Mommybloggerstopic #5

Als je haar story kijkt is het een paar meter vanaf haar voordeur. Dat is toch echt zeuren om het zeuren? Ik ben in quarantaine ook in de tuin geweest.

3 likes

Is wel anders toch, want jouw tuin is geen openbare plek maar dat park wel.

1 like

Als er toch niemand is? Het is echt letterlijk een paar meter.

Ja maar je weet toch nooit of er iemand komt? In feite is het dan dus geen quarantaine, maar goed, ken de regels van de UK verder niet exact.

3 likes

Die poort wel, maar ze zijn gewoon het park in geweest waar je mensen tegen kan komen die er totaal geen weet van hebben dat je in quarantaine hoort te zitten? Snap niet waarom je dat online zou zetten als er dus zulke zware boetes op staan.

Of de regels overdreven zijn of juist zwaarder zouden moeten is weer een heel andere discussie natuurlijk. Self isolation is in de UK verplicht hè, niet vrijblijvend en een dringend advies zoals bij ons. Daar moet je nou eenmaal echt binnenblijven, je boodschappen laten bezorgen, geen andere mensen treffen en je huis niet verlaten tenzij medical emergency of bepaalde compassionele gronden zoals begrafenis oid.

Dat iedereen zich maar half/naar eigen goeddunken aan de coronaregels houdt of denkt dat het wel los zal lopen is nu net de reden dat de besmettingen in de UK weer zo oplopen. Weet jij veel of je evt wat opgelopen hebt, daarvoor is die quarantaine juist verplicht gesteld.

3 likes

Zij zegt in de comments dat een blokje om wel mag. Ik heb de UK regels er even bijgepakt en je mag zelfs je hond niet uitlaten, dus waarom lult ze uit haar nek.

7 likes

S.arah Rebecca zet A.nna weer keihard in voor spon. Kind is nog geen 5 maanden. Zou ze ook niet spon doen zonder gezichtje van de baby? Is nu vol in beeld. Zie dat iemand er wel op heeft gereageerd of ze het niet heftig vind om d’r kind zoveel voor spon in te zetten. Hele reactie dat ze ook dingen afwijst. Nou fantastisch hoor, maar vol in beeld voor prenatal is wel oke? :money_mouth_face::money_mouth_face:

11 likes

Haha lol dat was mijn reactie. Ik was echt verbaasd dat ze haar zo inzet

Edit: en dat je je kind niet bloot post of onder het eten/poep etc is toch vanzelfsprekend?

9 likes

:joy: lijkt mij ook. Maar serieus, wat maakt het uit of ze met of zonder haar vader of moeder er op staat? Ze staat er vol en herkenbaar op.

1 like

:money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

12 likes

Hahaha ja dit is echt zo influencer-typisch :’) Ik denk dat het geen kwaad kan en ik heb content nodig dus het loopt allemaal vást wel los. (Anders natuurlijk ook niet haar probleem he).

@jahoor hier net zo goed typisch influencer gedrag. Voor jezelf goedpraten dat je er goed over na hebt gedacht en heus geen vieze of schadelijke foto’s online zult zetten en dat je bij elke samenwerking nadenkt en eisen stelt… Ja, dat lijkt me wel het minste wat je kunt doen. Ben benieuwd wat alle influencer-baby’s hier later zelf van vinden, je wordt toch gewoon vanaf je geboorte al een soort kindsterretje zo? :frowning:

4 likes

Vind het vooral heftig van Sarah omdat ze juist heel stellig was dat ze dit absoluut nooit zou doen. Vind haar nu ook echt een typische mommyinfluencer en daar ga ik zo slecht op.

4 likes

Ik denk dat het beroep influencer uiteindelijk gewoon lastig te combineren is met terughoudend zijn met je kinderen in beeld brengen, hoe stellig je daar van tevoren ook over bent. Je deelt constant zoveel over jezelf, dat je in het verlengde van dat ook open bent over je kinderen - waar je natuurlijk apetrots op bent. En kindercontent doet het gewoon heel goed, dus je zult vast veel harder moeten werken als je je kinderen niet (herkenbaar) in beeld brengt. En dan kun je minder tijd doorbrengen met je kinderen, dus het wordt vaak ook weer goedgepraat onder het mom van “dan kan ik er veel voor ze zijn”.

Voor de kinderen zou het eigenlijk wellicht het beste zijn als ouders de influencercarriere aan de wilgen zouden hangen op het moment dat ze geboren worden, en foto’s gewoon delen met de trotse opa’s en oma’s.

3 likes

Ja is misschien lastig, want je werk is leven filmen, maar toch zou voor mij de privacy van mn kind zwaarder wegen. Bijvoorbeeld m.arketingvrouw heeft ook een kindje, maar staat nergens op haar insta.

Snap vooral niet dat een mening zo kan veranderen. Net als bij ik vrouwvanjou

5 likes

Ik heb echt een life hack, voor een fractie van het bedrag van die “snack box” laat ik elke week een heel assortiment aan snacks (zoet en hartig!) bezorgen. En alle andere boodschappen worden gewoon gratis meebezorgd.

62 likes

Ja, voor mij ook, maar uiteindelijk bezwijken er heel veel… Ikvrouwvanjouw inderdaad, maar KellyC en Wilentien laten ook steeds meer zien van hun kinderen en Mascha heeft ook haar dochter vol in beeld steeds in de vlogs. Het kán natuurlijk om je kind niet in beeld te brengen, maar als niche mommyvlogger zal dat toch lastig zijn. Marketingvrouw heeft natuurlijk heel veel andere dingen om content over te maken behalve haar kind, zo kan het ook!

Ik denk dat ze t echt dacht en toen de bedragen zag, of dat de meeste/veel opdrachten alleen nog maar kind-gerelateerd waren? Je krijgt nou eenmaal veel volgers als je zwanger bent, en dan verandert je demographic ook.

Maar dan is alsnog nee ook een antwoord

3 likes

Maar volgen de mensen die hier “klagen” over hoeveel ze haar kind inzet voor spon, haar wel? Want in principe spek je natuurlijk wel haar pot door haar te volgen en werk je daarmee mee aan die advertenties.

9 likes

Ik ben er ook mee gestopt en heb vanavond alle mommybloggers ontvolgd

1 like

Zo waar! Ik volgde vroeger een handjevol mommybloggers maar ben eigenlijk overal afgehaakt. Kijk wel eens soms naar aanleiding van dit topic bijvoorbeeld. Vlogs kijk ik sowieso bijna niet.

1 like