Mommybloggerstopic #5

Wowwww ik kom dit per ongeluk tegen tijdens mijn irritainmentrondje met Controlagekkies op instagram. Dit is neem ik aan de Tien die hier vaak besproken wordt?

7 likes

“zo voel ik dat intuïtief” :nauseated_face:

32 likes

Ben ik trouwens de enige die van Jipp Heldoorn en haar vriend kippenvel krijgt?

Hoe zij op haarzelf geilt steeds met een bepaalde blik de camera in, haar kinderen gebruikt om ‘succesvol’ te zijn in vloggen/Instagrammen, hoe die Luc altijd van die seksistische dingen neerzet (wij zijn de mannen in het huis en de meisjes mogen geen vriendjes later blabla hihihaho) en hoe die twee tienerouders zijn nog net niet promoten alsof iedereen het even makkelijk kan doen.

36 likes

Om een vergelijking te trekken met ww2 vind ik erg heftig, ongepast en buiten proportioneel. De neveneffecten van Corona wat betreft eenzaamheid, angst, niet op tijd kunnen stellen van diagnoses door overbelasting etc zijn er absoluut. En moeten we niet onderschatten, maar we hebben ook te maken met een pandemie. Die als er niet drastisch wordt ingegrepen alleen maar langer gaat duren. En dat laatste lijken veel mensen zich dan weer niet te beseffen.

26 likes

Ik heb echt het idee dat veel mommybloggers gewoonweg een beetje wereldvreemd zijn. Dat uit zich dus in dit soort bijzondere berichtjes van Tien, of niet weten hoe de echte wereld werkt.

42 likes

Hoe zou Willemijn hier over denken?

6 likes

Wow. Waar is dit?

1 like

Niet verrast, wel teleurgesteld

Zit dus geen greintje logisch en/of denkvermogen meer in die meid

7 likes

Die heeft in het begin van de lockdown ook iets geplaatst met hoe ver moeten we gaan met de lockdown en iets in de strekking dat het meer schade deed dan het opleverde.
Dat was net toen krijn was overleden dus misschien was dat een tijdelijk gevoel.

2 likes

Heb zelfs de screenshot nog, daarom had ik eigenlijk een account gemaakt op het forum maar was toen te pussy om het te plaatsen.

Vond het toen zo raar dat ze dit had gepost omdat haar zus in de risico groep valt.

7 likes

Precies dit… het is echt een enorm vervelend waar we nu inzitten maar denk ik niet te vergelijken met oorlog. Ik las een tijdje terug een stuk dagboek van een overgrootopa (verre familie in ieder geval) van tijdens de oorlog. Op straat bang zijn voor bombardementen en snel naar een familielid rennen tijdens de avondklok omdat je wat moet ophalen, dat is toch van andere orde dan waar we nu in zitten :thinking:

19 likes

“Niet in lijken, maar in leed”

Is dit een citaat van Hitler? Bizarre bewoording?

En dat de overheid ons als een marionet bespeelt, alsjeblieft zeg. Wij zijn degenen die ons niet aan de dringende adviezen houden. Dan is het gevolg dat er strengere dringende adviezen komen.

En dit met een oorlog vergelijken, je zit veilig in je eigen huis, omringd door al je spon-luxe, tel je fucking zegeningen Tien.

60 likes

Nee is geen sekte en ja volgens mij is haar moeder nog Jehovah getuige.

Ik heb dit wel op een ander forum gelezen waarbij het dus bij de kindjes van die moeder gebeurde. Die vond dat ook oké.
Ik zou helemaal uit mijn stekker gaan eerlijk gezegd :sweat_smile:

1 like

Op de pagina van Isagreens (Isa Kriens, ook wel bekend als De Kleine Activist). De Huismuts volgt haar ook maar die heb ik nog het voordeel van de twijfel gegeven. Ik volg zelf de pagina niet maar kom af en toe loeren als irritainment.

Iemand anders reageert naar Tien dat ze hier haar eigen bereik voor zou in moeten zetten maar dat durft ze niet zo goed want ze weet al hoe haar volgers gaan reageren.

Edit: maar ze heeft wel een ander idee.
Nou ben benieuwd.

3 likes

Ik dacht eerst ook dat ze knopen gingen haken :yarn:

1 like

Bij ons in het dorp is dit ook een tijdje gebeurd (lees: een week). Ouders waren zo not amused dat ze het aangepast hebben…
Er was dan idd 1 afdroger, zodat er niet teveel ouders waren.
Daarna mochten de kids een badjas aan doen en worden ze buiten bij de zwembad deur afgezet.

Weetje, deels ben ik het met Willemijn eens. Er is intens veel leed. Niet alleen in de zin van: ik mag niet naar de kroeg.
Maar in de eerste lockdown was het ook juist de doelgroep als haar zus die bijv in een instelling zat / woongroep en weken lang hun ouders niet zag. Dat is dan slechts 1 voorbeeld, was best schrijnend…

Maar er is idd geen andere oplossing en we doen wat we denken dat goed is. En daar moeten we op vertrouwen.
Want naar lucht happende COVID patiënten zijn ook ‘best schrijnend’ :eyes:

Ik haak af bij dat stukje over onze sterfelijkheid onder ogen zien :sweat_smile::see_no_evil:

2 likes

Wel lekker laf dan, dat ze dit alleen ergens durft te zetten waar ze weet dat sponsors en de meeste van haar volgers het niet kunnen zien

22 likes

Ik weet niet of je zo stellig kan zeggen ‘het is geen sekte’. Volgens de (/een- die van socioloog Bryan Wilson) definitie hebben ze wel aardig wat sektarische trekjes, vrijwel alle kenmerken zelfs.
Ook volgens andere definities zijn ze dat wel. Ze hebben alleen geen ‘charismatische leider’.
Maar dat maakt ook niet zo uit.

Dit is weer hetzelfde als die ‘friedepiepel’, ze denken dat zíj als enige doorhebben wat er aan de hand is, namelijk dat corona enorme impact heeft op veel mensen. Alsof alleen hele bijzondere/woke/tegendraadse/spirituele mensen dat kunnen inzien. :’)

De vergelijking met de oorlog raakt kant noch wal en dat we als marionetten worden bespeeld ook. Ik heb zo’n vermoeden dat ze nog wel meer ‘interessante’ theorieën heeft over waarom dit allemaal dan gebeurt. Is het een groot complot om moeders van hun kinderen te scheiden?? En dan??
Het lijkt me totaal niet gezond om zo bezig te zijn met dergelijke complottheorieën, zeker voor Martine.

24 likes

Het voelt zo gewichtig wat je zegt, omdat je Koning bent.

38 likes