Ik heb zelf echt nooit van zulke opmerkingen gemaakt - behalve bedenk ik me nu: als het 2e kind van een ander geslacht was dan het 1e, en dan in de trant van; “leuk! Nu iets anders hehe goed gedaan”
pfff
hindsight vind ik dit lomp en ga ik er echttt op letten
Haha dit inderdaad…er heerst nog altijd het beeld dat vaders graag een zoon willen maar ik zie dat in mijn omgeving eigenlijk totaal niet. Alle vaders met dochters vinden het juist helemaal geweldig, een dochter
Die van mijzelf ook. We hebben een meisje en krijgen een jongen maar hij weet eigenlijk helemaal niet wat ie met een zoon moet haha. Hij krijgt er alleen maar stress van…ojee straks moet ik een voorbeeld zijn voor mijn zoon etc
Oh jaaa want ‘iedere man wil een zoon’. Uh nee…
Ik merk zelf ook wel dat voornamelijk door het forum ik wel bewuster word van hoe ik praat en wat ik zeg en wat voor impact bepaalde opmerkingen die ik heb die ik als onschuldig zie kunnen hebben
Denk dat veel mensen geen ‘zin’ hebben in jarenlange en slopende medische trajecten en het ook eng vinden, maar sommige mensen hebben daar nu eenmaal geen keuze in als er wel een grote kinderwens aanwezig is.
Ik weet wel van mijn vader dat hij het ergens wel heel erg jammer vond dat hij geen zoon heeft gekregen, bijvoorbeeld om Formule 1 mee te kijken of te voetballen (lekker stereotyperend). Neemt niet weg dat hij niet dankbaar is voor mij en mijn zus. Nu is hij opa van een kleinzoon van 1.5 dus toch een soort van de kers op de taart.
Tegenwoordig is het toch juist niet meer willekeurig omdat er zo ontzettend veel medische kennis en hulp is?
Als je 50 jaar geleden niet zwanger kon raken had je vaak geen idee waar het door kwam, werd het gezien als pech en je moest er maar mee leren leven. Als je nu moeite hebt met zwanger raken kan je allerlei trajecten in die voor je uitzoeken waar het door komt en hoe je dit (eventueel) kan verhelpen of omzeilen. Niet altijd, maar vaak komt er wel een oorzaak uit, waardoor het moeite hebben met zwanger raken ineens niet meer willekeurig is, maar een onderliggende oorzaak blijkt te hebben. Helaas is het dan alsnog niet iedereen gegund, maar de kans dat je nu toch een (biologisch) kindje kan krijgen is gewoon veel groter dan vroeger. De ‘willekeur’ die er van nature is, is er grotendeels uitgehaald, met als fijn resultaat dat heel veel mensen hun kinderwens nu alsnog uit kunnen zien komen waar dat een aantal decennia geleden kansloos was geweest. Er zijn zelfs onderzoeken die suggereren dat het fenomeen natural selection is verdwenen bij mensen omdat we die naturel selection omzeilen met de medische wetenschap.
Haha mijn vader heeft 1 dochter en 2 zoons en ik als dochter doe die dingen alleen maar met hem, kan mn broers niks schelen
Haha aan mijn vader vragen ze ook altijd of hij niet liever ook een zoon had gehad en of hij ook niet kan wachten tot m’n zusje en ik een vriend hebben of later een zoontje krijgen. Terwijl ik op een autosportredactie heb gewerkt en veel meer van F1 weet dan de gemiddelde jongen en hij met m’n zusje normaal bijna elk weekend op de tribune in een voetbalstadion zit. Vind dat altijd zo’n stereotyperende gedachte haha.
Mijn vader heeft drie dochters en ik denk dat veel beter bij hem past dan zoons, ik vind hem veel meer een meisjes-vader dan een jongens-vader. En dit is dan ook bekeken vanuit een heel stereotyperend systeem dat jongens van sport kijken en auto’s houden, en meisjes niet, wat nergens op slaat eigenlijk.
Dus er zou eigenlijk moeten staan: mijn vader houdt niet van auto’s en naar sport kijken en heeft drie kinderen die daar ook niet van houden. Gelukkig voor hem
Precies! Die vraag krijgt hij ook vaak. Zo stom… Ik snap er niks van.
Haha dat is het ook! Love dat! Wie zegt dat mijn neefje niet veel liever met Barbies speelt of zich verkleed als prinses? Mijn vader kan nu al niet wachten om een speelgoed KTM of op afstand bestuurbare auto te kopen
Andersom kreeg mijn vader het “geluk” van 2 zoons en een dochter.
De ene zoon wilde überhaupt op geen enkele sport en interesseert het echt geen fck. De ander ging op jazz/moderne dans …
Mijn vader was zo gelukkig toen ik het aanlegde met een vent die ook gek is van voetbal én ook nog eens van de “goede” club … haha.
Dus het zegt inderdaad geen fluit
Haha, herkenbaar die stress. Mijn vriend was daarom bij de tweede stiekem een beetje opgelucht dat we weer een dochter kregen, want dat kende 'ie al.
Mijn moeder is er van overtuigd dat als het niet bij je past, je geen baby van een bepaald geslacht krijgt. Zo weet ze al dat ik jongens krijg, en mijn zus sowieso niet. ehm. Oke? Denk dat je er ook ingroeit, je leert je kinderen vanzelf kennen
Oh jee Annic, zoveel dislikes onder haar video, geen enkele reactie (dus ook geen positieve in de trant van wat jammer dat je stopt), weer minder volgers op Insta, nog steeds geen nieuwe post op Insta en dan nog de post op boosbnnvara.
Echt he. Mijn vriend sprong echt een gat in de lucht toen hij hoorde dat we een meisje kregen.
M’n schoonvader zei een tijd geleden dat hij echt zit te wachten om opa te worden. Bijna iedereen om hem heen is al wel opa (inclusief alle schoonouders van zijn kinderen) en het lijkt hem fantastisch. Vriend mij niet bellen. Ongemakkelijk.
Hahaha mijn schoonmoeder ook maar ik ben er over een jaartje ook wel klaar voor. Mijn vriend daarentegen…