helemaal mee eens dat het voor een kind goed is zelf te ontdekken hoe het is om eigen verantwoordelijkheden te hebben zoals op jezelf wonen, maar dat staat los van elkaar.
Nou daar ben ik het ook totaal niet mee eens! Ik kom uit een groot gezin en hebben dit nooit van onze ouders te horen gekregen. Iedereen vliegt uit op een ander moment in zijn/haar leven. Waaronder mijn broers die allebei bouwvakker zijn en daardoor op hun 15 a 16 al aan het werk waren. Ik heb heel wat studies gedaan, voordat ik überhaupt afgestudeerd was.
Ook toen het tegen zat met relaties etc, mochten wij gewoon terug naar huis komen. Als wij naar onze ouderlijke woning gaan, dan zeggen wij letterlijk: “Ik ga naar huis”. Zo voelt dat voor ons allemaal. Ik kan mij niet voorstellen dat ik het als ouder anders ga doen of wil doen.
Krijg van die 21 jaar het huis uit regel echt een afstandelijk gevoel. Ieder zijn/haar ding, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gehoeven!
Volgens mij zijn we het met elkaar eens toch? go with the flow, meegaan met het tempo van het kind. Of dat nou 16 jaar is of 24 jaar, afhankelijk van de situatie lijkt mij? Dat is ook de nuance met “goed terecht komen”, whatever that may be.
Nou daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het best een mooi doel om mijn kind op zijn 21e zelfstandig genoeg te hebben om op zichzelf te kunnen en willen wonen.
Natuurlijk, als de omstandigheden uitzonderlijk zijn, loopt het misschien anders. En ik sta heus niet met de kalender naast haar ved. Maar meegaan met de flow van het kind en afhankelijk van de situatie - nee. Ik wil daar best een leidende rol in spelen.
Ik vind het belangrijk en ik vind de ervaringen die je dan opdoet van grote waarde en dat gun ik haar ook.
Eigenlijk heb je toch ook het beste met je kind voor wanneer je zelfstandigheid en zelfredzaamheid stimuleert? En dat betekent niet je kind als een blok laten vallen zodra hij/zij 21 is, maar wel actief naar een punt toewerken waarop dat kind voor zichzelf kan gaan zorgen in de breedste zin van het woord.
Ik ken wat hotel mama types en daar word je echt niet vrolijk van.
Ik vind eigenlijk ook niet dat je kunt oordelen of iemand wel of niet een leuke partner is obv of hij/zij nog thuis woont of niet…
Nee zeker niet! Maar mijn partner hoeft ook niet alleen maar leuk te zijn. Liefst ook een beetje zelfstandig en praktisch, iemand die weet wat er voor magische zaken er gebeuren met kleding tussen de wasmand en de planken van de kast.
En mijn ervaring is - en natuurlijk zijn er uitzonderingen - dat je dat het beste leert door er zelf verantwoordelijk voor te zijn.
Maar een partner moet, voor mij in ieder geval en ik denk voor vele anderen, meer zijn dan alleen ‘leuk.’ Als je 16 bent is dat misschien het belangrijkste wat je zoekt in je vriendje of vriendinnetje, maar als je wat ouder wordt gaan er ook andere dingen meespelen en zijn andere eigenschappen in een partner belangrijk(er). Zelfstandigheid en je eigen problemen op kunnen lossen horen daar voor mij wel bij. Ik denk dat het tot een bepaalde leeftijd prima is als iemand nog nooit op zichzelf heeft gewoond, maar uiteindelijk ga je een bepaalde leeftijdsgrens over waar dat wel een dingetje wordt.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou jij een relatie willen met iemand van 30 die nog steeds bij zijn ouders woont, nooit de wasmachine zelf heeft aangezet, maar verder wel een heel leuk mens is? Naast dat het voor veel mensen waarschijnlijk onaantrekkelijk is (aanname van mijn kant maar ik gok dat dat voor veel mensen op gaat), krijg je uiteindelijk ook echt een kloof in levensfase en -ervaring.
Oh ja sorry ik bedoelde dat ik het met je eens was!
Ik heb het gezien en ze komt op tv heel bot, koud en bossy over. Een beetje zoals die IG posts van haar. Haar man kan niets inbrengen. Net als alle ‘een huis vol’ families gewoon verslaafd aan zwanger zijn.
Behalve geld
Heb het inmiddels ook gezien en hoop dat er ook nog aan bod komt wat zij binnenhaalt met samenwerkingen.
En verslaafd aan zwanger zijn… tja… weet niet of je dat zo kan zeggen maar het bestaat volgens mij wel… vind dat zo vreemd!
Heeft iemand de nieuwe vlog van Kellly gezien? Ze is weer eens bezig met een boodschappen challenge en wil wekelijks niet meer dan 75 euro uitgeven. Samenvatting van de afgelopen week: iets meer uitgegeven vanwege luiers, de vriezer leeggegeten, een avond bij de ouders van Sjenkie gegeten en een avond uit eten met vrienden (zonder 1,5 meter afstand). Lekkere challenge…
Wie ik voor zo’n challenge wel een goede vlogger zou vinden, is Doortje Wanders. Maar ik zie dat zij niet meer vloggen. Ze hebben zelfs alle video’s verwijderd van YouTube (helaas). Kent iemand van jullie Doortje?
Wij geven denk ik rond 150 euro voor 4 personen uit. 75 euro zou ik echt nooit redden. Ja, als ik geen avondeten koop.
Dan waren die 3 euro gerechten van Sjereen toch wel echt 3 ekkies en bij haar weet je echt dat goedkoop uit eerste hand geen duurkoop hoeft te zijn
Ja ik keek vroeger regelmatig naar haar boodschappen-shoplogs, vond ik altijd wel interessant. Maar toen ze veel gingen vloggen en de kinderen steeds op beeld hadden, ben ik gestopt.
Ze zijn vrij vaag over de reden om te stoppen, 'privé redenen.
Zij hebben weleens kritiek gekregen omdat ze gesponsorde content niet benoemden in een vlog geloof ik.
Ok dit gaat lekker offtopic, maar wij redden ongeveer 50-60 euro per week makkelijk hahah (met z’n 2en) en we eten heel normaal en gevarieerd hoor Maar het geheim is denk ik dat we weinig alcohol drinken (thuis) en nooit frisdrank kopen. Ik kan me eerlijk gezegd juist niet voorstellen dat je 2x zoveel uitgeeft per week. Zou niet weten waar aan (ja oke alleen maar A-merk dingen en voorgesneden fruit in bakjes en bio vlees ofzo?)
Ze had in ieder geval weer een topic voor haar vlog, nu de bruiloft, zwangerschappen, verhuizing en de aanschaf van een hond allemaal zijn geweest.