Mommybloggerstopic #5

Wat bedoelt ze trouwens met ‘de aanpak net zoals in Zweden’? Ik heb dit gelezen en begrijp niet wat er in Zweden zo radicaal anders is? https://www.trouw.nl/opinie/zweden-deed-niet-te-weinig-tegen-corona-maar-was-vooral-te-laat-met-ingrijpen~b05ea620/

Overigens kun je ons land nou niet echt vergelijken met Zweden, wat een van de dunst bevolkte landen in Europa is.

6 likes

Er worden juist rechten beschermd en makkelijker gemaakt: vals meezingen in de supermarkt, tong uitsteken naar stomme mensen, in je huispak over straat want niemand herkent je. Recht op privacy, lichamelijke integriteit en meningsuiting at its finest!

7 likes

Ja heerlijk met m’n vette haar en puistenwang nog ff anoniem de supermarkt inrennen om 9 uur Savonds. Had van de week een dikke wang door een verstandskies trekken: ZIE JE NIKS VAN MET EEN MONDKAPJE OP :raised_hands:t3:

Hou er sowieso een paar op voorraad mocht dit overwaaien.

14 likes

What the hell!!! Willemijn, ren! Maak er gewoon ‘Wil and the boys van’.

21 likes

Ovenschaal je weet toch diep van binnen dat dit de oplossing is. Alleen mensen die niet goed voor zichzelf zorgen of al ziek zijn (losers!!) blijven maanden ziek door covid. Geen fitte mensen die aan sport doen, geen atleten. Oh wait

6 likes

Die bovenkamer van haar heeft echt 0.0 inhoud. Dit soort mensen met hun gedrag en gewauwel heeft juist gezorgd voor de oplopende cijfers en het aanscherpen van de maatregelen.

8 likes

In Zweden zijn toch juist veel doden? Ik lees vooral veel kritiek over de aanpak daar.
Qua doden per 100.000 mensen staat Zweden boven Nederland.

Brb even sigaretten halen. Word helemaal opstandig van haar bericht.

22 likes

Ook echt “ban de sigaretten”. God ja, dat helpt een virus echt de wereld uit. Wat een grap haha. Ik snap werkelijk waar niet hoe je zo’n verkeerd beeld van de werkelijkheid kan hebben. Echt frustrerend zulke mensen.

10 likes

Hoe gaat het met die studie van haar?

1 like

Het ironische is dat ik juist altijd denk: mijn god als influenza kan je echt alles zeggen wat je wilt en je hebt altijd wel bijstanders want je wordt zo aanbeden dat mensen alles wat je zegt klakkeloos aan neemt.

Maar deze mening van haar is zo… onorthodox dat ze het niet eens met haar schare trouwe volgers durft te delen.

6 likes

het enige wat ons nog gaat helpen in de strijd tegen dit virus is biodanza

laat het over je heen komen en dans het samen weg :heart:

29 likes

Het is allemaal afleiding wat ze roepen.

Ze geven geen fuck om de Corona doden, maar komen wel opeens aanzetten met 150 miljoen mensen die zullen sterven aan hongersnood.

Niet dat ze daar ooit een vinger naar hebben uitgestoken, niet dat ze je op een kaart zou kunnen aanwijzen waar die hongersnoden nu plaatsvinden, want ook dat boeit ze heus geen fuck. Het is enkel een whataboutism dat je lekker terug kan gooien.

31 likes

Maar zulke mensen zijn wel echt een verloren zaak toch. Ik denk namelijk dat er werkelijk niets kan gebeuren waardoor ze anders naar de situatie gaat kijken. Stel dat iemand in haar omgeving medische hulp nodig heeft maar dit niet krijgt omdat er geen capaciteit is. Dan alsnog denk ik dat ze niet in staat is om de situatie te zien voor wat die en kan beredeneren dat je ZELF een bijdrage moet leveren aan het oplossen van het probleem. Dat een overheid wel maatregelen kan opleggen maar dat je daar dus ook naar moet handelen omdat het anders alleen maar regels op papier zijn. Zelfs dan roepen zulke mensen dat “als de overheid maar had geinvesteerd in IC bedden” en “sigaretten had verboden” dit niet gebeurt zou zijn en die persoon niet dood had hoeven gaan.

5 likes

Van de week luisterde ik naar de podcast van de Groene en daar hadden ze het over de link tussen mensen die complottheorieën rondom corona (of algemeen) geloven en mensen die interesse hebben in spiritualiteit. Ze bespraken daarin juist Instagram als medium en als tool om die complotten te verspreiden.

https://www.groene.nl/artikel/wij-zijn-het-nieuwe-nieuws . Dit artikel werd besproken in de podcast, voor wie interesse heeft.

12 likes

Wacht even, zij vergelijkt dus nu serieus het deporteren van mensen in wo2 met uhm ja wat… socialmediakuddegedrag? Wow. Gelukkig heeft zij het licht gezien en zijn wij allemaal domme volgzame schaapjes.

Edit: wel mooi dat ze zegt “ik wil geen billboard zijn voor dit onderwerp op mijn IG, daarom laat ik mezelf er liever over uit op deze manier nu. Door te reageren en liken op posts als deze” ja martine, want dat is lekker anoniem en wordt totaal niet uhm… opgepikt? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 likes

Oh jongens! We kunnen alle maatregelen gewoon opheffen!! Martine vind het namelijk niet erg om dood te gaan en beslist dit gelijk voor anderen!

Corona = opgelost

53 likes

nouhou ik vind het stom, ik wil dat tien het heeft over felle rakkers ipv C (hoezo eigenlijk dat C steeds?)

3 likes

Man man man :woman_facepalming:
Ja trut, iedereen sterft liever gelukkig en omringd door hun geliefden, daarom moeten we godverdomme ons aan de maatregelen houden en deze fucking pandemie overleven ZODAT MENSEN NIET EENZAAM AAN EEN FUCKING VENTILATOR HOEVEN TE STERVEN :rage::rage::rage:

66 likes

Omringd door geliefden die vervolgens ook Corona krijgen ?

8 likes