Haha die ‘mijn ultieme borstvoedingstip’ en ‘en toen weigerde ze de borst’ na elkaar ook😂
Ja want daar heb ik altijd wel een weerwoord op, dan krijg ik mijn kans mijn visie erop uit te leggen of gewoon te zeggen hou je bek je advies is ongevraagd. Achter m’n rug om vind ik echt heel naar.
Overigens zou ik het zelf dan weer absoluut nooit doen, hoe vaak ik ook kinderen onveilig gedragen zie worden, ik durf er nooit iets van te zeggen, ook niet als ik denk dat het echt echt levensbedreigend is en dat neem ik mezelf toch altijd kwalijk, want wat als er iets gebeurt en ik had het kunnen voorkomen. Maar juist dat hele moedermaffia imago houdt me dan tegen.
Het hele woord maffia is natuurlijk al niet passend. Of het nou moedermaffia, draagzakmaffia of borstvoedingsmaffia is…
Want de maffia is…
is een geheel van Italiaanse criminele organisaties, georganiseerd in afdelingen. Om aan de term ‘maffia’ te voldoen, moet een criminele organisatie over vier verschillende segmenten beschikken: een criminele, culturele, politieke en economische.
De term wordt tegenwoordig ook gebruikt voor georganiseerde misdaad in het algemeen.
~ Wikipedia
En tenzij mensen je dus met een pistool op je kop dwingen je draagdoek anders te knopen…
Maar dat terzijde haha
Ja we weten allemaal wel wat de maffia is zonder Google.
Taalnazi’s zijn ook niet letterlijk nazi’s.
Ik reageerde op @Tunnelvisie die zei dat ze het hele concept “maffia” sowieso naar vind
Dat het concept ook niet echt klopt zegmaar.
Ja dat herken ik.
En ook dat je vaak niks zegt tegen een ander om niet als lid van de maffia over te komen.
Ik heb met mijn ene zus geroddeld over ons andere zusje dat bewust geen borstvoeding gaf en baby vanaf dag 1 op de eigen kamer legde. Naar mijn net bevallen zusje heb ik gedaan alsof ik het daar helemaal mee eens ben.
Ik ben daar niet trots op achteraf. Ik had dan wel haar gevoelens gespaard maar als zussen mag je best over zulke punten discussiëren toch. Met wildvreemden op straat is het een ander verhaal.
Weten we niet
Heb je iemand die reageert met 'wordT ’ weleens gevraagd naar hun visie op het Arische ras?
Nee maar interessante theorie!
Die bemoeizucht doet me denken dat het wel types lijken die voor een rijksdaalder iemand zouden verraden idd.
Ik kijk sporadisch vlogs, maar toen keek ik een stukje in de auto volgens mij dat ze voor het eerst in het openbaar had gevoed en Gregor toen helemaal ja goedzo goed gedaan en ik vond dat een beetje apart ofzo?
Dat laatste denk ik.
Een vriendin van mij was vooraf heel nuchter, tijdens de zwangerschap werd ze al aardig panisch (kwam bijvoorbeeld niet naar een verjaardag, omdat er een vuurkorf aangestoken zou worden en ze wilde niet in de rook zitten. Alsof je dan niet ergens anders uit de rook kan zitten? Ze ging ook niet meer uiteten, omdat ze niet vertrouwde dat de groente goed genoeg gewassen zou zijn) en na de bevalling had ze een zeer uitgesproken mening over flesvoeding en had ze meer moeite met weggaan zonder de baby dan ze vooraf had verwacht (dat laatste is verder ook geen punt, maar je weet soms vooraf gewoon niet hoe het in werkelijkheid voor je gaat voelen als de baby er eenmaal is).
ik was dus een dikke zeer tevreden flessen baby. Maar mijn moeder heeft zich desondanks schuldig gevoeld over het ontbreken van borstvoeding. Zij schrijft mijn heftige allergieën ook toe aan het ontbreken van de borst. Maar wat niet gaat, gaat niet. Uiteindelijk moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt.
De ‘boob’ vind ik sowieso al echt een irritante benaming, noem het gewoon voeden? Snap sowieso niet echt waarom altijd zeggen ‘borstvoeding geven’ of ‘de fles geven’, heb het gewoon over je kind voeden want dat is wat je doet en waar het om gaat, niet hoe je dat doet.
Ik heb ook heftige allergieën en wel lang de borst gehad. Mijn kind heeft zo het lijkt 0 allergieën en voornamelijk fles gehad. Volgens de kinderdiëtiste (in de arm genomen om onder begeleiding allergenen te introduceren vanwege mijn allergische reacties) is het krijgen van een allergie Russisch roulette. En deels aanleg.
Dat hele gejank over dat voeren.
Het interesseert me geen hol waar een baby op groeit.
Ik begrijp oprecht niet waarom dit bij letterlijk elke mommyblogger zo’n eindeloos onderwerp is.
Het is of janken over borstvoeding, of borstvoeding de hemel inprijzen of een eindeloos epistel over dat het allemaal niet uitmaakt.
Who. Gives. A . Fuck.
Geef je kind te vreten en shut up.
Ja ik weet niet.
Ik vind je kind voeden zoiets banaals.
Het moet gewoon en hoe je het doet, dat interesseert toch niemand/gaat niemand wat aan?
Als je je kind kattenvoer geeft, dan wordt het wel tijd dat je jezelf gaat verdedigen. Anders niets.
Het is zo voorspelbaar allemaal.
Blogger krijgt koter–> eindeloze epistels en video’s over voeden.
Echt, stop it.
Breng me niet op ideeën, kattenvoer heb ik toch al in huis.
Meit, gewoon doen wat goed voelt 1!1!!
Lief!!!
In het begin wordt het toegejuicht, oh borstvoeding wat geweldig dat het lukt! Maar als het te lang duurt (ik heb ruim 1.5 jaar bv gegeven) word je met een scheef oog aangekeken en vragen ze; tot wanneer ga je door? Terwijl dat bij kv überhaupt niet gevraagd wordt. Ik blijf het een vreemde wereld vinden. Die fed is best sluit ik me bij aan:clap:t2:
Oh en aanvulling; mijn kind eet nu helaas af en toe kattenvoer, vindt t heerlijk🤣
Het is niet alleen de druk/bemoeienis van borstvoeding, dat krijg je echt van alles en iedereen om je heen als je zwanger bent of kinderen hebt.