Mommybloggerstopic #5

Ja het is dan wel oorlog maar er moet wel geld worden verdiend!!!

5 likes

Op insta deelt Kelly dat ze het zo vervelend vind dat ze niet op het schoolplein mocht om de traktaties mee te brengen en hoe erg de situatie allemaal is etc etc en wat er allemaal niet mag. Maar ze gaat overal naar toe; persevents, logeren bij vrienden, logeren in een hotel etc etc etc. Voelt soort van hypocriet.

12 likes

Hahaha ik zit echt op mijn handen inderdaad

1 like

Jemig, die ‘influencers’’’’ lijden echt aan grootheidswaanzin, dat ze denken dat het nodig is dat hun visie op het hele corona de wereld in geslingerd moet worden. Die spreekbeurt van Isagreens is echt tenenkrommend. ‘De overheid pakt ons vrijheden af die we niet meer terugkrijgen’. Wat is het toch met deze mensen dat ze Ă©Ă©n groot complot zien. Dan ben je toch alle realiteitszin voorbij?

40 likes

Verkeerd lezen kan gebeuren toch? Ik vind het alsnog de grootst mogelijke onzin om dit met een oorlog te vergelijken.

Dat een pandemie en een oorlog beide de samenleving ontwrichten, betekent niet dat ze hetzelfde zijn.

3 likes

Ik moest even heel droog reageren. Jezus. Dit soort mensen vind ik echt zo eng.

2 likes

Zo’n reactie eronder ook

“We moeten in verzet. Verhoog je frequentie.”

Verhoog je frequentie?? Eh watte??

18 likes

Echt he
 ik neem de moeite niet meer om daarop te reageren. Ik heb recent mijn IG opgeschoond. Geeft mentaal zoveel rust. Zulke influencers leven echt in een bubbel, wat voor mij wereldvreemd aan voelt. Ze zijn de echte realiteit kwijt.

2 likes

Ik heb Willemijn hier eigenlijk niet veel over horen zeggen volgens mij?
Behalve die ene post die hierboven staat, en die heeft ze met excuses verwijderd toen ze erop aangesproken werd (als ik het me goed herinner) en dat was in een tijd waarin ze zelf in de rouw zat. En dat ging niet over haarzelf maar over haar zus die niet thuis woont en al weken geen familie had mogen zien en aan wie de situatie ook niet uitgelegd kan worden volgens mij.
Ik heb haar verder maar weinig horen klagen dat ze geen familie of vrienden kon zien in tijdens de eerste lockdown terwijl ze door een rouwperiode ging?

Ik weet natuurlijk ook niet hoe ze er verder over denkt hoor (ze heeft toen ook samen met Martine besloten dat de regels niet voor hen golden omdat hun werk te belangrijk was natuurlijk), maar ze lijkt in ieder geval verstandig genoeg om haar mond te houden?

6 likes

Whahhaha ja allemaal nieuwe woorden ineens in ons vocabulaire: lockdown, het nieuwe normaal, vaccin. Eh die vaccin die kenden we al hoor maar ok

9 likes

Door iets WO III te noemen maak je toch al impliciet de vergelijking dat het soortgelijk is aan WO I en wO II. Ze zegt het niet letterlijk maar alleen al door die term te gebruiken maakt ze de vergelijking.

36 likes

Het wordt steeds gekker joh, in verzet ook echt. Verschilletje is wel dat in de oorlog het verzet ook daadwerkelijk uit goede mensen bestond die de wereld wilden redden en het Coronaverzet team influencer uit complotgekkies. In verzet gaan, ik vind het gewoon walgelijk om die term te gebruiken eigenlijk.

Is het voor influencers soms nog moeilijker om te accepteren dat ze hun levensstijl tijdelijk moeten aanpassen? Zijn ze zo verwend dat het voor hen het einde van de wereld betekent omdat ze niet zomaar meer op reis kunnen en geen insta perfect selfies meer kunnen maken in hippe clubs? Daar begint het echt op te lijken zo.

Want volgens mij mogen influencers als een Tien en een Annaliss qua leefomstandigheden nou niet bepaald klagen op het moment. Ze zijn gezond, kunnen veilig vanuit huis werken. Ohjee, ze moeten net als de rest van de wereld een mondkapje op. Echt, daar mag je pas over zeiken als je een dienst in het ziekenhuis moet draaien met zo’n ding op of de hele dag in een winkel of ga zo maar door staat.

En willen ze iets doen voor de medemens die het Ă©cht zwaar heeft? Zijn genoeg vrijwillige dingen die je kunt gaan doen hoor behalve op je insta roepen dat je in het verzet wil gaan. Zolang je niets bijdraagt, hou gewoon je bek.

15 likes

Ja, eens!

Ik vraag me zo hard af welke rechten we in haar ‘luttele leven’ hebben ingeleverd en niet meer terug hebben gekregen?

5 likes

Ik kan me niet voorstellen dat Willemijn blij is met de iNTuĂŻTtiE van Martine. Ze vormen toch een zakelijk duo en ik kan me voorstellen dat het mensen afschrikt om ze te volgen. Het schrikt mij in ieder geval wel af.

13 likes

Nou ja en ze zegt ‘maar ik heb wel een idee/plannetje/andere manier’. Net alsof ze ons moet piepelen of bewerken om haar mening ons stiekem te verkondigen. Vind ik niet zo cool, dus ontvolgd.

10 likes

Omg iemand die ik ken deelt het filmpje van die Isagreens ook :thinking:
Kunnen dit soort dingen niet van Instagram worden gehaald? Dit is wel een soort angstzaaien? Ik ben er echt tegen om mensen die dit soort dingen verkondigen zo’n podium te geven.

1 like

Ik heb m gerapporteerd als ‘onjuiste informatie’. Zal vast niets uithalen, maar toch.

9 likes

Ik vermoed dat Willemijn veel genuanceerder denkt, en nuchterder is, en erkent dat ze geen arts/wetenschapper is dus dat ze het simpelweg niet goed genoeg weet.
Martine lijkt me veel gevoeliger voor dit soort samenzweringspraat waar ze zich helemaal in kan verliezen.

Maar ik vind het wel schadelijk voor hun merk, dus ik zou er echt niet blij mee zijn. Maar misschien is Wil het er wel mee eens, wie zal het zeggen.

23 likes

Ik denk ook dat Martine daarom haar eigen platform niet in wil zetten. Zogenaamd omdat haar volgers er niet op zitten te wachten / voor openstaan, maar ik mag hopen dat Willemijn haar duidelijk heeft gemaakt dat dat hun merk echt heel erg gaat schaden en ze dan tegen veel samenwerkingen/spon etc. gedag kunnen zeggen. En laten we eerlijk zijn, zij moeten alles door 2 delen en geloof echt niet dat ze dan ook maar 2x zoveel vangen voor een post als anderen, dus ze zullen per persoon niet zoveel verdienen als andere influencers met een soortgelijk bereik.

15 likes